BrudenMarthe Skrevet 1. mai 2013 Forfatter #61 Skrevet 1. mai 2013 Enig i at man må ha gjestene i bakhodet når man tar beslutninger, det er veldig viktig! Men man må også kunne følge egne drømmer, som jeg forsto det var dette et lokale Marthe og mannen lenge har ønsket? Jeg synes i prinsippet at man ikke skal være nødt til å betale selv som gjest i et bryllup, men det er fordi jeg ikke er vant til det. I noen kretser er kanskje det helt naturlig? Det vil vel uansett alltid være noen gratis alternativer, som mineralvann? Dersom en har betal-bar bør i det minste noe drikke være tilgjengelig gratis for gjestene. Drikken som er uten alkohol får både gjestene og oss som er brudepar, under middagen. Dette er med i prisen for begge parter. Vi har valgt musserende vin, og dette spanderer vi på gjestene. Ja. Vi har lenge ønsket dette lokalet Bryllupet vårt er veldig dyrt allerede, og vi syntes dette med betal-bar er et ganske greit alternativ.
BrudenMarthe Skrevet 1. mai 2013 Forfatter #62 Skrevet 1. mai 2013 Om de velger betalbar så er det ikke gitt at mineralvann er gratis. Jeg har vært i lignende bryllup hvor til og med vann måtte kjøpes(eller fylles på badet) Alt av drikke som er uten alkohol vil stå på et bord. Dette er et alternativ for de som ikke ønsker å kjøpe i baren. 2
BrudenMarthe Skrevet 1. mai 2013 Forfatter #63 Skrevet 1. mai 2013 Der mener og tror jeg du er inne på noe som flere av oss kommende bruder bør ta innover oss i planleggingen at det er flere enn oss som skal være med på den dagen å kose seg! Personlig synes jeg at det fort blir veldig mange penger når man setter opp regnestykket for hva mange gjester må betale for å være med på bryllupet, og kanskje spesielt dersom de også skal betale i baren etterpå. For min del i min familie og vår vennekrets hadde det vært flaut dersom jeg som brud hadde trumfet gjennom et lokale der et glass mineralvann koster 39,-/45,- uansett om det var til brudepikene eller mormor på 80 år. Eller enda verre om kaffegjestene våre som kom fordi vi ikke hadde råd til å ha alle på middag måtte kjøpe sin egen avec.. Jeg vet jeg svartmaler veldig, men hadde jeg gjort noe slikt hadde jeg garantert fått høre det av alle på min side. De er ikke vant til slike ting konfirmasjon feires hjemme, store jubileum på det lokale grendehuset etc da får man reaksjoner når det plutselig koster penger å delta i en annen sitt bryllup. Derfor kan ikke bruden gjøre akkurat hva hun vil kun fordi det er hennes dag, man må tenke mye mer helhetlig enn som så har jeg lært gjennom denne planleggingen. Selvfølgelig jeg skjønner hva du mener. Men jeg har begynt å forhørt meg litt, så langt har det ikke vært en eneste negativ kommentar! Alt av drikke uten alkohol er gratis, så det trenger ikke gjestene å betale for. Vi kan også velge å ikke ha åpen bar i det hele tatt, men vi ønsker det I hvert fall nå. Vi har et år betenkningstid, så mye kan endre seg! Dessuten har jeg forsikret meg om at drikken i baren ikke er særlig dyr, og de fleste i våres familier er ikke noen stordrikkere.
BrudenMarthe Skrevet 1. mai 2013 Forfatter #64 Skrevet 1. mai 2013 Er det sånn på det stedet at de tvinger gjestene til å betale selv? Kan ikke dere betale regningen for gjestene på slutten av kvelden? Anonym poster: 13fe16857e9f32cbe9653792e03fa7bf De tvinger ingen. Vi kan og velge å ikke ha betal bar, men heller kanskje sette ut litt øl. Men bryllupet er dyrt fra før, og vi har et budsjett å tenke på. De får også vin som vi betaler for, både under middagen og på festen. Som jeg skrev nederst her og at familiene våres ikke er noen stordrikkere. Jeg har forhørt meg litt og det er ikke mange som vil benytte seg av den baren
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #65 Skrevet 1. mai 2013 Skjønner ikke hva du mener. Tror du blander litt altså. Dere har jo ikke bestemt å ha åpen bar, dere har jo ikke det. Dere har betalbar. Baren er jo åpen men folk tolker nok åpen bar som at baren er gratis og at det er fri flyt. Selvfølgelig jeg skjønner hva du mener. Men jeg har begynt å forhørt meg litt, så langt har det ikke vært en eneste negativ kommentar! Alt av drikke uten alkohol er gratis, så det trenger ikke gjestene å betale for. Vi kan også velge å ikke ha åpen bar i det hele tatt, men vi ønsker det I hvert fall nå. Vi har et år betenkningstid, så mye kan endre seg! Dessuten har jeg forsikret meg om at drikken i baren ikke er særlig dyr, og de fleste i våres familier er ikke noen stordrikkere. Anonym poster: 13fe16857e9f32cbe9653792e03fa7bf 2
BrudenMarthe Skrevet 1. mai 2013 Forfatter #66 Skrevet 1. mai 2013 Alle må få velge selv, men jeg ville tenkt meg om både en og to ganger før jeg valgte et fancy lokale fremfor å kunne spandere mer på gjestene sine. Det virker litt rart å være villig til å flekke opp en masse penger på et pent sted, men ikke på folkene som kommer for å feire dere. Det høres nok krasst ut, og jeg ville normalt ikke brydd meg med å kommentere noe sånt. Men ut fra de tidligere postene så får jeg litt inntrykk av at dere tar mange valg KUN basert på egne preferanser. Husk at dere også er vertskap! Dere inviterer folk til fest, da bør dere også ha disse folkene i bakhodet når dere tar beslutninger Anonym poster: 7f9e12306c249fa0d38c78489a11990e Vi har jo et år betenkningstid så mye kan endre seg. Men som sagt så er dette med i prisen og derfor vil vi benytte oss av dette. De får veldig mye annen drikke som vi spanderer, og drikke som er gratis for både oss og gjestene.
CathFoto Skrevet 1. mai 2013 #67 Skrevet 1. mai 2013 Alt av drikke som er uten alkohol vil stå på et bord. Dette er et alternativ for de som ikke ønsker å kjøpe i baren. Det er topp!
BrudenMarthe Skrevet 1. mai 2013 Forfatter #68 Skrevet 1. mai 2013 Skjønner ikke hva du mener. Tror du blander litt altså. Dere har jo ikke bestemt å ha åpen bar, dere har jo ikke det. Dere har betalbar. Baren er jo åpen men folk tolker nok åpen bar som at baren er gratis og at det er fri flyt. Anonym poster: 13fe16857e9f32cbe9653792e03fa7bf Jeg mente å skrive betal bar
CathFoto Skrevet 1. mai 2013 #69 Skrevet 1. mai 2013 Nå skjønner jeg plutselig ingenting. Gjestene får drikke til maten. Etter maten kan man få alkoholfri drikke og vin gratis, men øl og sprit kan kjøpes i baren?
BrudenMarthe Skrevet 1. mai 2013 Forfatter #70 Skrevet 1. mai 2013 Nå skjønner jeg plutselig ingenting. Gjestene får drikke til maten. Etter maten kan man få alkoholfri drikke og vin gratis, men øl og sprit kan kjøpes i baren? Til maten har vi bestemt oss for alkoholfri drikke, og musserende vin men dette spanderer vi på dem. Etter maten står all alkoholfri drikke på et bord + musserende vin som vi betaler. Betal baren er også åpen da.
Gjest Kiara! Skrevet 1. mai 2013 #71 Skrevet 1. mai 2013 Baren der er dyr. Det er vanlig uteplass priser, mener at jeg betalte 85,- for et glass husets rødvin... Men for all del Marthe alle slike ting bør du få detaljert på forhånd fra driverne. Alt fra hva som konkret er inkludert, hva dere må betale for ekstra og ikke minst hvor høye prisene i baren er. For jeg skjønner ikke hva slags drikke som faktisk er inkludert annet enn et glass musserende til velkomstdrink og en kopp kaffe. Bare be om alle detaljer slik at ingenting er uklart. Mange skjulte kostander i et bryllup. Jeg mener at man ofte må beregne 500,- for vin + avec til middagen da blir kuvertprisen 1700,- pr stk som igjen vil si 85 000,- for middagen med drikke til middagen for 50stk. Det er veldig mye penger! Jeg ser at et av de dyre lokalene her i Oslo Gamle Logen ligger under, det eneste stedet som prisen kan sammenlignes er Losby Gods http://www.losbygods.no/bryllup/bryllup-hva-koster-et-bryllup/. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #72 Skrevet 1. mai 2013 Dette er bare superforvirrende... Under middagen får folk brus, vann, Farris, eplemost og whatever annet alkoholfritt og/eller musserende vin? Og etter maten kan de forsyne seg med samme type drikke, uten kostnad for gjestene, fra et eller annet bord. Der blir det også satt musserende vin som dere spanderer? Mens hvis noen vil ha øl, vin eller annen alkohol må de betale dette selv i baren? Hvorfor ikke droppe musserende etter maten (hvor mye musserende vin orker man egentlig å drikke), og heller si at folk kan hente seg øl og vin i baren, men selv må betale brennevin? Anonym poster: 6b9bfc1026282f05ead97202c2b55e92 1
CathFoto Skrevet 1. mai 2013 #73 Skrevet 1. mai 2013 (endret) Til maten har vi bestemt oss for alkoholfri drikke, og musserende vin men dette spanderer vi på dem. Etter maten står all alkoholfri drikke på et bord + musserende vin som vi betaler. Betal baren er også åpen da. Aha! Da er jeg med. Vi ønsker ikke at folk skal være nødt til å ta med lommeboken i vårt bryllup, det er ofte dyrt nok å være gjest. Mange bruker mye penger på nye klær, gave, evt overnatting osv. Men når det er sagt så har ikke jeg som bryllupsgjest noe problemer med å betale for evt drikke i baren etter middagen. Edit; Ordla meg klønete Endret 1. mai 2013 av CathFoto
Tallulah Skrevet 1. mai 2013 #74 Skrevet 1. mai 2013 (endret) .. Endret 9. november 2015 av Tallulah 1
BrudenMarthe Skrevet 1. mai 2013 Forfatter #75 Skrevet 1. mai 2013 Dette er bare superforvirrende... Under middagen får folk brus, vann, Farris, eplemost og whatever annet alkoholfritt og/eller musserende vin? Og etter maten kan de forsyne seg med samme type drikke, uten kostnad for gjestene, fra et eller annet bord. Der blir det også satt musserende vin som dere spanderer? Mens hvis noen vil ha øl, vin eller annen alkohol må de betale dette selv i baren? Hvorfor ikke droppe musserende etter maten (hvor mye musserende vin orker man egentlig å drikke), og heller si at folk kan hente seg øl og vin i baren, men selv må betale brennevin? Anonym poster: 6b9bfc1026282f05ead97202c2b55e92 Vi ser. Kan hende vi finner noe annet også.
Gjest Kiara! Skrevet 1. mai 2013 #76 Skrevet 1. mai 2013 Til maten har vi bestemt oss for alkoholfri drikke, og musserende vin men dette spanderer vi på dem. Etter maten står all alkoholfri drikke på et bord + musserende vin som vi betaler. Betal baren er også åpen da. Det du sier her er jo følgende: Vi har ikke anledning til å spandere alkohol til middagen pga prisene, men de som ønsker vin til maten er hjertelig velkommen til å kjøpe det selv i baren. Det jeg som gjest leser: Brudeparet har brukt hele budsjettet sitt på fancy lokale og kjole, de har ikke "råd" til å spandere drikke på sine egne gjester engang! Smålig , kunne nesten bare tatt ingangspenger. Det er aldri lurt å ha en alkoholfri middag der det er anledning til å kjøpe seg drikke da det sender ut et signal fra dere som vertskap om at dere sparer kroner på gjestene, men ikke på dere selv. Det hjelper ikke med verdens vakreste og stilfulle lokale om det er trykket stemning og frem med kortet for å få drikke til maten. Slike ting snakkes det om dessverre i svært negativ kontekst fordi folk er ikke vant til det... Tenk dere nøye om, jeg ville aldri gjort det for det er som å hoppe rett inn i et vepsebol. 6
BrudenMarthe Skrevet 1. mai 2013 Forfatter #78 Skrevet 1. mai 2013 Det du sier her er jo følgende: Vi har ikke anledning til å spandere alkohol til middagen pga prisene, men de som ønsker vin til maten er hjertelig velkommen til å kjøpe det selv i baren. Det jeg som gjest leser: Brudeparet har brukt hele budsjettet sitt på fancy lokale og kjole, de har ikke "råd" til å spandere drikke på sine egne gjester engang! Smålig , kunne nesten bare tatt ingangspenger. Det er aldri lurt å ha en alkoholfri middag der det er anledning til å kjøpe seg drikke da det sender ut et signal fra dere som vertskap om at dere sparer kroner på gjestene, men ikke på dere selv. Det hjelper ikke med verdens vakreste og stilfulle lokale om det er trykket stemning og frem med kortet for å få drikke til maten. Slike ting snakkes det om dessverre i svært negativ kontekst fordi folk er ikke vant til det... Tenk dere nøye om, jeg ville aldri gjort det for det er som å hoppe rett inn i et vepsebol. Vi ØNSKER selv å ha alkoholfri drikke til maten. Men jeg vet ikke, blir litt frustrert.. Som sagt så har jeg faktisk forhørt meg, og folk har ikke problemer med det!
Gjest Kiara! Skrevet 1. mai 2013 #79 Skrevet 1. mai 2013 Står jo ingenting om å kjøpe drikke til maten? Det er vel snakk om etter maten? Til maten har vi bestemt oss for alkoholfri drikke, og musserende vin men dette spanderer vi på dem. Etter maten står all alkoholfri drikke på et bord + musserende vin som vi betaler. Betal baren er også åpen da. Jeg tolker det som at bryllupet er alkoholfritt når det passer bryllupsbudsjettet, men at det kan serveres alkohol dersom gjestene selv ønsker å betale for det også under middagen. Jeg håper jeg tar feil fordi det synes jeg er en veldig dårlig og lite gjennomtenkt løsning. 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå