Gå til innhold

Åpen bar

Fremhevede innlegg

Skrevet

At det er så mye å spare ved å velge et annet alternativ som også er dekket-bord løsningen.

Jeg har ikke regnet eller tenkt på det i det hele tatt for vår del for jeg er ikke interessert i å betale så mye for lokale...

De dekker også bordet på Jønholt :D

Videoannonse
Annonse
Gjest Adriane
Skrevet

At det er så mye å spare ved å velge et annet alternativ som også er dekket-bord løsningen.

Jeg har ikke regnet eller tenkt på det i det hele tatt for vår del for jeg er ikke interessert i å betale så mye for lokale...

Aha, skjønner, hehe :) Ja, det er utrolig mye å spare, og vi får til og med mer inkludert i den billigere pakka enn i den dyreste (nattmat til 65 pers). Så alt i alt angrer vi ikke et sekund på at vi droppet det litt flottere alternativet sånn rent lokalmessig. Stemningen er uansett det som teller tenker vi, og gjestene kommer til å få det minst like fint der vi endte opp.

Skjønner godt at du ikke er interessert i å betale så mye for lokale. For oss finnes det egentlig ikke noe alternativ. Vi har ingen hage å ha festen i, og ikke stort nok hus til å ha det hjemme. Dessuten må jeg bare ærlig innrømme at vi syns det er verdt pengene å vite at alt blir ordnet for oss, både før festen og ikke minst, etterpå! :jepp: (For da skal vi bare ligge lenge og late oss og nyyyyyte tilværelsen som nygifte, hehehe)

• Liker 2
Gjest Kiara!
Skrevet (endret)

ja, det skulle da bare mangle for den prisen. :fnise:

Vi har som sagt leid kokker av søsteren til hun som driver Jønholt, de kjører samme prinsipp med kortreist mat etc. Vi betaler 350,- pr kuvert til sammenligning... (betaler riktignok timepris for kokkene men det er ikke snakk om døgn vi skal leie de).

Nå kommer riktignok lokale, stoler, bord, toalett etc i tillegg hos oss, men det kommer til å se smashing ut når jeg er ferdig med det teltet fredag 28.juni altså. Ingenting skal se ut som et telt da. :ler:

Inntrykk av at mange brudepar leier partytelt i grenland, hvertfall de på min alder. Har vel noe med frihetene det gir. :)

Jeg bare vil si at det finnes mange måter å gjøre det på. :)

De dekker også bordet på Jønholt :D

Endret av Kiara!
AnonymBruker
Skrevet

Nei, takke meg til partytelt i hagen, alkohol fra Sverige og øl fra kjelleren til en hobby brygger. :fnise:

Dette MÅ jeg si mamma hun kommer til å falle av stolen! :ler:

Så hyggelig at du ler høyt og åpenlyst av andres planer da...

Anonym poster: 4aa598ca874da0b9c81d1c6646f3f040

AnonymBruker
Skrevet

Nå var det vel ikke sånn det var ment fra hennes side, men det at hun har fått mye pepper for dyre planer ang sitt bryllup - og at dette er myyyyye dyrere, og vil vippe moren av pinnen, eller stolen ;) Trenger ikke tolke alt i verste mening vel?

Anonym poster: 6b9bfc1026282f05ead97202c2b55e92

• Liker 1
Skrevet

ja, det skulle da bare mangle for den prisen. :fnise:

Vi har som sagt leid kokker av søsteren til hun som driver Jønholt, de kjører samme prinsipp med kortreist mat etc. Vi betaler 350,- pr kuvert til sammenligning... (betaler riktignok timepris for kokkene men det er ikke snakk om døgn vi skal leie de).

Nå kommer riktignok lokale, stoler, bord, toalett etc i tillegg hos oss, men det kommer til å se smashing ut når jeg er ferdig med det teltet fredag 28.juni altså. Ingenting skal se ut som et telt da. :ler:

Inntrykk av at mange brudepar leier partytelt i grenland, hvertfall de på min alder. Har vel noe med frihetene det gir. :)

Jeg bare vil si at det finnes mange måter å gjøre det på. :)

Ja, det er kjempe mange måter å gjøre det på. Det er jeg klar over :) Men igjen tusen takk for innspill!

Gjest Kiara!
Skrevet

Ja, mammaen min kommer til å dette av stolen om jeg nevner at kuvertprisen på Nedre Jønholt gård er 1196,- uten vinpakke til middagen og baylies til kaffen. Hun vil mest sannsynlig synes at den prisen er like hårreisende som jeg synes den er fordi det er hjemme der jeg kommer fra som ikke er spesielt snobbete. Det betyr ikke at jeg ler av dem som har bryllupet der, men for oss er det helt uaktuelt fordi jeg verdsetter friheten mer enn å være forpliktet til å kjøpe en ferdig pakke.

Men jeg er sikker på at ts kommer til å få en flott opplevelse for det er proffe folk som driver stedet. :)

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Betal-bar er gratis for dere (brudeparet, det er jo gjestene som betaler), så det blir helt feil å si at betal-baren er med i prisen. Dere har fått en pris som ikke inkluderer alkohol etter maten, og så har dere valgt å ikke spandere alkohol på gjestene etter middagen.

Bare sånn for å pirke litt på formuleringene dine... :sjenert:

Armen, det er BETJENT BAR som er med i prisen. En betjent bar kan man velge å gå for brudeparets regning, eller gi ut x antall bonger, eller be gjestene betale selv. Det eneste man ikke kan gjøre er å servere svensk kjøpt eller hjemmebrent drikke der.

Skrevet

Ja, mammaen min kommer til å dette av stolen om jeg nevner at kuvertprisen på Nedre Jønholt gård er 1196,- uten vinpakke til middagen og baylies til kaffen. Hun vil mest sannsynlig synes at den prisen er like hårreisende som jeg synes den er fordi det er hjemme der jeg kommer fra som ikke er spesielt snobbete. Det betyr ikke at jeg ler av dem som har bryllupet der, men for oss er det helt uaktuelt fordi jeg verdsetter friheten mer enn å være forpliktet til å kjøpe en ferdig pakke.

Men jeg er sikker på at ts kommer til å få en flott opplevelse for det er proffe folk som driver stedet. :)

Tror virkelig vi burde revurdere hele stedet. Nå ble jeg skikkelig usikker :P

Gjest Kiara!
Skrevet

Tror virkelig vi burde revurdere hele stedet. Nå ble jeg skikkelig usikker :P

Ikke la det jeg sa bli utslagsgivende hvertfall. tenk på det å undersøk litt rundt, dere skal kanskje ikke gifte dere allerede i sommer så dere har jo tiden på deres side. :)

Man må sette tid opp mot penger å se hva man verdsetter mest. Sikker på at dere finnes ut av det til slutt. :)

• Liker 2
Skrevet (endret)

Vår kuvertpris ble vel på rundt 1400 kr hvis jeg tar med den frie baren (dvs at alle kunne drikke hva de ville og når de ville). I prisen var det også med, ved siden av den frie baren, eie av partytelt, servitører/kokker, alkohol og annen drikke til middagen, fireretters middag, kaffe avec, opprydning, velkomsdrinker og frukt. Synes prisen vi betalte var helt grei.

Og dere må jo velge det dere vil, men det er deres valg (dere har faktisk et valg) og da får dere stå for det. Et alternativ er jo også å ha bonger i bryllupet om man ikke ønsker fri bar. Uansett, husk å formulere dere riktig og tydelig, det er ikke nødvendigvis slik at gjestene husker på kontantene før de går i bryllup.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 2
Skrevet

I en invitasjonen jeg har fått står det "bar til selvkost" nederst.. Enkelt og greit.

AnonymBruker
Skrevet

Alle må få velge selv, men jeg ville tenkt meg om både en og to ganger før jeg valgte et fancy lokale fremfor å kunne spandere mer på gjestene sine. Det virker litt rart å være villig til å flekke opp en masse penger på et pent sted, men ikke på folkene som kommer for å feire dere.

Det høres nok krasst ut, og jeg ville normalt ikke brydd meg med å kommentere noe sånt. Men ut fra de tidligere postene så får jeg litt inntrykk av at dere tar mange valg KUN basert på egne preferanser. Husk at dere også er vertskap! Dere inviterer folk til fest, da bør dere også ha disse folkene i bakhodet når dere tar beslutninger :)

Anonym poster: 7f9e12306c249fa0d38c78489a11990e

• Liker 9
Skrevet

Alle må få velge selv, men jeg ville tenkt meg om både en og to ganger før jeg valgte et fancy lokale fremfor å kunne spandere mer på gjestene sine. Det virker litt rart å være villig til å flekke opp en masse penger på et pent sted, men ikke på folkene som kommer for å feire dere.

Det høres nok krasst ut, og jeg ville normalt ikke brydd meg med å kommentere noe sånt. Men ut fra de tidligere postene så får jeg litt inntrykk av at dere tar mange valg KUN basert på egne preferanser. Husk at dere også er vertskap! Dere inviterer folk til fest, da bør dere også ha disse folkene i bakhodet når dere tar beslutninger :)

Veldig enig!

• Liker 2
Skrevet (endret)

..

Endret av Tallulah
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at man må ha gjestene i bakhodet når man tar beslutninger, det er veldig viktig! Men man må også kunne følge egne drømmer, som jeg forsto det var dette et lokale Marthe og mannen lenge har ønsket? :)

Jeg synes i prinsippet at man ikke skal være nødt til å betale selv som gjest i et bryllup, men det er fordi jeg ikke er vant til det. I noen kretser er kanskje det helt naturlig? Det vil vel uansett alltid være noen gratis alternativer, som mineralvann? Dersom en har betal-bar bør i det minste noe drikke være tilgjengelig gratis for gjestene.

jada, man må helt klart velge noe man ønsker selv også, noe annet hadde vært snålt! Og dessuten er det jo forskjeller mellom familier og venneflokker, kan godt hende Marthe sine gjester vil sette mer pris på et pent lokale enn å spare noen hundrelapper i baren. Så det var mest generelt ment dette - de færreste av oss har arrangert en så stor fest før og det ER veldig lett å bli opphengt i egne ønsker.

AnonymBruker
Skrevet

Enig i at man må ha gjestene i bakhodet når man tar beslutninger, det er veldig viktig! Men man må også kunne følge egne drømmer, som jeg forsto det var dette et lokale Marthe og mannen lenge har ønsket? :)

Jeg synes i prinsippet at man ikke skal være nødt til å betale selv som gjest i et bryllup, men det er fordi jeg ikke er vant til det. I noen kretser er kanskje det helt naturlig? Det vil vel uansett alltid være noen gratis alternativer, som mineralvann? Dersom en har betal-bar bør i det minste noe drikke være tilgjengelig gratis for gjestene.

jada, man må helt klart velge noe man ønsker selv også, noe annet hadde vært snålt! Og dessuten er det jo forskjeller mellom familier og venneflokker, kan godt hende Marthe sine gjester vil sette mer pris på et pent lokale enn å spare noen hundrelapper i baren. Så det var mest generelt ment dette - de færreste av oss har arrangert en så stor fest før og det ER veldig lett å bli opphengt i egne ønsker.

• Liker 1
Skrevet

Om de velger betalbar så er det ikke gitt at mineralvann er gratis. Jeg har vært i lignende bryllup hvor til og med vann måtte kjøpes(eller fylles på badet)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det sånn på det stedet at de tvinger gjestene til å betale selv? Kan ikke dere betale regningen for gjestene på slutten av kvelden?

Hehe, det er sånn det er på det stedet vi skal feire. Så det er jo rå teit om de går løs på meg, for det er jo ikke akkurat jeg som eier det lokalet.

Men hva heter da? Hun eieren sa at det var åpen bar, men at de skulle betale selv? Hva kalles det? :vetikke:

Anonym poster: 13fe16857e9f32cbe9653792e03fa7bf

Gjest Kiara!
Skrevet

Der mener og tror jeg du er inne på noe som flere av oss kommende bruder bør ta innover oss i planleggingen at det er flere enn oss som skal være med på den dagen å kose seg!

Personlig synes jeg at det fort blir veldig mange penger når man setter opp regnestykket for hva mange gjester må betale for å være med på bryllupet, og kanskje spesielt dersom de også skal betale i baren etterpå. For min del i min familie og vår vennekrets hadde det vært flaut dersom jeg som brud hadde trumfet gjennom et lokale der et glass mineralvann koster 39,-/45,- uansett om det var til brudepikene eller mormor på 80 år. Eller enda verre om kaffegjestene våre som kom fordi vi ikke hadde råd til å ha alle på middag måtte kjøpe sin egen avec..

Jeg vet jeg svartmaler veldig, men hadde jeg gjort noe slikt hadde jeg garantert fått høre det av alle på min side. De er ikke vant til slike ting konfirmasjon feires hjemme, store jubileum på det lokale grendehuset etc da får man reaksjoner når det plutselig koster penger å delta i en annen sitt bryllup.

Derfor kan ikke bruden gjøre akkurat hva hun vil kun fordi det er hennes dag, man må tenke mye mer helhetlig enn som så har jeg lært gjennom denne planleggingen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...