BrudenMarthe Skrevet 30. april 2013 Forfatter #21 Skrevet 30. april 2013 Men om dere hadde villet, kunne dere jo fint betalt for drikken i baren alikevel. Da betaler man etter bryllupet, etter hvor mye gjestene har drukket Selvfølgelig, men vi velger å ha det slik Vi syntes det var en ganske grei ordning. 1
Gjest Kiara! Skrevet 30. april 2013 #22 Skrevet 30. april 2013 Jeg syns også det høres ut som dere har forferdelig dyr kuvertpris? Vi har kuvertpris på 725 pr pers + vin. Med i den pakken er musserende til velkomsten, kaffe avec og nattmat (samt lokalleie, personalet, betjening i baren utover natta osv). Dette er på et hotell. Edit: vi er riktignok ikke i Porsgrunn, men i en middels stor by vi også. Det er en helt hinsides kuvertpris! Unnskyld at jeg sier det men det er ikke snakk om verdens navle her eller over-the-top luksus meny. Ble litt satt ut da jeg så prisen jeg.. :S Det er Oslo priser i min verden. 1
BrudenMarthe Skrevet 30. april 2013 Forfatter #23 Skrevet 30. april 2013 Bare jeg som er nysgjerrig. Jeg må ha noe å slå i bordet med når de rundt meg mener jeg planlegger for dyrt. Men jeg synes jo fortsatt det var dyrt når det ikke var med kaffe avec og vin. Slike priser trodde jeg det ikke var i Porgrunn av alle steder! Men menyen så veldig god ut, og lokalet er jo kjempeflott. Håper og tror dere får en kjempedag! Og vi satser på strålende vær heeeeeele sommeren i hjemtraktene. Jo, som sagt er det veldig mye med i prisen! Blant annet kaffe Ikke bare det som står på nettsiden, men litt annet også Vet det høres dyrt ut, men helt siden vi begynte planleggingen har vi alltid hatt lyst til å feire festen der Stedet er verdt pengene. Hoho, ønsker ikke å sitter her å unnskylde meg, men det føler jeg at jeg gjør Men jeg skjønner hva dere mener, selvfølgelig! Hadde fått litt sjokk hvis jeg var dere også
Gjest Blondie65 Skrevet 30. april 2013 #24 Skrevet 30. april 2013 Trådstarter: har du betong rundt tungen? Du har valgt å ikke betale drikken til gjestene i baren. Stå for det - det er du som har valgt det. (Et hvert utested med bar lar sine kunder betale for en visst antall bonger eller fri bar der brudeparet gjør opp selv. Du har formulert deg som om du ikke kan velge å ha fri bar, dereetter er det inkludert,åpen bar, likevel ikke og så er det deres valg. Ja det er deres valg at gjestene må betale for drikken i baren og har ingenting med stedet å gjøre)
Gjest Adriane Skrevet 30. april 2013 #25 Skrevet 30. april 2013 Ja, baren er åpen og betjent og den er med i prisen. Beklager! Er bare meg som er veldig dårlig til å formulere ting i dag. Hehe, du trenger da ikke beklage, kjære deg. Måtte bare forsikre meg om at jeg forsto deg riktig Det er en helt hinsides kuvertpris! Unnskyld at jeg sier det men det er ikke snakk om verdens navle her eller over-the-top luksus meny. Ble litt satt ut da jeg så prisen jeg.. :S Det er Oslo priser i min verden. Ja, ikke sant? 1195,- pr kuvert + vin... Hårreisende! Hadde det i det minste vært inkl vin... Jeg syns jo vår pris er småstiv, iallfall når vinpakka kommer på toppen. Men vi kommer jo billig ut ifht Marthe & mannen... Det stedet vi egentlig ønsket oss hadde noe ala de prisene der, og vi bare backa ut tvert. Det ville blitt så sykt dyrt. Vi sparer utrolig mye på å ha byttet lokasjon. Syns det er veldig overpriset ja, og i Oslo kommer man nok fort opp i de prisene. Samt tydeligvis på overprisede steder et par timer utenfor Oslo (i flere retninger ) 1
Gjest Kiara! Skrevet 30. april 2013 #26 Skrevet 30. april 2013 Jo, som sagt er det veldig mye med i prisen! Blant annet kaffe Ikke bare det som står på nettsiden, men litt annet også Vet det høres dyrt ut, men helt siden vi begynte planleggingen har vi alltid hatt lyst til å feire festen der Stedet er verdt pengene. Hoho, ønsker ikke å sitter her å unnskylde meg, men det føler jeg at jeg gjør Men jeg skjønner hva dere mener, selvfølgelig! Hadde fått litt sjokk hvis jeg var dere også Alle planlegger sitt bryllup utifra eget budsjett og preferanser. Bare hyggelig at det er variasjon i planene. Jeg har flere bekjente som feks har hatt bryllupet på Langesund Bad det hadde jeg ikke anbefallt noen for å si det slik. Men Jønholt gård har jeg kun hørt positive ting med. proffe folk, og det er kjempeviktig i en slik sammenheng. Det er mange som er uenige med at det skal være betal-bar, slik er det bare. Men mange gjør det! Å det er heldigvis helt akseptert blant de aller fleste. Men er det noe jeg og flere elsker er det gode tilbud når det kommer til bryllup og derfor tenkte jeg oi når jeg så at kuvertprisen var nesten 1200,- uten mer alkohol enn musserende, i tillegg til at de skal ha 6000,- for kake og blomster.
BrudenMarthe Skrevet 30. april 2013 Forfatter #27 Skrevet 30. april 2013 Trådstarter: har du betong rundt tungen? Du har valgt å ikke betale drikken til gjestene i baren. Stå for det - det er du som har valgt det. (Et hvert utested med bar lar sine kunder betale for en visst antall bonger eller fri bar der brudeparet gjør opp selv. Du har formulert deg som om du ikke kan velge å ha fri bar, dereetter er det inkludert,åpen bar, likevel ikke og så er det deres valg. Ja det er deres valg at gjestene må betale for drikken i baren og har ingenting med stedet å gjøre) Betal-bar er med i prisen! Så selvfølgelig velger vi det! De får også drikke til maten som VI velger å betale til dem..
Gjest Adriane Skrevet 30. april 2013 #28 Skrevet 30. april 2013 Jo, som sagt er det veldig mye med i prisen! Blant annet kaffe Ikke bare det som står på nettsiden, men litt annet også Vet det høres dyrt ut, men helt siden vi begynte planleggingen har vi alltid hatt lyst til å feire festen der Stedet er verdt pengene. Hoho, ønsker ikke å sitter her å unnskylde meg, men det føler jeg at jeg gjør Men jeg skjønner hva dere mener, selvfølgelig! Hadde fått litt sjokk hvis jeg var dere også Du trenger ikke forsvare deg - hvis dere har råd til dette, så er det jo bare å kjøre på, det er det jo dere selv som velger Jeg tror ikke dere har noe mer med i prisen enn vi har på vår kuvertpris som er 470 billigere. Vi valgte den billigere versjonen, og kan da spandere drikke på gjestene våre også utover kvelden (selv om de må betale for brennevin hvis de vil ha det, så litt kjipe er vi jo, hehe). Men det er jo deres dag og deres valg! Så ikke forsvar kuvertprisen deres. Jeg tror heller verken Kiara eller jeg mener at dere bruker for mye penger, vi er vel mer bekymret for at dere blir lurt opp i stry - lurt til å betale en langt stivere kuvertpris enn hva det faktisk burde være. 1
Gjest Kiara! Skrevet 30. april 2013 #29 Skrevet 30. april 2013 Hehe, du trenger da ikke beklage, kjære deg. Måtte bare forsikre meg om at jeg forsto deg riktig Ja, ikke sant? 1195,- pr kuvert + vin... Hårreisende! Hadde det i det minste vært inkl vin... Jeg syns jo vår pris er småstiv, iallfall når vinpakka kommer på toppen. Men vi kommer jo billig ut ifht Marthe & mannen... Det stedet vi egentlig ønsket oss hadde noe ala de prisene der, og vi bare backa ut tvert. Det ville blitt så sykt dyrt. Vi sparer utrolig mye på å ha byttet lokasjon. Syns det er veldig overpriset ja, og i Oslo kommer man nok fort opp i de prisene. Samt tydeligvis på overprisede steder et par timer utenfor Oslo (i flere retninger ) Nei, takke meg til partytelt i hagen, alkohol fra Sverige og øl fra kjelleren til en hobby brygger. Dette MÅ jeg si mamma hun kommer til å falle av stolen!
BrudenMarthe Skrevet 30. april 2013 Forfatter #30 Skrevet 30. april 2013 Alle planlegger sitt bryllup utifra eget budsjett og preferanser. Bare hyggelig at det er variasjon i planene. Jeg har flere bekjente som feks har hatt bryllupet på Langesund Bad det hadde jeg ikke anbefallt noen for å si det slik. Men Jønholt gård har jeg kun hørt positive ting med. proffe folk, og det er kjempeviktig i en slik sammenheng. Det er mange som er uenige med at det skal være betal-bar, slik er det bare. Men mange gjør det! Å det er heldigvis helt akseptert blant de aller fleste. Men er det noe jeg og flere elsker er det gode tilbud når det kommer til bryllup og derfor tenkte jeg oi når jeg så at kuvertprisen var nesten 1200,- uten mer alkohol enn musserende, i tillegg til at de skal ha 6000,- for kake og blomster. Jønholt har jeg og hørt positive ting om. Vi har hatt møte med dem, og de virket veldig profesjonelle som du sier! De 6000 som du sier, er valgfritt
Gjest Ciegus Skrevet 30. april 2013 #31 Skrevet 30. april 2013 Betal-bar er med i prisen! Så selvfølgelig velger vi det! De får også drikke til maten som VI velger å betale til dem.. Betal-bar er gratis for dere (brudeparet, det er jo gjestene som betaler), så det blir helt feil å si at betal-baren er med i prisen. Dere har fått en pris som ikke inkluderer alkohol etter maten, og så har dere valgt å ikke spandere alkohol på gjestene etter middagen. Bare sånn for å pirke litt på formuleringene dine... 8
BrudenMarthe Skrevet 30. april 2013 Forfatter #32 Skrevet 30. april 2013 Du trenger ikke forsvare deg - hvis dere har råd til dette, så er det jo bare å kjøre på, det er det jo dere selv som velger Jeg tror ikke dere har noe mer med i prisen enn vi har på vår kuvertpris som er 470 billigere. Vi valgte den billigere versjonen, og kan da spandere drikke på gjestene våre også utover kvelden (selv om de må betale for brennevin hvis de vil ha det, så litt kjipe er vi jo, hehe). Men det er jo deres dag og deres valg! Så ikke forsvar kuvertprisen deres. Jeg tror heller verken Kiara eller jeg mener at dere bruker for mye penger, vi er vel mer bekymret for at dere blir lurt opp i stry - lurt til å betale en langt stivere kuvertpris enn hva det faktisk burde være. Selvfølgelig. Jeg tok ikke det dere sa som negativt Men når dere sier det sånn (jeg ser på det som hjelp) så tror jeg kanskje vi kan spare mye penger på å kanskje finne et nytt lokalet Men takk for svar og hjelp Vi syntes bare Jønholt er perfekt De har også drevet på i lang stund - så jeg tror egentlig ikke at de lurer oss, altså Men det er jo godt at noen har "øyner i nakken" her inne på KG
BrudenMarthe Skrevet 30. april 2013 Forfatter #33 Skrevet 30. april 2013 Betal-bar er gratis for dere (brudeparet, det er jo gjestene som betaler), så det blir helt feil å si at betal-baren er med i prisen. Dere har fått en pris som ikke inkluderer alkohol etter maten, og så har dere valgt å ikke spandere alkohol på gjestene etter middagen. Bare sånn for å pirke litt på formuleringene dine... Ja, beklager for dårlig formuleringer! Og det er sant det du sier ja, det er gratis for oss, var det jeg mente med når jeg skrev med i prisen.
Gjest Kiara! Skrevet 30. april 2013 #34 Skrevet 30. april 2013 Selvfølgelig. Jeg tok ikke det dere sa som negativt Men når dere sier det sånn (jeg ser på det som hjelp) så tror jeg kanskje vi kan spare mye penger på å kanskje finne et nytt lokalet Men takk for svar og hjelp Vi syntes bare Jønholt er perfekt De har også drevet på i lang stund - så jeg tror egentlig ikke at de lurer oss, altså Men det er jo godt at noen har "øyner i nakken" her inne på KG Tingen er jo den at det ikke finnes så himla mange fine/proffe/store lokaler i grenland der man ønsker å ha bryllup. På L.B kan man risikere at de har flere bryllup samtidig eller enda verre vanlige middagsgjester i samme lokale som bryllupet... + + + Da står man igjen med partytelt for oss meg tilgang på hage, klubbhus og selskapslokaler. Dere har valgt det beste og dyreste, da blir det hverfall garantert flott! Og det er mange småting å spare inn på som gjør at det ikke blir hinsides dyrt likevel. Så jeg tror ikke de lurer dere, men de er dyrere enn resten og har lagt seg på et dyrt nivå. Så det er ikek alle som kan ha bryllupet sitt der, noe som er helt ok.
CathFoto Skrevet 30. april 2013 #35 Skrevet 30. april 2013 For all del, IKKE skriv åpen bar i invitasjonen, for på folkemunne betyr det at drikken er gratis, ikke at det finnes en ustengt bar man kan kjøpe drikke i. Jeg ville skrevet "etter middagen er det anledning til å kjøpe drikke i baren". Også er det viktig å opplyse om det om baren kun tar kontanter, det har nemlig jeg opplevd, og det er ikke gøy når man står der med bankkort. Har dere tenkt på å la brus/mineralvann være gratis? Altså at dere dekker det?
Gjest Adriane Skrevet 30. april 2013 #36 Skrevet 30. april 2013 Selvfølgelig. Jeg tok ikke det dere sa som negativt Men når dere sier det sånn (jeg ser på det som hjelp) så tror jeg kanskje vi kan spare mye penger på å kanskje finne et nytt lokalet Men takk for svar og hjelp Vi syntes bare Jønholt er perfekt De har også drevet på i lang stund - så jeg tror egentlig ikke at de lurer oss, altså Men det er jo godt at noen har "øyner i nakken" her inne på KG Hehe, ja, det er godt ment selv om det kanskje ikke alltid kommer like godt frem Bare for å inspirere deg enda mer ang å finne nytt og billigere sted - jeg vet ikke hvor mange gjester dere skal ha, men vi har tatt utgangspunkt i 65 stk. Med en besparelse på 470 kr pr kuvert, har vi da spart 30.550,- på å velge et sted som er billigere, men allikevel like bra Men igjen: det er du og din kommende mann som skal bli fornøyd! Og det hjelper ikke om dere sparer over 30.000 hvis dere føler at lokalet og stedet blir helt feil. Men, det skader ikke å sjekke andre steder i det minste 1
Gjest Adriane Skrevet 30. april 2013 #38 Skrevet 30. april 2013 ?? Hva er du sjokkert/overrasket over?
Gjest Kiara! Skrevet 30. april 2013 #39 Skrevet 30. april 2013 ?? Hva er du sjokkert/overrasket over? At det er så mye å spare ved å velge et annet alternativ som også er dekket-bord løsningen. Jeg har ikke regnet eller tenkt på det i det hele tatt for vår del for jeg er ikke interessert i å betale så mye for lokale... 1
BrudenMarthe Skrevet 30. april 2013 Forfatter #40 Skrevet 30. april 2013 Tingen er jo den at det ikke finnes så himla mange fine/proffe/store lokaler i grenland der man ønsker å ha bryllup. På L.B kan man risikere at de har flere bryllup samtidig eller enda verre vanlige middagsgjester i samme lokale som bryllupet... + + + Da står man igjen med partytelt for oss meg tilgang på hage, klubbhus og selskapslokaler. Dere har valgt det beste og dyreste, da blir det hverfall garantert flott! Og det er mange småting å spare inn på som gjør at det ikke blir hinsides dyrt likevel. Så jeg tror ikke de lurer dere, men de er dyrere enn resten og har lagt seg på et dyrt nivå. Så det er ikek alle som kan ha bryllupet sitt der, noe som er helt ok. Nei, vi har jo sett på veldig mange steder i Grenland. Og det er ikke akkurat veldig mange som er flotte, nei. Derfor vi valgte Jønholt Men setter pris på innspill. Og vi er veldig glad i at det ser pent ut, vet du
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå