BrudenMarthe Skrevet 30. april 2013 #1 Skrevet 30. april 2013 Hei! Vi skal ha åpen bar i bryllupet våres, altså de må kjøpe drikken sin selv etter middag. Kan noen hjelpe meg om hvordan vi skal formulere dette i teksten i invitasjonene? Jeg finner virkelig ingen gode idèer selv!
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #2 Skrevet 30. april 2013 Åpen bar hvor de må kjøpe drikken selv? Anonym poster: 84f4e7ca260f31ab032c88aae90032e2 9
Snooks Skrevet 30. april 2013 #3 Skrevet 30. april 2013 Åpen bar betyr vel at det er fri flyt og gratis drikke? 9
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #4 Skrevet 30. april 2013 Gjør deg klar for Gjest og de andre guestzillaene som kommer til å gå løs på deg nå.. Mange som synes man er verdens verste person om man må betale i baren. Over til spørsmålet. Åpen bar burde du ikke skrive i hvert fall for det høres ut som det er gratis. Jeg ville skrevet hva som blir servert til maten og kaffen og så - deretter kan man kjøpe det man har lyst på selv i baren. Anonym poster: 4aa598ca874da0b9c81d1c6646f3f040 6
Tallulah Skrevet 30. april 2013 #5 Skrevet 30. april 2013 (endret) .. Endret 9. november 2015 av Tallulah
BrudenMarthe Skrevet 30. april 2013 Forfatter #6 Skrevet 30. april 2013 Gjør deg klar for Gjest og de andre guestzillaene som kommer til å gå løs på deg nå.. Mange som synes man er verdens verste person om man må betale i baren. Over til spørsmålet. Åpen bar burde du ikke skrive i hvert fall for det høres ut som det er gratis. Jeg ville skrevet hva som blir servert til maten og kaffen og så - deretter kan man kjøpe det man har lyst på selv i baren. Anonym poster: 4aa598ca874da0b9c81d1c6646f3f040 Hehe, det er sånn det er på det stedet vi skal feire. Så det er jo rå teit om de går løs på meg, for det er jo ikke akkurat jeg som eier det lokalet. Men hva heter da? Hun eieren sa at det var åpen bar, men at de skulle betale selv? Hva kalles det?
BrudenMarthe Skrevet 30. april 2013 Forfatter #7 Skrevet 30. april 2013 Åpen bar hvor de må kjøpe drikken selv? Anonym poster: 84f4e7ca260f31ab032c88aae90032e2 Ja hun eieren kalte det for åpen bar, men at de betaler selv?
Gjest Kiara! Skrevet 30. april 2013 #8 Skrevet 30. april 2013 Betal-bar, det du har fått beskjed om er at baren er åpen og tilgjengelig. Skjønner godt at dere skal ha en slik løsning på det lokalet hvis ikke kommer det til å blir dyrt. Formuler noe slikt; "etter middagen åpner baren der det er mulig å kjøpe seg drikke for de som ønsker det". 3
Gjest Magdalene Skrevet 30. april 2013 #9 Skrevet 30. april 2013 Kan skrive noe som "drikke etter middagen, kan kjøpes i baren".
BrudenMarthe Skrevet 30. april 2013 Forfatter #10 Skrevet 30. april 2013 Betal-bar, det du har fått beskjed om er at baren er åpen og tilgjengelig. Skjønner godt at dere skal ha en slik løsning på det lokalet hvis ikke kommer det til å blir dyrt. Formuler noe slikt; "etter middagen åpner baren der det er mulig å kjøpe seg drikke for de som ønsker det". Aha! Da skjønner jeg Ja, da har jeg vel sikkert bare misforstått Tusen takk for svar! Var jo kjempe godt tips, tar det i bruk jeg! Tusen hjertelig takk!!!
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #11 Skrevet 30. april 2013 Hehe, det er sånn det er på det stedet vi skal feire. Så det er jo rå teit om de går løs på meg, for det er jo ikke akkurat jeg som eier det lokalet. nå synes ikke jeg nødvendigvis at det er noe galt i å ha betal-bar, men det ssvaret ditt var ganske på jordet. DERE har valgt å leie stedet og DERE har valgt å ikke betale for gjestenes drinker. Ærlig sak det - så ingen grunn til å skylde på stedet. Anonym poster: 7f9e12306c249fa0d38c78489a11990e 6
BrudenMarthe Skrevet 30. april 2013 Forfatter #12 Skrevet 30. april 2013 nå synes ikke jeg nødvendigvis at det er noe galt i å ha betal-bar, men det ssvaret ditt var ganske på jordet. DERE har valgt å leie stedet og DERE har valgt å ikke betale for gjestenes drinker. Ærlig sak det - så ingen grunn til å skylde på stedet. Anonym poster: 7f9e12306c249fa0d38c78489a11990e Nå skylder jeg jo ikke på stedet heller? Sier sånn som det er. Og det ER sånn at man får betal-bar med i prisen. Er faktisk ikke noe vi velger, ærlig talt. De får jo drikke til maten som vi betaler for. Og det er de som bestemmer selv om de vil ha alkohol etter maten. Men som sagt, dette er med i prisen.
Gjest Kiara! Skrevet 30. april 2013 #13 Skrevet 30. april 2013 Men du Marthe må dere virkelig betale 1195,- pr kuvert + vin? Det synes jeg var i overkant dyrt det er jo Oslo priser det der. Tror det er søsteren til hun som eier Friisebrygga som eier det... de hadde jo helt andre priser.
BrudenMarthe Skrevet 30. april 2013 Forfatter #14 Skrevet 30. april 2013 Men du Marthe må dere virkelig betale 1195,- pr kuvert + vin? Det synes jeg var i overkant dyrt det er jo Oslo priser det der. Tror det er søsteren til hun som eier Friisebrygga som eier det... de hadde jo helt andre priser. Ja så dyrt er det faktisk. Men vi får så utrolig mye med i prisen. Musserende vin er også med i prisen
Gjest Magdalene Skrevet 30. april 2013 #15 Skrevet 30. april 2013 Nå skylder jeg jo ikke på stedet heller? Sier sånn som det er. Og det ER sånn at man får betal-bar med i prisen. Er faktisk ikke noe vi velger, ærlig talt. De får jo drikke til maten som vi betaler for. Og det er de som bestemmer selv om de vil ha alkohol etter maten. Men som sagt, dette er med i prisen. Men om dere hadde villet, kunne dere jo fint betalt for drikken i baren alikevel. Da betaler man etter bryllupet, etter hvor mye gjestene har drukket 5
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2013 #16 Skrevet 30. april 2013 Hei! Vi skal ha åpen bar i bryllupet våres, altså de må kjøpe drikken sin selv etter middag. Kan noen hjelpe meg om hvordan vi skal formulere dette i teksten i invitasjonene? Jeg finner virkelig ingen gode idèer selv! Åpen bar er gratis drikke.
Gjest Adriane Skrevet 30. april 2013 #17 Skrevet 30. april 2013 Nå skylder jeg jo ikke på stedet heller? Sier sånn som det er. Og det ER sånn at man får betal-bar med i prisen. Er faktisk ikke noe vi velger, ærlig talt. De får jo drikke til maten som vi betaler for. Og det er de som bestemmer selv om de vil ha alkohol etter maten. Men som sagt, dette er med i prisen. Betal-bar som er med i prisen? Dette forsto jeg ikke. Altså... baren er åpen og betjent, og det er denne betjeningen som er med i prisen, er det sånn å forstå? Hvis det er sånn, så forstår jeg hva du mener. Vi har også det med på vår pakke, men har valgt å la gjestene få alt utenom brennevin gratis i baren (altså, vi dekker mineralvann, øl, vin. Vil man ha sterkere saker, må man selv betale) Men styr unna å skrive "Åpen bar" iallfall, for det betyr fri flyt uten betaling Skriv f.eks at det serveres vin/øl til maten (og evt kaffe avec), og at drikke utover kvelden kan kjøpes i baren. F.eks. 1
Gjest Kiara! Skrevet 30. april 2013 #18 Skrevet 30. april 2013 Ja så dyrt er det faktisk. Men vi får så utrolig mye med i prisen. Musserende vin er også med i prisen Bare jeg som er nysgjerrig. Jeg må ha noe å slå i bordet med når de rundt meg mener jeg planlegger for dyrt. Men jeg synes jo fortsatt det var dyrt når det ikke var med kaffe avec og vin. Slike priser trodde jeg det ikke var i Porgrunn av alle steder! Men menyen så veldig god ut, og lokalet er jo kjempeflott. Håper og tror dere får en kjempedag! Og vi satser på strålende vær heeeeeele sommeren i hjemtraktene. 2
Gjest Adriane Skrevet 30. april 2013 #19 Skrevet 30. april 2013 (endret) Ja så dyrt er det faktisk. Men vi får så utrolig mye med i prisen. Musserende vin er også med i prisen Jeg syns også det høres ut som dere har forferdelig dyr kuvertpris? Vi har kuvertpris på 725 pr pers + vin. Med i den pakken er musserende til velkomsten, kaffe avec og nattmat (samt lokalleie, personalet, betjening i baren utover natta osv). Dette er på et hotell. Edit: vi er riktignok ikke i Porsgrunn, men i en middels stor by vi også. Endret 30. april 2013 av Adriane
BrudenMarthe Skrevet 30. april 2013 Forfatter #20 Skrevet 30. april 2013 Betal-bar som er med i prisen? Dette forsto jeg ikke. Altså... baren er åpen og betjent, og det er denne betjeningen som er med i prisen, er det sånn å forstå? Hvis det er sånn, så forstår jeg hva du mener. Vi har også det med på vår pakke, men har valgt å la gjestene få alt utenom brennevin gratis i baren (altså, vi dekker mineralvann, øl, vin. Vil man ha sterkere saker, må man selv betale) Men styr unna å skrive "Åpen bar" iallfall, for det betyr fri flyt uten betaling Skriv f.eks at det serveres vin/øl til maten (og evt kaffe avec), og at drikke utover kvelden kan kjøpes i baren. F.eks. Ja, baren er åpen og betjent og den er med i prisen. Beklager! Er bare meg som er veldig dårlig til å formulere ting i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå