Gå til innhold

Man vasker da kjøkkenredskaper man låner av andre etter bruk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Svigerbror og dama bor rett nedi gata her. På lørdag ringte han å lurte på om de kunne låne en ildfast form av oss siden de skulle lage lasagne. Ja såklart kunne de det.

Hun kom å leverte den igår.

Vel, hun hadde den i en grå plastpose. Jeg kunne ikke se igjennom, men jeg hadde da aldri drømt at de ikke ville vaske den.

Jeg tar den ut av posen og den var helt uvasket!! :sjokkert: Hva i alle dager? Er dette takken vi får av å låne de ting?

Skulle jeg ha lånt noe kjøkkenredskaper av andre, så hadde jeg så klart vasket det etter buk. Uansett hvem jeg låner det av. Skulle da bare mangle.

Skulle nesten tro dette var en dårlig spøk.

Man vasker da ting man har lånt av andre til å lage mat med?

Vi prøvde å ringe de i går, men ikke noe svar. Så han sendte de en meld å lurte på hvorfor de ikke hadde vasket den.

Anonym poster: 48b935a9de523958a6b85e6272bb89f2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonym poster: 01eb9bf9a228072c01f611230bf664c0

Skrevet

Jeg hadde skrevet en melding der det sto "Takk for oppvasken."

Skrevet

Vil tro at 99,9% ville vasket.

Men det finnes unntak. Jeg lånte en gang bort en hybelkomfyr til en venninne. Den var bortimot ubrukt da hun fikk låne den. Fikk den tilbake etter 3 måneder: Begge kokeplatene nedgrodd av svidde matrester, masse flekker/fett rundt, og stekeovnen var helt svart innvendig. Risten også. På risten hang det dessuten masse rester av smeltet ost. Baksiden av ovnen var fettet og ekkel.

• Liker 1
Skrevet

Makan til frekkhet da!

Selvfølgelig gjør man det. Skulle da bare mangle.

Skrevet

hadde aldri levert lånte ting tilbake i skitten tilstand. det hadde rett og slett vært pinlig.

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig leverer man det tilbake i like fin tilstand det var da man lånte det.

Gjest Snuppi
Skrevet

Selvsagt vasker en kjøkkenredskap en har lånt!

Gjest Raindrops
Skrevet

Men det finnes unntak. Jeg lånte en gang bort en hybelkomfyr til en venninne. Den var bortimot ubrukt da hun fikk låne den. Fikk den tilbake etter 3 måneder: Begge kokeplatene nedgrodd av svidde matrester, masse flekker/fett rundt, og stekeovnen var helt svart innvendig. Risten også. På risten hang det dessuten masse rester av smeltet ost. Baksiden av ovnen var fettet og ekkel.

Herregud, noen eier ikke skam. Jeg hadde blitt utrolig flau og ille berørt om jeg skulle levert tilbake noe jeg hadde lånt i en slik tilstand.

Skrevet

:hakeslepp: :hakeslepp:

Skrevet

Er det mulig? PINLIG.

Dere må si ifra. Det der går ikke an....!

AnonymBruker
Skrevet

Gud å frekke de er. Bare leverer det tilbake UVASKA?? Hallo i luken.

Jeg ville ha sendt de en meld å sagt at dette er virkelig helt uakseptabelt. Dere må da vaske opp etter dere. Vis litt takknemmelighet her da!

Anonym poster: 54ef7cd13f2b1a4d02305e5c4f95dde8

Skrevet

I alle dager. Inntørkete lasagnerester er ikke akkurat det letteste å vaske heller...

Det har skjedd at jeg har "levert tilbake" uvaskede kakefat, fordi min far en sjelden gang har kommet på besøk med kaker, blitt et par timer, og så har vi snakket og kost oss sånn at vi har glemt å vaske kakefatet før han måtte dra igjen. Men ikke f... om jeg hadde dratt og levert noe uten å vaske det først, man glemmer ikke bare at tingen man plukker opp og legger i en pose er gorrskitten...

Skrevet

Selvfølgelig vasker man etter seg hvis man har lånt noe av andre. Det er normal folkeskikk.

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...