Gå til innhold

Hvorfor mener menn at kvinner er opptatt av penger?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Et spørsmål jeg har stilt meg lenge!

snapback.pngSteinar40 skrev 30 april 2013 - 09:00:

En perfekt mann uten bil og jobb?

:ler:

For en gangs skyld..... :enig: ;) - Gorgonzola

Jeg er ei 22 år gammel dame som ikke liker å bruke mye penger, selv om får penger fra foreldrene mine rett i lomma.

Kjøper nesten bare klær på salg,går ikke ut i hytt og pine, kjøper aldri mat fra kantina, tar buss osv.

Lever partneren min også slik dersom vi har felles økonomi, er det bare positivt.

For meg har det ingen ting å si om han er søkkrik eller ikke. Skal ikke dra frem klisjeen og si at han like så kunne ha vært fattig, poenget mitt er at for meg betyr ikke mannens status mye. Kjenner mange damer som tenker like så.

Hvorfor mener menn dette, hva får dere til å tenke slik?

Endret av esmer
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En annen ting, hvorfor er KG`s mest uhelbredelige ungkar - Steinar50 å finne som ekteskaps- og partnerskapsrådgiver i absolutt alle tråder her inne?

Skrevet

Tja en som ikke kjøper klær når det er salg? Og synes selv at hun har nok klær?

Skrevet

Tja en som ikke kjøper klær når det er salg? Og synes selv at hun har nok klær?

Hva mener du ? :fnise:

Klær er min store lidenskap, så jeg kjøper klær, men jakter på salg for det. Gidder ikke betale en hundrelapp ekstra for noe jeg kan få billigere av å vente et par uker.

Gjest Tidssone
Skrevet (endret)

Jeg er ei 22 år gammel dame som ikke liker å bruke mye penger, selv om får penger fra foreldrene mine rett i lomma.

Lever partneren min også slik dersom vi har felles økonomi, er det bare positivt.

La oss si det sånn. Når du får deg en partner kommer du garantert ikke til å like at han får pengene sine fra foreldrene. ;)

Endret av Tidssone
  • Liker 1
Skrevet

La oss si det sånn. Når du får deg en partner kommer du garantert ikke til å like at han får pengene sine fra foreldrene. ;)

Skrev den setningen for å vise at jeg får penger til det jeg trenger, ikke for at du skulle kritisere meg.

Siden du bryr deg såpass mye om livet til andre personer du aldri har møtt før, kan jeg få det avklart for deg:

Foreldrene mine tilbød selv å gi meg pengene jeg trenger mens jeg studerer (heltid, derfor ikke i jobb), i stedet for å ta lån og betale masse renter, betaler jeg kun det jeg lånte av de.

Fornøyd?

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Stort sett fordi de trenger noe annet å skylde på enn sin egen udugelige personlighet og utstråling.

• Liker 12
Gjest Tidssone
Skrevet

Skrev den setningen for å vise at jeg får penger til det jeg trenger, ikke for at du skulle kritisere meg.

Siden du bryr deg såpass mye om livet til andre personer du aldri har møtt før, kan jeg få det avklart for deg:

Foreldrene mine tilbød selv å gi meg pengene jeg trenger mens jeg studerer (heltid, derfor ikke i jobb), i stedet for å ta lån og betale masse renter, betaler jeg kun det jeg lånte av de.

Fornøyd?

Litt touchy?

Gjest Tidssone
Skrevet

Det er forresten helt vanlig å bruke lite penger mens man studerer og ikke er i jobb. For de fleste endrer forbruket seg i takt med inntekten.

Du tar en utdanning. Det er stor sjanse for at du treffer en partner i løpet av denne tiden, gjerne på det stedet du studerer.

Tro meg. Du kommer aldri til å ville ha en mann som ikke kan sørge økonomisk for seg selv. Derfor er det viktig for damer at mannen har penger.

• Liker 2
Skrevet

Det er forresten helt vanlig å bruke lite penger mens man studerer og ikke er i jobb. For de fleste endrer forbruket seg i takt med inntekten.

Du tar en utdanning. Det er stor sjanse for at du treffer en partner i løpet av denne tiden, gjerne på det stedet du studerer.

Tro meg. Du kommer aldri til å ville ha en mann som ikke kan sørge økonomisk for seg selv. Derfor er det viktig for damer at mannen har penger.

Har alltid vært sånn, helt fra 13-årsalderen.

Spørsmålet mitt er hvorfor menn tror at "alle" damer liker å ha masse penger og at damer forventer at menn skal ha masse penger,bil, status osv.

• Liker 1
Gjest Tidssone
Skrevet

Har alltid vært sånn, helt fra 13-årsalderen.

Spørsmålet mitt er hvorfor menn tror at "alle" damer liker å ha masse penger og at damer forventer at menn skal ha masse penger,bil, status osv.

Fordi mange damer faktisk forventer at mannen er den som tjener mest. Husk på at ting du leser her inne ofte tenderer til å være de "riktige" svarene. (Ikke fra alle selvsagt)

Tror nok dette er i ferd med å endre seg, siden det nå er flere kvinner enn menn som tar høyere utdanning.

Ville du synes det var greit å være ferdigutdannet og i jobb, og bo sammen med en arbeidsledig slask?

• Liker 2
Skrevet

Fordi mange damer faktisk forventer at mannen er den som tjener mest. Husk på at ting du leser her inne ofte tenderer til å være de "riktige" svarene. (Ikke fra alle selvsagt)

Tror nok dette er i ferd med å endre seg, siden det nå er flere kvinner enn menn som tar høyere utdanning.

Ville du synes det var greit å være ferdigutdannet og i jobb, og bo sammen med en arbeidsledig slask?

Folk kommer til å missforstå spørsmålet mitt av å lese kommentarene dine :fnise:

Som jeg skrev i hovedinnlegget mitt, som jeg tviler på at du har lest ordentlig, så drar jeg ikke fram klisjeen og sier at mannen kan være så fattig han bare er, så lenge vi elsker hverandre. Slik er det ikke for meg.

Det mange menn mener er at kvinner vil ha en suksessrik og rik mann. Nå ble jeg lei av å utdype meg for deg :bond:

• Liker 1
Skrevet

Et spørsmål jeg har stilt meg lenge!

snapback.pngSteinar40 skrev 30 april 2013 - 09:00:

En perfekt mann uten bil og jobb?

:ler:

For en gangs skyld..... :enig: ;) - Gorgonzola

Kjøper nesten bare klær på salg,går ikke ut i hytt og pine, kjøper aldri mat fra kantina, tar buss osv.

For meg har det ingen ting å si om han er søkkrik eller ikke. Skal ikke dra frem klisjeen og si at han like så kunne ha vært fattig, poenget mitt er at for meg betyr ikke mannens status mye. Kjenner mange damer som tenker like så.

Hvorfor mener menn dette, hva får dere til å tenke slik?

Vel, for å si det sånn, så kan det ha noe med personlig erfaring å gjøre vettu ;)

Altså, det som typisk skjer - noe de fleste menn får med seg - det er at damer ofte er sosiale skapninger.

Når en slik sosial skapning danner et parforhold så blir det viktig å konkurrere med familie, venner, bekjente, naboer ... you name it hehe

Det er altså viktig for henne å ha det minst like flott, og helst flottere, enn de hun ser rundt seg.

Spesielt er boligen viktig. Både inne og utvendig skal det være noe å vise fram og kunne skryte av.

Og hvem tror du da får være med på (pent sagt) å betale for all den herligheta? :smoke: hehe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En annen ting, hvorfor er KG`s mest uhelbredelige ungkar - Steinar50 å finne som ekteskaps- og partnerskapsrådgiver i absolutt alle tråder her inne?

Fordi han er helt genial, sier ting som de er og rører ikke rundt grøten.

Anonym poster: 68c3f0cee35e332b50c0188348ed9efb

• Liker 3
Skrevet

Fordi han er helt genial, sier ting som de er og rører ikke rundt grøten.

Anonym poster: 68c3f0cee35e332b50c0188348ed9efb

Skulle jeg ikke sagt meninga mi rett ut så hadde jeg ikke gidda å kommentere i det hele tatt hehe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er inne på noe TS, mange menn tror at penger er veldig viktig for damer. Merker det spesielt når man treffer nye menn - hvordan lønnen, størrelsen på huset, fancy tittel, fin bil og lignende attributter har en tendens til å bli flettet inn i samtalen. Rimelig lei av akkurat det der egentlig. Mulig de tror de imponerer, jadda... jeg blir akkurat like imponert som han forrige som synes han hadde såååå fint hus. Lei!!

Anonym poster: 7cb18d509ac36a1dde78b1a25005376a

• Liker 1
Skrevet

Du er inne på noe TS, mange menn tror at penger er veldig viktig for damer. Merker det spesielt når man treffer nye menn - hvordan lønnen, størrelsen på huset, fancy tittel, fin bil og lignende attributter har en tendens til å bli flettet inn i samtalen. Rimelig lei av akkurat det der egentlig. Mulig de tror de imponerer, jadda... jeg blir akkurat like imponert som han forrige som synes han hadde såååå fint hus. Lei!!

Huset hans var med andre ord ikke flott nok i dine øyne? ;) hehe

• Liker 1
Skrevet

De må jo gjøre opp for andre mangler :D

• Liker 1
Skrevet

Om jeg skriver det riktige svaret nå eller ikke vet jeg ikke, jeg får vel får en gangs skyld sitere meg hjertens enig i Steinar "Skulle jeg ikke sagt meninga mi rett ut så hadde jeg ikke gidda å kommentere i det hele tatt".. Om jeg har den rette eller den feile meningen spiller ingen rolle, men meningen min er det nå likevel

Jeg kan tenke meg at det er slitsomt for menn, spesielt for de som allerede har erfaringen med det, å tenke på om damen er mer interessert i den fancye yrkestittelen og om de har millionene på bok til det perfekte prinsesse bryllupet og det er like slitsomt for oss kvinner å høre det evige maset om at alle kvinner er golddiggere, spesielt for oss som ikke har den erfaringen, og jeg mistenker at det er en de av oss.

For jo penger er viktig, de som mener at penger ikke spiller en rolle har nok heldigvis for de aldri kjent på hvor dyrt det er å være fattig. Penger betyr noe, i den forstand at det sikrer deg mat på bordet og når man først snakker om mat på bordet så er det forskjell på å spise havregrøt til frokost og middag i en måned kontra å ha til smør i grøten på en lørdag og samtidig unne seg en god frokost på søndag. Penger betyr noe i den forstand at det er kipt å snu på hver en krone minst 5 ganger for å få hverdagen til å henge sammen, så ja penger er faktisk viktig, du kan spørre hvem som helst på fattighuset og jeg tror de er enig i det. Millionene, trillionene og den fancy smancye yat båten med helikopter dekk derimot :dry:

For min del holder det å ha noen å le sammen med, prate tullball med til langt på natt, gå på skogs eller fjellturer og dele kvikklunsjen sin med på toppen, å filosofere over hverdagens trivialiteter med en øl på verandaen i det vår går mot sommer, en film i sofaen inni en armkrok, nærmere bestemt den armkroken som tilhører den jeg elsker. Jeg er vandt til at vi deler broderlig på det vi har av både gleder, sorger og penger. Å være sammen med en gnier som ville sagt "nå betalte jeg faktisk for den kaffen, så da kan du overføre 26 kr på nettbanken til meg" er like lite liv laga som med en som vasker gulvet med champagne. Og den mannen som er såpass tykk i huet og tror at alle kvinner kan kjøpes med yat båt og andre penis forlengere bør helst gi sine hjerneceller noe annet enn junkfood og cola, for da vil jeg si man er selve definisjonen av tykk i huet.

• Liker 5
Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Fordi mange menn har totalt misforstått. En mann som har mye penger, er mest sannsynlig enn vellykket mann. Hvorfor er han vellykket? Fordi han har en hau med egenskaper som har gjort at han har kommet i den posisjonen han da er i(Med mindre han er en pappagutt som har arvet alt. Sutrete menn tror damer liker mannen pga av pengene, og ser ikke det at en suksessfull mann har mange gode egenskaper som damer finner attraktive, enkelt og greit..

Endret av .-L-.
  • Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...