AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #1 Skrevet 30. april 2013 Jeg skal stripe håret mitt lysere (Har mørkt blondt/litt kommunefarget). Er det noen som vet om frisører bruker samme merke i farger? Eller er det slik at alle frisører operer med forskjelligere typer farger (fra ulike leverandører), og da ulike fargekoder? Det jeg tenker på er om f.eks Nikita frisør kan ha veldig bra utvalg i forskjellige blekinger/blondfarger, mens Adam & Eva, kanskje ikke har en like fin farge å tilby.. Og hvis jeg er vant til å gå til en frisør og stripe håret med fargekode 000 (random tall), kan jeg da gå til en annen frisør og si jeg vil stripe håret med farge 000? Håper dere skjønner hva jeg mener. Noen som vet? Anonym poster: 3ad849f99e27d0e315f54d33db519fed
Gjest Olseen91 Skrevet 30. april 2013 #2 Skrevet 30. april 2013 Det er mange forskjellige merker innen farge ja. Men bleking er jo bleking da.. finnes jo flere merker der og, men det sånn at frisøren har èn type bleking. Det er jo det samme uansett.. Fargekodene er jeg liiitt usikker på. Det første tallet sier noe om fargedybden. Og det andre tallet sier noe om hvilken farge det er. Jeg har vært borti Wella og scwarzkopf sine farger, og jeg trooor det var likt. Kaller de fargen 9-1 f.eks, så er det en ganske lys kald farge.. Er det 12-5 er det en veldig lys farge med litt gult (mener å huske at 5 er gylden:P). Osv..
Gjest Olseen91 Skrevet 30. april 2013 #3 Skrevet 30. april 2013 ... Og om du drar til en frisør og farger håret med la oss si 9-1, så er det ikke sikkert de har en tilsvarende farge et annet sted hvor de bruker andre farger. De forskjellige leverandørene har litt forskjellig utvalg i farger. Men man kan jo også blande seg til noe lignende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå