Gå til innhold

Hvordan kle seg i kjole/skjørt nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst til å kle meg i kjoler og skjørt nå, men det er jo fortsatt litt kaldt ute. Tips til hvordan man kan kle seg? Hva slags jakke? sko? Trenger hjelp til hele antrekket :)Er mye lettere å kle seg meg kjoler på vinterstid enn det er nå :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva jeg ville gjort...

Antrekk med kjole

- Leggings/tykk strømpebukse

- Kjole (ne-ei :P)

- Ankelstøvletter, pumps, støvletter eller høyhælte

- Blazer, blondejakke av noe slag, sjal

- Smykke, veske, hatt - hva enn du føler for

- Evt. leggvarmere hvis du er en av dem som liker dét

Vreng på en kåpe når du skal utendørs.

Antrekk med skjørt

- Skjørtet, selvsagt

- Skjorte/bluse/topp/t-skjorte

- "Pyntejakke", blondetopp, blondejakke dersom du ikke gikk for noe skjortelignende som overdel

- Sjal eller skjerf om nødvendig

- Tilbehør om du ønsker

- Ankelstøvletter, støvletter eller pumps/høyhælte

- Leggings/tykk strømpebukse

- Evt. leggvarmere

Vreng på deg en jakke/kåpe når du går ut.

• Liker 1
Skrevet

Det er lurt å gå til innkjøp av en god og tykk strømpebukse, det er alltid digg (syntes nå jeg da). Det er lurt å kjøpe noen størrelser for store har jeg oppdaget! Jeg er vanligvis en small men når jeg en gang kjøpte meg en strømpebukse i small så var den helt åletrang og vond å bruke. Neste gang kjøpte jeg enten medium eller large tror jeg, den satt kroppsnært men føltes ikke trang (jeg HATER ting som sitter som et pølseskinn). Du kan jo også kjøpe deg en mamelukk i ull som du kan ha under strømpebuksa, da fryser man ihvertfall ikke på stumpen under skjørt/kjole. Jeg kjøpte en slik på sparkjøp, svart med en liten blondekant nederst på hvert bein. Lurt, særlig hvis man har lett for å få UVI, dessuten er det godt å være god å varm på stumpen!

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen farger eller fasonger på kjolen som hadde sett rart ut med svarte strømper? Skjønner selvfølgelig at det ikke er lurest å gå for klassisk sommerkjole,men.. aner ikke selv

Anonym poster: 17d59e9eaafe6f7fda05710943a54181

Skrevet (endret)

Så lenge strømpene ikke er gjennomsiktige, så går alt helt fint. Eneste er om du har en sort farge på skjørtet som ser ut som om den er i en annen tone enn strømpene - dét funker stort sett dårlig.

Ellers er det litt dumt med sort base dersom resten av antrekket ikke passer det eller det ser malplassert ut.

Edit: Men vær obs på tettsittende kjoler i slaskete stoff - de viser alt av kanter, og du vil nok ikke ende opp med at string/truse, strømpebuksekant eller eventuelle valker synes...

Endret av Elanore

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...