AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #1 Del Skrevet 30. april 2013 Snakker om de populære bananpannekakene som lages for tiden, som kun inneholder most banan og egg. Egg er jo sunt, men inneholder bananen for mye sukker til at det kan regnes som sunt? Jeg prøver å holde meg litt mot lavkarbo, men er ikke superstreng. Skjønner jo at bananpannekakene er myyye sunnere enn de originale, men om man ser isolert sett - er det ok mat, og f.eks. etter styrketrening? Anonym poster: 077cb20b71022f07cb8c7335d631686a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eau de perfume Skrevet 30. april 2013 #2 Del Skrevet 30. april 2013 (endret) For hver 100g Banan får du i deg 22g Karbs.. Om du skal orientere deg mot lavkarbo så er ikke banan det beste å spise. Sats heller på litt langsome karbs før trening Endret 30. april 2013 av Eau de perfume 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvetanten Skrevet 30. april 2013 #3 Del Skrevet 30. april 2013 (endret) Vi lager bananpannekaker med banan, kokosmel og egg som kosemat. Det er ikke hverdagskost. Spis vanlig mat ettet trening. Du trenger ikke noe superspesielt. En omelett f.eks? Endret 30. april 2013 av Løvetanten 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #4 Del Skrevet 30. april 2013 Jeg som ikke går på lavkarbo spiser bananpannekaker med GOD samvittighet. Egg og banan er jo sunt, så hvorfor ikke steke de som pannekaker? Syns du skal lage deg det, og ikke være nazi på karbohydratene. Anonym poster: 3d4a6400f1a19dae045f5fdf8c4a7fd7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ciegus Skrevet 30. april 2013 #5 Del Skrevet 30. april 2013 Oi, oppskrift? Høres perfekt ut for meg, etter styrketrening (kommer an på bananmengden). Jeg spiser som regel 1 banan rett etter trening, og etter en time spiser jeg brødskive med et par egg, så å slå sammen egg og banan hadde vært ypperlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #6 Del Skrevet 30. april 2013 Banan er sunt nok. Anonym poster: 7509d065407184f93034392cfd4d55ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Akvarium85 Skrevet 30. april 2013 #7 Del Skrevet 30. april 2013 Mine frokostpannekaker: 1 liten most banan 2 egg 1 ts fiberhusk Kanel, kardemomme og vaniljepulver Jeg lever moderat lavkarbo, og er skrekkelig høygravid, så jeg gidder ikke ha restriksjoner på dette. Er hvalross uansett nå. Spiser disse (blir 2 stk), stekt i en haug kokosolje med blåbær (kjørt i blender) hver morgen. Nam!! ;D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *kokos* Skrevet 30. april 2013 #8 Del Skrevet 30. april 2013 Jeg har prøvd dette, da med kun egg og banan. Jeg synes det smakte GRUSOMT! Finnes det noe en kan variere det med, for å få en litt mindre kvalmende smak? Har funnet disse, og skal prøve dem i kveld: http://lenadesign.net/lavkarbo/herlige-lapper-med-kokosmel De krever flere ingredienser enn bananlapper da, men. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 30. april 2013 #9 Del Skrevet 30. april 2013 Hvis dere er ute etter lavkarbopannekaker så er det disse dere skal spise: http://fotballfrue.no/2012/02/21/oppskrift-pannekaker-syltetoy/ Verdens beste pannekaker! Seriøst. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 30. april 2013 #10 Del Skrevet 30. april 2013 Vi lager bananpannekaker med banan, kokosmel og egg som kosemat. Det er ikke hverdagskost. Kosemat? Det der er noe jeg kunne ha spist til frokost, eventuelt kvelds, eventuelt bare når jeg fikk lyst på. Kosemat for meg er ikke en banan blandet sammen med egg og stekt i et vaffeljern, det er godt, men ikke i min "kosemat"-kategori. Til dere som lurer på oppskrift; - en banan - ett egg - litt kanel - litt kardemomme Stekes i et smurt vaffeljern. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eau de perfume Skrevet 1. mai 2013 #11 Del Skrevet 1. mai 2013 Jeg la til litt sammalt hvete og havregryn, (orginaloppskriften er ett egg og en liten banan) det ble veldig godt og litt mer å tygge i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nicola Skrevet 1. mai 2013 #12 Del Skrevet 1. mai 2013 Oj. Dette skal jeg prøve! Så genialt og en flott karbo og protein-kilde! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #13 Del Skrevet 1. mai 2013 Jeg pleier å spise det med f.eks to eller tre egg og en halv banan, det blir jo virklig ikke så sinnsykt mye "usunn" banan å rope høyt om da. Pleier å spise den med youghurt eller vanlig kesam til:) Anonym poster: d9749cf6967aad2ff3ce591746db1547 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvetanten Skrevet 1. mai 2013 #14 Del Skrevet 1. mai 2013 Det handler vel ikke om usunt, men om å skille hverdagsmat og "kosemat". Med huset fullt av barn er ikke pannekaker noe du lager til frokost hver dag, men en treat innimellom. Og da er det i mine øyne like kos å lage skikkelige pannekaker med sukker og hele pakka, men gjerne banan også. Jeg er ikke så veldig på den "sunnifiseringen" av mat, så muffins, pannekaker, vafler, godteri etc er kosemat selv om det er "sunt". Håper det var oppklarende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #15 Del Skrevet 1. mai 2013 Men om man spiser to stekte egg i en omelett, og så tar seg en halv banan senere så er jo det akkurat det samme. Bare fordi det heter "pannekaker" så er liksom mer kos eller usunt? Anonym poster: d9749cf6967aad2ff3ce591746db1547 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvetanten Skrevet 1. mai 2013 #16 Del Skrevet 1. mai 2013 Men om man spiser to stekte egg i en omelett, og så tar seg en halv banan senere så er jo det akkurat det samme. Bare fordi det heter "pannekaker" så er liksom mer kos eller usunt? Anonym poster: d9749cf6967aad2ff3ce591746db1547 Har du barn? For barn er en pannekake en pannekake uansett hvor mye banan, sukrin, kli og "gode oljer" du putter i den. Jeg liker å holde litt skille mellom hverdag og kos, og pannekaker er typisk en sånn ting man kan overraske med innimellom. Om man lager de sunne eller usunne blir jo da helt likegyldig siden det ikke er et typisk hverdagsmåltid. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvetanten Skrevet 1. mai 2013 #17 Del Skrevet 1. mai 2013 (endret) Men jeg liker tankerekka di. Så om du spiser brød med smør og litt seinere på dagen en sjokolade så kunne du heller bytta det hele ut med en Kvikk Lunch eller to? Magen ser jo ikke forskjellen Endret 1. mai 2013 av Løvetanten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #18 Del Skrevet 1. mai 2013 Men jeg liker tankerekka di. Så om du spiser brød med smør og litt seinere på dagen en sjokolade så kunne du heller bytta det hele ut med en Kvikk Lunch eller to? Magen ser jo ikke forskjellen Nei, det er jo ikke det samme fordi egg og banan er jo sunn mat. Kvikk lunsj er ikke det. Om man steker en omelett og putter det i en muffinsform for å få det til å se finere ut så er det jo akkurat den samme maten Anonym poster: d9749cf6967aad2ff3ce591746db1547 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #19 Del Skrevet 1. mai 2013 Har du barn? For barn er en pannekake en pannekake uansett hvor mye banan, sukrin, kli og "gode oljer" du putter i den. Jeg liker å holde litt skille mellom hverdag og kos, og pannekaker er typisk en sånn ting man kan overraske med innimellom. Om man lager de sunne eller usunne blir jo da helt likegyldig siden det ikke er et typisk hverdagsmåltid. Men et par egg og en banan er da vanlig hverdagsmat. Hva slags form maten har er jo da likegyldig. Anonym poster: d9749cf6967aad2ff3ce591746db1547 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvetanten Skrevet 1. mai 2013 #20 Del Skrevet 1. mai 2013 Men et par egg og en banan er da vanlig hverdagsmat. Hva slags form maten har er jo da likegyldig. Anonym poster: d9749cf6967aad2ff3ce591746db1547 Det var verdens mest upresise svar. Det du sier er at alt er råvarer. Men såklart, om du setter sammen råvarene dine til en omelett, en pannekake, en smoothie, en grøt eller en langpannekake er vel akkurat det samme. Så alt er egentlig hverdagsmat siden alt er råvarer? Funker det for deg så er jo alt vel, ikke sant? Jeg ser annerledes på det, og det funker for meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå