Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og please ikke døm meg, når jeg sier at jeg er uten jobb og har problemer med å komme meg i jobb. Jeg VIL ikke være noen Nav-snylter som mange kaller det.. Jeg jobber beinhardt med angsten, slik at jeg kan komme meg ut i jobb...

Akkurat nå venter jeg på penger fra NAV, slik at jeg får dekket leien min som skal betales imorra. Men de har jeg ikke fått enda. Så når jeg nå betaler leien selv, sitter jeg nesten blakk tilbake..

Jeg blir så stressa av å tenke på økonomien min, at jeg kan begynne å gråte. Senere i måneden skal jeg betale regning fra lånekassen også, så frykter at jeg går konk og knapt kan "leve" i sommer..

Anonym poster: 75e40ab363725b1958568957331a5ff5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Der har jeg vært mange ganger (ikke pga NAV, men jobber lite i periode).

Det går bra, man får veldig panikkfølelse av å vente på penger eller leve på grensen, men DET GÅR BRA. Kjøp inn billig mat så du vet du har å spise og prøv å fokuser på at du iallfall får betalt regningene dine. Det er mange som ikke får gjort det engang.

Anonym poster: a7c87151da6120e002ece4468c9c8223

AnonymBruker
Skrevet

Lag deg et budsjett, så du nøyaktig vet hva som kommer inn og hva som går ut. Da kan du sette av litt penger hver måned til betaling av regninger. Prøv også å sett av litt til sparing, slik at du har noe i bakhånda ;) Lykke til!

Anonym poster: d06ef2ecebe38fb2af589fe26a81da43

Skrevet

Du kan gjøre mange småting for å føle at du har mer å rutte med:)!

Pant flasker, spis knekkebrød/grove varer/frossenmat du har fra før istedet for å kjøpe ny mat hele tiden, selg noe du eier på finn.no? Et møbel, et fint plagg? Jeg solgte en jakke da jeg følte jeg lå tynt an, angrer ikke etterpå, det er jo "bare et plagg", men de hundrelappene kom kjempegodt med...

I hvertfall når det er en kort periode med blakkhet

AnonymBruker
Skrevet

Også søker du utsettelse på betalingen til Lånekassa.

Anonym poster: 74cfb1e79f7427efcc7cf737c13bb2ff

• Liker 2
Skrevet

Undersøk med Lånekassen. De har ordninger som gir betalingsutsettelse (muligens kun å betale renter og ikke avdrag på lånet en periode) for folk som har inntekt under en viss grense. Dette gjelder sikkert deg; jeg har en bekjent som oppfylte lånekassens kriterier selv om hun var i full jobb (lavtlønnet).

Har du noe familie som kan hjelpe deg og gi deg litt /evt låne deg penger til overføringene fra NAV går i orden?

Man kan som nevnt av flere klare å være veldig økonomisk når det gjelder matbudsjettet, både ved å bake brød selv og å planlegge matinnkjøp godt, utnytte middagsrester osv.

Kan du bo et sted med lavere husleie? Har du div abonnementer du kan kutte ut? Billigere bil/forsikring/telefonabon?

Så vil jeg tro du kan henvende deg til sosialkontoret for hjelp hvis ting drar ut med NAV.

Sender deg en klem og ønsker deg lykke til!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Også søker du utsettelse på betalingen til Lånekassa.

Anonym poster: 74cfb1e79f7427efcc7cf737c13bb2ff

Har utsatt betalinga i snart 2 år nå..

TS

Anonym poster: 75e40ab363725b1958568957331a5ff5

Skrevet

Jeg har vært der selv. Føler med deg!

Har heldigvis kommet meg ut av uføret, håper det samme skjer med deg. :blomst:

AnonymBruker
Skrevet

Etterhvert blir man så vant til å aldri ha penger at den panikk følelsen går over. Man får jo ikke gjort noe fra eller til. Klem!

Anonym poster: 10f6919e73cb31c8bfeb61b36c8f2472

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...