Gå til innhold

Vil alkohol gjøre meg opplagt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sovet veldig lite de siste dagene, type 4 timer per natt,

og skal på byen i kveld.

Planen var å være edru, siden jeg føler jeg har drukket så mye i det siste,

men jeg nekter å dra på byen og halvsove mens jeg er der,

derfor lurer jeg på om jeg kjører på med alkohol i kveld, vil jeg være opplagt nok til å ha det gøy på byen? :)

Takk

Anonym poster: d85847faf0c94b15da4f15a19c1fda13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å være mer opplagt med alkohol når jeg er sliten/trøtt, hvert fall når jeg har kommet over en viss mengde. Men når du har sovet så lite må du være litt forsiktig!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å være mer opplagt med alkohol når jeg er sliten/trøtt, hvert fall når jeg har kommet over en viss mengde. Men når du har sovet så lite må du være litt forsiktig!

Ok så jeg må drikke litt mindre enn jeg vanligvis gjør? :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, ta det rolig på mengden. Og ligg unna sprit, da kan det bikke over enda mer plutselig enn det gjerne gjøre med sprit. Noen blir trøtte av alkohol, andre blir opplagt, men om du er typen som gjerne kvikner litt til er det nok samme effekten med lite søvn i kroppen også. Sånn er det i hvert fall for meg :)

Men ja - du vil antagelig tåle mindre. 18 timer uten søvn senker prestasjonsevnen omtrent like mye som 0.5 i promille gjør, 24 timer uten søvn omtrent like mye som 1.0 i promille. Det er veldig roughly, men det er rundt der man mener det ligger. Hvor "fire timer flere netter på rad" havner vet jeg ikke, men det innebærer at du nok kan forvente å tåle mindre på toppen av søvnmangelen.

Anonym poster: 71ce61a28ea8a30e3ef5fc269d92afdc

Skrevet

Ok så jeg må drikke litt mindre enn jeg vanligvis gjør? :)

Ja =) Eller.. man reagerer jo sikkert forskjellig fra person til person, men jeg tåler i hvert fall mindre når jeg er sliten. Men det kjenner du jo underveis. Hvis du kjenner du fort blir brisen/full så kan det jo være lurt å ta det rolig. Ikke start med å styrte 6 tequilashots++ som jeg gjorde en gang jeg var sliten og skulle ut liksom ;-)

Skrevet

Jeg oppfordrer til å ta en time på øyet før du drikker..

AnonymBruker
Skrevet

Ja =) Eller.. man reagerer jo sikkert forskjellig fra person til person, men jeg tåler i hvert fall mindre når jeg er sliten. Men det kjenner du jo underveis. Hvis du kjenner du fort blir brisen/full så kan det jo være lurt å ta det rolig. Ikke start med å styrte 6 tequilashots++ som jeg gjorde en gang jeg var sliten og skulle ut liksom ;-)

Haha, det er så typisk meg å helle i meg masse shots rett før vi drar på byen, siden det er så dyrt å kjøpe drikke der og vil jo at alkoholen skal vare lenge... :)

Jeg oppfordrer til å ta en time på øyet før du drikker..

Jeg er på jobb til kl 21, så rekker nok ikke det du :(

Skrevet

Da ville jeg drøya festningen, med lite søvn og alkohol kan du blant annet besvime og få anfall som ligner epilepsianfall.. I verste fall ødelegge for søvnen din fremover og

AnonymBruker
Skrevet

Ikke rart folk blir utbrente, slitne, stressa og eldes for tidlig.. Blir sliten bare av å høre om dette. Hvorfor blir du ikke bare hjemme og slapper av og sover?

Anonym poster: ef3af8bb5b6e0d1eab63c46a4cb0aad0

Skrevet

Haha, det er så typisk meg å helle i meg masse shots rett før vi drar på byen, siden det er så dyrt å kjøpe drikke der og vil jo at alkoholen skal vare lenge... :)

Haha, IKKE gjør det i kveld! Du er herved advart fra en som våknet på sykehuset neste morgen ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...