BO12 Skrevet 30. april 2013 #1 Skrevet 30. april 2013 Hei! Vi skal i bryllup til helgen, og jeg leter etter en anledning til å fri til min samboer. Er det dumt å fri på hotellrommet etter bryllupsfesten?
Gjest.22 Skrevet 30. april 2013 #2 Skrevet 30. april 2013 Det hadde vært skikkelig No-go for meg. Vil heller anbefale deg å fri et sted som er spesielt for dere. 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #3 Skrevet 30. april 2013 Hei! Vi skal i bryllup til helgen, og jeg leter etter en anledning til å fri til min samboer. Er det dumt å fri på hotellrommet etter bryllupsfesten? Nei, det synes jeg ikke. Så lenge bryllupet var hyggelig og en positiv opplevelse for henne Anonym poster: 86dad26af0d05754cf207acec75a5057 5
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #5 Skrevet 30. april 2013 Jeg hadde nok følt at et slikt frieri ikke var så gjennomtenkt, at kjæresten bare hadde kost seg veldig i bryllupet og blitt litt revet med av stemningen. Anonym poster: b8d268d979be9ed30b3b354dd6fa7418 15
Mariahamm Skrevet 30. april 2013 #6 Skrevet 30. april 2013 Nå tenkte jeg først at du tenkte å fri under bryllupsfesten, det er hvertfall en enormt dårlig idé 17
Petalouda Skrevet 30. april 2013 #7 Skrevet 30. april 2013 Eksen min fridde til meg på en benk i hagen i bryllupet der jeg var forlover, jeg hadde gjemt meg unna i tre minutter mellom slagene. Det var helt håpløst, uromantisk og stressende. Og jeg sa nei takk. Det hadde jeg sagt uansett, men omstendigheten gjorde ikke akkurat at jeg vaklet i spørsmålet.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #8 Skrevet 30. april 2013 Hei! Vi skal i bryllup til helgen, og jeg leter etter en anledning til å fri til min samboer. Er det dumt å fri på hotellrommet etter bryllupsfesten? Kun dersom dere ikke skal møte brudeparet igjen på en stund. Virker jo som om dere er tilreisende også, ut fra dette med hotellrom, så jeg vet ikke om dere skal se dem igjen kort tid etter bryllupet? De skal få feire og ha sin dag, og eventuelle påfølgende dager med tilreisende gjester, i fred. Ellers risikerer du å overskygge dem, og det ville vært veldig dårlig gjort. Når det er sagt: Fri i vei etter det, og det er ingenting i veien med å fri mens dere er på hotellrom i en hyggelig anledning, bare det ikke blir slik at dere feires vel så mye som brudeparet blir like etter bryllupet har stått. Anonym poster: 0a5cb5ec28367831c6bef653905dc3b0 12
Gjest Adriane Skrevet 30. april 2013 #9 Skrevet 30. april 2013 (endret) Det er du som kjenner jenta di best. Vil hun synes det er superromantisk at du har planlagt å fri til henne ifbm at dere er på dette bryllupet, eller vil hun være redd for at du ble revet med av stemningen? Hvis du tror det er den minste lille sjanse for det siste, så ville jeg ventet. Hun blir nok glad der og da, men så kommer muligens tvilen snikende etterpå, om du egentlig ville dette, eller bare ble revet med. Jeg tror heller jeg ville satset på å fri på en helt vanlig hverdag jeg! Det trenger ikke planlegges så veldig heller. Hvis du allerede har ringen klar, så kan du jo bare ha den liggende lett tilgjengelig (men samtidig ikke slik at hun kan finne den tilfeldig). Og hvis dere har en spesielt hyggelig middag, eller kveld, eller du bare ser på henne og tenker at hun er den vakreste du vet om... og så finner du ringen, legger den i lommen, og går inn på stuen/kjøkkenet/soverommet (stryk det som ikke passer) og frir til henne. Nå skal jeg innrømme at dette er det jeg ser på som det perfekte frieri. Ikke overplanlagt og overromantisk ned til minste detalj. Bare delvis spontant, og veldig overraskende - for hvem forventer vel et friere på sitt eget kjøkken en helt vanlig tirsdagskveld, for eksempel? Edit: skrivefeil Endret 30. april 2013 av Adriane 7
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #10 Skrevet 30. april 2013 Kun dersom dere ikke skal møte brudeparet igjen på en stund. Virker jo som om dere er tilreisende også, ut fra dette med hotellrom, så jeg vet ikke om dere skal se dem igjen kort tid etter bryllupet? De skal få feire og ha sin dag, og eventuelle påfølgende dager med tilreisende gjester, i fred. Ellers risikerer du å overskygge dem, og det ville vært veldig dårlig gjort. Når det er sagt: Fri i vei etter det, og det er ingenting i veien med å fri mens dere er på hotellrom i en hyggelig anledning, bare det ikke blir slik at dere feires vel så mye som brudeparet blir like etter bryllupet har stått. Anonym poster: 0a5cb5ec28367831c6bef653905dc3b0 Og lykke til, forresten, uansett når det blir! Sjelden vært så nervøs som dagene før jeg fridde til dama, men det var ikke så ille da jeg først gjorde det. Anonym poster: 0a5cb5ec28367831c6bef653905dc3b0
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #11 Skrevet 30. april 2013 Jeg hadde nok følt at et slikt frieri ikke var så gjennomtenkt, at kjæresten bare hadde kost seg veldig i bryllupet og blitt litt revet med av stemningen. Anonym poster: b8d268d979be9ed30b3b354dd6fa7418 Ikke om han har gifteringen klar. Jeg hadde blitt veldig glad. Anonym poster: 02e96c18a08c4769470ce8604743d8d1 4
Evie Skrevet 30. april 2013 #12 Skrevet 30. april 2013 Enig med ab over. Om du har ringen klar vil hun jo ikke tenke at du ble revet med! Jeg syns det hadde vært fint jeg men husk at det kan bli sent etter et bryllup og for noen kan det også bli mye alkohol. Jeg ville hvertfall foretrukket at vi begge var ganske edru under et frieri.
BO12 Skrevet 30. april 2013 Forfatter #13 Skrevet 30. april 2013 Har ringen klar, og vi har vært samboere i fem år. Ingen fare i at hun kan tro jeg har blitt revet med, det eneste jeg tenkte på var om det var dumt overfor brudeparet. Min samboer er forresten forlover i bryllupet.
Portvinpiken Skrevet 30. april 2013 #14 Skrevet 30. april 2013 Har ringen klar, og vi har vært samboere i fem år. Ingen fare i at hun kan tro jeg har blitt revet med, det eneste jeg tenkte på var om det var dumt overfor brudeparet. Min samboer er forresten forlover i bryllupet. Synes det høres veldig fint ut jeg :-). Da er man jo kanskje uansett litt i det romantiske hjørnet også. Jeg ville ihvertfall satt pris på det. 1
Tallulah Skrevet 30. april 2013 #15 Skrevet 30. april 2013 (endret) .. Endret 9. november 2015 av Tallulah 7
Portvinpiken Skrevet 30. april 2013 #17 Skrevet 30. april 2013 (endret) Høres fint ut, men ikke dersom dere har tenkt å fortelle om forlovelsen i løpet av bryllupet Hun som er forlover for meg kan muligens forlove seg i løpet av de neste årene, og jeg kommer til å glede meg veldig over det, selvsagt! Men jeg må inrømme at jeg hadde syntes det var litt frekt om hun forlovet seg mellom vielsen og middagen i vårt bryllup - og folk oppdaget ringen på fingeren hennes, eller de fortalte det til oss. De hadde på en måte da tatt denne ene dagen fra oss. Jeg vil ikke høres smålig ut med dette, men prøver å få frem at det ville ødelagt litt for både oss som brudepar og de som nyforlovet - kanskje! Om jeg derimot i ettertid fikk vite at de ble forlovet på bryllupdagen vår ville jeg gledet meg veldig over det Fra en bruds perspektiv Akkurat sånt som dette må jeg innrømme at jeg ikke forstår meg på. Tvert om hadde jeg synes det hadde vært kjempehyggelig om nettopp vårt bryllup hadde vært så hyggelig og romantisk at det inspirerte andre til å fri! Jeg hadde gledet meg veldig på deres vegne! Jeg forstår ikke hvordan man kan være så redd for å ikke få nok oppmerksomhet at det å virkelig glede seg på andre vegne - ja, selv i eget bryllup, ville været noe annet enn fantastisk flott og hyggelig! I vårt bryllup var en av mine tanker og ønsker at gjestene ville få nettopp den samme romantiske følelsen, og om de som var par også kunne føle litt på "nyforelskede sommerfugler i magen" så hadde jeg oppnådd akkurat det jeg ville - nemlig å dele vår lykke og herlige følelser. Vi brukte også en god del ekstra penger på å gi gjestene noe av denne opplevelsen, ved å leie inn hest og vogn som transport til alle gjestene når de skulle tilbake fra vielseslokalet til middagen. Dette viste seg å være en stor suksess nettopp fordi det var en liten ekstra gest som gjorde at gjestene også fikk føle på den romantiske følelsen. Hadde noen av våre gjester fridd der og da, så hadde jeg jo virkelig oppnådd mye av det jeg/vi ønsket, og hadde satt veldig stor pris på det. Bildene gjestene har tatt på denne turen med hest og vogn i kortesje gjennom gatene viser at vi hadde lykkes ;-) Men nå sporer jeg av... Beklager til TS for det. Jeg blir bare litt nysgjerrig når noen ikke ønsker å dele sin egen lykke med andre. Endret 30. april 2013 av Portvinpiken 4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #18 Skrevet 30. april 2013 Jeg syns ikke det er helt heldig, men det er opp til dere. Bare ikke gjør det i selve bryllupet! Det er både respektløst og tacky. Men gjør du det på rommet lår bryllupet er over, er det mer akseptabelt Anonym poster: 01237c6bf4e5e077ca96f3f6457ef7c4
Tallulah Skrevet 30. april 2013 #19 Skrevet 30. april 2013 (endret) .. Endret 9. november 2015 av Tallulah 1
CathFoto Skrevet 30. april 2013 #20 Skrevet 30. april 2013 (endret) Jeg liker selv å tro at jeg er ganske avslappet. Om gjester kommer i hvit, rød eller sort kjole gjør meg ingenting. Om noen kommer i olabukse eller blir litt for fulle så er ikke det så farlig. Men jeg hadde syntes det var litt vemodig om bryllupsdagen vår skulle vært husket for noen andres forlovelse. Vet ikke helt hvorfor, for oppmerksomhet er ingen av oss glade i. Men hadde det skjedd etter festen så hadde jeg ikke hatt samme motforestillinger. Det med følelser er merkelig. Endret 30. april 2013 av CathFoto 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå