Gjest Liten Skrevet 2. april 2004 #1 Skrevet 2. april 2004 Jeg og sambo har absolutt ikke felles øknomi; jeg betaler husleie til ham, alle "investeringer" (tilogmed ting fra tikronersmarked) tilhører en bestemt person (ikke at vi skriver det opp, men vi er veldig klar over hva som ikke er "mitt" og derfor som jeg ikke kan bestemme over ol.).. Så hender det at vi ber om å få låne penger av hverandre. Greit nok, men selv om han ikke låner så mye så glemmer han stadig vekk å betale tilbka.. (jeg pleier å betale tilbake senest dagen etter) Jeg bor billig i hans leilighet så sånn sett har han sikkert "fortjent" pengene men det hadde jo vært fint å ha en avtale på det da... I løpet av den siste uken har han lånt henholdsvis 200 og 500 kr av meg ved to anledninger, som jeg ikke har hørt noe mer om (3 dager siiden sist gang).. Vanligvis er det ikke mer enn et par hundrelapper i måneden og da er det ikke så farlig, men 700 kr er jo endel. Og selv om jeg godt kan tenke at "det er til dekke av strøm/internett/bensin ellernoesånt" så er det litt merkelig at pengene aldri kommer på tale mer... noen råd til hvordan jeg kan ta dette veldig forsiktig opp? Eller overreagerer jeg bare?
Gjest Poirot Skrevet 2. april 2004 #2 Skrevet 2. april 2004 Si enn gang at du har dårlig råd nå, så at det hadde vært fint om du kan få de. Vi låner også penger til hvernadre, men betaler alltid tilbake. Har et felles sted vi skriver det opp.
Labella Skrevet 2. april 2004 #3 Skrevet 2. april 2004 Vi har laget et regneark med kolonner for fellesting (mat og annet vi deler likt) og for lån begge veier. Det regner automatisk ut hvem som skylder hva - og er kjempegreit for å holde oversikten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå