Gå til innhold

Hvor lang tid tar det før en får klart alt papirarbeidet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikkje fått sendt inn skjemaer enda og det er litt mindre enn to mnd til bryllupet, burde jeg bli stressa eller går det fint så lenge jeg gjør det snart?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

..

Endret av Tallulah
Gjest Adriane
Skrevet (endret)

Du trenger ikke bli stressa, men du bør heller ikke vente så veldig mye lenger ;) Det nærmer seg bryllupshøysesong, og ergo mange flere som sender inn papirer til godkjenning enn det vanligvis er. Høyere arbeidsmengde på de som sitter med den jobben = noe lengre behandlingtid ;)

Vi fikk beskjed om 2-3 ukers leveringstid. Pga påsken sendte jeg inn i god tid, og da ble det allikevel nesten 5 ukers behandlingstid (inkl påsken).

Endret av Adriane
  • Liker 2
Skrevet

Det kommer jo an på hvor du bor i landet også. Noen jeg vet om ventet i seks uker før de fikk svar, og da manglet det en underskrift (fort gjort) så det ble et sabla stress for å få det ferdig. Attesten er gyldig i fire måneder, hiv deg rundt er mitt råd.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du står mellom å bli stresset eller ta det etterhvert ville jeg bli stresset. 6 uker kan det fort vekk gå. Mye helligdager i mai. Og som nevnt over her så kan det mangle noe slik at du må sende inn på nytt. .

Anonym poster: 8d2772bad65fc3912533d1387e264e1c

Skrevet

For oss har det tatt tre måneder på grunn av en dum saksbehandlingsfeil. Mannen er dansk, men har bodd noen år i Spania. Det har tatt evigheter å ordne med bevis på at de danske papirene er nok og at han (som aldri har vært spansk statsborger) faktisk ikke skal, eller i det hele tatt kan, innhente noen papirer fra Spania. En fryktelig papirmølle. Vi går og venter på at presten skal motta papirene og innkalle til møte, og det er en mnd igjen til selve dagen nå. Send inn papirer så tidlig som mulig (innenfor fire måneders fristen så klart) i tilfelle det oppstår noe. Ting kan ta veldig lang tid.

Skrevet

Når fikk dere egentlig de papirene tilsendt fra kirka? Vi booket kirke for noen måneder siden, men har fortsatt ikke fått tilsendt noe.

Tror vel egentlig at de kommer etterhvert, siden det tross alt fortsatt er lenge til bryllupet.

Skrevet (endret)

..

Endret av Tallulah
  • Liker 2
Gjest Adriane
Skrevet (endret)

Ja, hvis det er de skjemaene dere skal fylle ut du mener, Kalbakk85, så må man selv hente de fra nettet :)

Edit: sendte deg likegodt skjemaene på PM jeg, for jeg hadde de uansett liggende på pc'en her :)

Endret av Adriane
  • Liker 1
Skrevet

Me fekk dei tilsendt i posten ca fire mnd før bryllupet. Tusen takk for svar alle sammen. Skal få sendt det avgårde så snart som mulig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...