Gå til innhold

Bivirkning av medisin cordarone


Gjest Monica

Anbefalte innlegg

Gjest Monica

Hei.

Jeg har når gått på medisinen Cordarone etter jeg fikk hjerteflimmer for nærmere 3år siden.

Problemer mitt er at jeg er blitt mer og mer tungpustet, og bare små rørelser får meg til å hive etter pusten og det føles som om jeg skal besvime.

Det ser heller ikke ut til å hjelpe noe på flimmeret da jeg har vær inne å fått elektrosjokk i alle fall 10 ganger etter at jeg begynte på de.

Jeg har nå lest litt på nettet og tenkt litt tilbake om når det ble så ille.

Jeg tror selv at det kan ha en sammenheng med tablettene Cordarone.

Jeg har vært hos lege, fler hjertespesialister og rønken av lungene men ingen ser ut til å finne ut noe.

Skal snart til lungespesialist, men hadde vært fint å pratet med noen som har erfaring med dette selv.

Så høres dette kjent ut for deg eller noen du kjenner, vær så snill å del din erfaring med meg.

Mvh Monica :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har når gått på medisinen Cordarone etter jeg fikk hjerteflimmer for nærmere 3år siden.

Problemer mitt er at jeg er blitt mer og mer tungpustet, og bare små rørelser får meg til å hive etter pusten og det føles som om jeg skal besvime.

Det ser heller ikke ut til å hjelpe noe på flimmeret da jeg har vær inne å fått elektrosjokk i alle fall 10 ganger etter at jeg begynte på de.

Jeg har nå lest litt på nettet og tenkt litt tilbake om når det ble så ille.

Jeg tror selv at det kan ha en sammenheng med tablettene Cordarone.

Jeg har vært hos lege, fler hjertespesialister og rønken av lungene men ingen ser ut til å finne ut noe.

Skal snart til lungespesialist, men hadde vært fint å pratet med noen som har erfaring med dette selv.

Så høres dette kjent ut for deg eller noen du kjenner, vær så snill å del din erfaring med meg.

Mvh Monica :)

Cordarone (amiodaron) har svært mange potensielle bivirkninger, i tillegg til at medikamentet har mange interaksjoner med andre medisiner. Noe av det vanligste bivirkningsproblemet er forstyrrelser i stoffskiftet. Amiodaron kan imidlertid gi potensielt alvorlig lungeskade. Rtg toraks viser ikke alltid disse lungeforandringene så tydelig, så det burde nok gjøres HR-CT-undersøkelse av lungene. Med såpass uttalte plager med pusten som du beskriver, synes jeg dette bør utredes rimelig raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica

Takk for svaret.

Det hjelper å få få en lags bekreftelse på

det jeg tror.

Jeg skal snakke med legen å få fortgang på saker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...