Gå til innhold

Få bort flekker fra barnas ullklær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig nærmer det seg tid for å pakke bort ullstrømpebukser og -bodyer. Men etter en lang vinter er det blitt en del stygge flekker, som gjerne skulle vært fjernet før det pakkes bort.

Noen gode tips til hva som tar flekkene, men ikke skader ullfibrene? Har gjort noen forsøk med gallesåpe, men syntes ikke det hadde noen virkning (forsøkt på både nye og gamle flekker). Sitron har reddet en body fra blåbær, men veldig usikker på om ulla tar skade.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

en liten dråpe zalo på flekken, la den virke i ca 20 min så setter du på en ullvask i maskinen(eget ullprogramm på de fleste vaskemaskiner)

Endret av Anciol
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har smurt Milo rett på flekkene og latt det ligge lott før vask, det hr hjulpet mye. Fikk heller ikke så god effekt av gallesåpe. Men jeg er usikker på hvor mye hell du vil ha på gamle flekler.

Anonym poster: 79cd7153c7f8d10602bbe6a0e0e1c030

Skrevet

Salmiakk vil vel gjøre skade på ullfibrene?

Tror jeg må gjøre et forsøk med zalo, tar fibrene skade av dette.

Alt ull vaskes her på 40 graders ullprogram :)

Skrevet (endret)

Gallesåpe fungerte litt..sliter med det samme.

Endret av HenLu
Skrevet

Kokende vann skal hjelpe mot blåbær...

Skrevet

Gallesåpe fungerte litt..sliter med det samme.

Syns også det fungerte litt. Men ikke godt nok til at jeg gidder å bruke timesvis på å gnikke tøyet, da kan det heller se godt brukt ut (for det er jo nettopp det det er) :)

Sitron tok faktisk blåbærflekk, men veldig usikker på hvor godt det er for tøyet. Det samme gjelder edikk. Selvfølgelig hadde det vært fint med flekkfritt tøy, men dersom jeg må velge mellom varme eller flekker velger jeg varme.

Skrevet (endret)

Salmiakk vil vel gjøre skade på ullfibrene?

Tror jeg må gjøre et forsøk med zalo, tar fibrene skade av dette.

Alt ull vaskes her på 40 graders ullprogram :)

Nei fibrene tar ikke skade av litt zalo:)

Endret av Anciol
Skrevet

Nei fibrene tar ikke skade av litt zalo:)

Takk for svar. Da blir det en omgang med det, så får jeg heller gå strekere tilverks dersom det ikke hjelper :)

Skrevet

Jeg kjøpte en såpe på barnashus eller babyshop som var til å fjerne flekker på ulltøy. den er fantastisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...