lykkelige.meg Skrevet 30. april 2013 #1 Skrevet 30. april 2013 Endelig nærmer det seg tid for å pakke bort ullstrømpebukser og -bodyer. Men etter en lang vinter er det blitt en del stygge flekker, som gjerne skulle vært fjernet før det pakkes bort. Noen gode tips til hva som tar flekkene, men ikke skader ullfibrene? Har gjort noen forsøk med gallesåpe, men syntes ikke det hadde noen virkning (forsøkt på både nye og gamle flekker). Sitron har reddet en body fra blåbær, men veldig usikker på om ulla tar skade.
Anciol Skrevet 30. april 2013 #3 Skrevet 30. april 2013 (endret) en liten dråpe zalo på flekken, la den virke i ca 20 min så setter du på en ullvask i maskinen(eget ullprogramm på de fleste vaskemaskiner) Endret 30. april 2013 av Anciol
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #4 Skrevet 30. april 2013 Jeg har smurt Milo rett på flekkene og latt det ligge lott før vask, det hr hjulpet mye. Fikk heller ikke så god effekt av gallesåpe. Men jeg er usikker på hvor mye hell du vil ha på gamle flekler. Anonym poster: 79cd7153c7f8d10602bbe6a0e0e1c030
lykkelige.meg Skrevet 30. april 2013 Forfatter #5 Skrevet 30. april 2013 Salmiakk vil vel gjøre skade på ullfibrene? Tror jeg må gjøre et forsøk med zalo, tar fibrene skade av dette. Alt ull vaskes her på 40 graders ullprogram
Timseh Skrevet 30. april 2013 #6 Skrevet 30. april 2013 (endret) Gallesåpe fungerte litt..sliter med det samme. Endret 30. april 2013 av HenLu
lykkelige.meg Skrevet 30. april 2013 Forfatter #8 Skrevet 30. april 2013 Gallesåpe fungerte litt..sliter med det samme. Syns også det fungerte litt. Men ikke godt nok til at jeg gidder å bruke timesvis på å gnikke tøyet, da kan det heller se godt brukt ut (for det er jo nettopp det det er) Sitron tok faktisk blåbærflekk, men veldig usikker på hvor godt det er for tøyet. Det samme gjelder edikk. Selvfølgelig hadde det vært fint med flekkfritt tøy, men dersom jeg må velge mellom varme eller flekker velger jeg varme.
Anciol Skrevet 30. april 2013 #9 Skrevet 30. april 2013 (endret) Salmiakk vil vel gjøre skade på ullfibrene? Tror jeg må gjøre et forsøk med zalo, tar fibrene skade av dette. Alt ull vaskes her på 40 graders ullprogram Nei fibrene tar ikke skade av litt zalo:) Endret 30. april 2013 av Anciol
lykkelige.meg Skrevet 30. april 2013 Forfatter #10 Skrevet 30. april 2013 Nei fibrene tar ikke skade av litt zalo:) Takk for svar. Da blir det en omgang med det, så får jeg heller gå strekere tilverks dersom det ikke hjelper
marihihia Skrevet 30. april 2013 #11 Skrevet 30. april 2013 Jeg kjøpte en såpe på barnashus eller babyshop som var til å fjerne flekker på ulltøy. den er fantastisk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå