Gå til innhold

Hvorfor får pene mennesker det som de vil?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært over gjennomsnittet pen, hvis jeg får si det selv. Nesten hele livet mitt har jeg fått det som jeg vil, har fått alle jobber jeg har vært på intervju til, bytte vakter, gode karakterer selv om de ikke var fortjent, var populær hos folk som ikke kjente meg osv. Også døde en i familien min og sakte men sikkert begynte jeg å bry meg mindre om utseende og gradvis forfalt jeg fra over gjennomsnittet pen til helt grei. Nå merker jeg at det er vanskeligere å få jobb og alt det som var så "lett" da jeg var penere er vanskeligere nå.

Jeg lurer egentlig bare på hvorfor pene mennesker får fordeler kontra "middelmådige"? Synes det er så utrolig rart!

Anonym poster: 69c1bc22a71b349d99f94c584feb249c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi folk flest er dumme.

Mange tror forøvrig at de er "snille" når de egentlig bare er dumme.

Gjest Gorgonzola
Skrevet

...

Jeg lurer egentlig bare på hvorfor pene mennesker får fordeler kontra "middelmådige"? Synes det er så utrolig rart!

Hvorfor lurer du på det?

Svaret er like åpenbart som det er enkelt: Menn styrer verden, menn er visuelle og lar seg begeistre av det som er pent å se på.

Skrevet

Den såkalte "trynefaktoren" stikker frem mer eller mindre ubevisst hos alle. Mennesket er overfladisk, vi tiltrekkes av det som er pent. Dette bunner vel rett og slett ut i formering og at man har bedre sjanse til godt avkom hos vakre menneske med bedre gener. Jeg mener ikke at dette er noe vi tenker over, men at det er ganske ubevisst. Jeg merker jo selv at jeg er mye mer tålmodig med vakre mennesker.

• Liker 3
Skrevet (endret)

På den annen side, så er det ikke mye som er mer irriterende enn såkalt pene mennesker som ikke eier oppdragelse.

Endret av Steinar40
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tar meg selv i det å tenke at pene mennesker har bedre selvdisiplin. Det er på en måte en egenskap jeg instiktivt tildeler mennesker med et velholdt utseende.

Det finnes selvfølgelig de som er naturlig pene uten å gjøre en dritt for det, og "middelmådig" utseende mennesker som har en selvdisiplin uten like, men for min egen del ser jeg jo at det ligger en del innsats i å vedlikeholde hud, hår, kropp, tenner, negler, og klær i tipp topp stand. Når selvdisiplinen (og dermed utseende) daler ser jeg jo at tilbudene blir dårligere, både karrieremessig og privat.

(Venter på at kritikken skal hagle...)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar meg selv i det å tenke at pene mennesker har bedre selvdisiplin. Det er på en måte en egenskap jeg instiktivt tildeler mennesker med et velholdt utseende.

Det finnes selvfølgelig de som er naturlig pene uten å gjøre en dritt for det, og "middelmådig" utseende mennesker som har en selvdisiplin uten like, men for min egen del ser jeg jo at det ligger en del innsats i å vedlikeholde hud, hår, kropp, tenner, negler, og klær i tipp topp stand. Når selvdisiplinen (og dermed utseende) daler ser jeg jo at tilbudene blir dårligere, både karrieremessig og privat.

(Venter på at kritikken skal hagle...)

Det er kanskje noe i det, men mange pene mennesker er ikke så disiplinerte på andre områder i livet. Dessuten er det jo delvis medfødt om man er pen, selv om det selvsagt krever en del innsats, har man ulike forutsetninger.

Anonym poster: 882eb45dd6bbf647c8438af699facefa

Skrevet

Det er kanskje noe i det, men mange pene mennesker er ikke så disiplinerte på andre områder i livet. Dessuten er det jo delvis medfødt om man er pen, selv om det selvsagt krever en del innsats, har man ulike forutsetninger.

Anonym poster: 882eb45dd6bbf647c8438af699facefa

Selvfølgelig er det bare en indikator om selvdisiplin på ett eneste område - jeg kjenner jo selv til folk som bruker masse energi på utseende og lar skuta seile på alle andre områder.

Alikevel er min erfaring at denne teorien stemmer overraskende ofte.

Skrevet

Vi ser opp til pene mennesker og føler oss litt bedre om vi har sosial omgang, identifiserer oss med og favoriserer pene mennesker. Se paradise hotell i går. En kjekk svensk hunk fikk ligge med 2 på en kveld.

Skrevet

Selvfølgelig er det bare en indikator om selvdisiplin på ett eneste område - jeg kjenner jo selv til folk som bruker masse energi på utseende og lar skuta seile på alle andre områder.

Alikevel er min erfaring at denne teorien stemmer overraskende ofte.

min er mer 50-50. Se på katrine sørland kontra paradiseisabell eller hun ariel

Skrevet

min er mer 50-50. Se på katrine sørland kontra paradiseisabell eller hun ariel

Jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til her? Mener du virkelig Katrine Sørland og de to Paradise-jentene kan sammenlignes utseendemessig?

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til her? Mener du virkelig Katrine Sørland og de to Paradise-jentene kan sammenlignes utseendemessig?

Selvfølgelig. carmen electra og tone damli kon også sammenlignes.

Skrevet

Selvfølgelig. carmen electra og tone damli kon også sammenlignes.

Ok, jeg burde skrevet sidestilles istedet for sammenlignes. Men jeg skjønner fortsatt ikke hva du vil frem til.

Skrevet

Jeg har vært over gjennomsnittet pen, hvis jeg får si det selv. Nesten hele livet mitt har jeg fått det som jeg vil, har fått alle jobber jeg har vært på intervju til, bytte vakter, gode karakterer selv om de ikke var fortjent, var populær hos folk som ikke kjente meg osv. Også døde en i familien min og sakte men sikkert begynte jeg å bry meg mindre om utseende og gradvis forfalt jeg fra over gjennomsnittet pen til helt grei. Nå merker jeg at det er vanskeligere å få jobb og alt det som var så "lett" da jeg var penere er vanskeligere nå.

Anonym poster: 69c1bc22a71b349d99f94c584feb249c

Spørsmålet du bør stille (deg selv) er: Hvorfor har jeg ikke gjort meg flid med personligheten min?

Gjest Marsvinet
Skrevet

Vakre folk er oftere mer selvsikre, og i godt humør på grunn av dette. Slike ting kan ha mye å si når det gjelder sosiale relasjoner.

Skrevet

Ok, jeg burde skrevet sidestilles istedet for sammenlignes. Men jeg skjønner fortsatt ikke hva du vil frem til.

Det jeg vil frem till er at det er mange pene jenter i verden, men det gir ingen indikator på om de er selvdisiplinerte eller ei. De paradisedetakerne er ikke akkurat disiplinerte, men noen av de er pene. katrine sørland er pen og mer disiplinert. Slik syns jeg jeg ser over alt så det er mye 50-50. Jeg er feks veldig disiplinert og sta både skole, karriere, trening og sexmessig. Men jeg er godt under snittet kjekk for å si det slik.

Skrevet

Vakre folk er oftere mer selvsikre, og i godt humør på grunn av dette. Slike ting kan ha mye å si når det gjelder sosiale relasjoner.

Pinadø, jeg har motsatt erfaring med pene mennesker og selvtillit.

• Liker 2
Skrevet

det er jeg enig i er en stor faktor for at pene mennesker ofte har det enklere.

Skrevet

Enig i det over. Utstråling, godt humør, at man er glad, og dermed sprer glede, har mye å si.

Kan være du var gladere før og dermed strålte positivitet og lykke til de rundt deg. Det er veldig tiltrekkende.

• Liker 2
Skrevet

Et attraktivt utseende gir helt klart fordeler. Vi mennesker er slik skrudd sammen at vi tltrekkes av, og liker å se på noe som er pent. Dog tror jeg ikke et pent ytre rekker veldig langd, dersom personligheten er shitty.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...