Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en stor vimsekopp. Glemmer nøkler, avtaler, "dobbelbooker" meg selv til forskjellige greier svært ofte. Det eneste stedet jeg ikke er vimsete og surrete på er i jobbsammenheng, det er nesten som om det er to forskjellige personer. Greia er at jeg merker de rundt meg begynner å bli irriterte og i dag klikket kjæresten min på meg fordi jeg har låst meg ute fra leiligheten og må bo hos han/venninner til fredag når huseier kommer tilbake fra ferie. Jeg er så sinnsykt flau, spesielt ovenfor kjæresten min fordi jeg vet han omgåes med "perfekte" jenter på jobb og fritid, de som har alt på stell, aldri vimser eller surrer med noe. Også kommer jeg da, hun som låser seg ute og glemmer nøkler minst 3 ganger i mnd, glemmer avtaler, surrer rundt. Er det noen som vet hvordan det er mulig at jeg er så "ordentlig" i jobbsammenheng mens jeg er så til de grader surrete på hjemmebane? Har noen vært borti lignende? Og hva gjorde dere? Merker dette går utover mine relasjoner også, spesielt kjæresten som ofte irriterer seg over meg pga dette så jeg vil gjerne få noen meninger om hva jeg kan gjøre her også.

Har forresten prøvd å sette tingene på samme plass hver gang jeg legger det viktigste (mobil, lommebok, nøkler etc) fra meg, men jeg har så sinnsykt mange tanker i hodet at jeg glemmer å legge det der, men legger det andre steder istedenfor.. Har ikke telling på hvor mange ganger jeg har tatt taxi hjemmefra fordi jeg har måttet lete etter nøkler og diverse ting. Åh, synes dette er så pinlig :( Er forresten 21 år.

Anonym poster: f7b2486e6eb63accced374f811706adc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en prat med legen din.

Stresser du mye i jobbsammenheng? Det gjorde iallefall jeg, jeg var så sliten og stresset at jeg glemte å skru av kokeplater.

Jeg glemte å gå av bussen. Var plutselig på vei hjem da jeg egentlig skulle en tur innom posten, og hadde handlepose fra apoteket som jeg ikke husket jeg var innom. Det lå kvittering i posen, så jeg betalte iallefall for meg :fnise:

Jeg glemte å ta av tøfler før jeg gikk ut. osv osv.

Gjest MamaQuilla
Skrevet (endret)

Jeg er likedan og har måttet lage meg systemer. Noen steder har jeg hatt nøkler liggende på nærmeste bensinstasjon (i tilfelle jeg glemte å ta dem med meg ut, smekklås), noen steder har jeg rett og slett gjemt ekstra sett et sted i nærheten, jeg kjøper knallfargede mobiler så jeg iallfall skal få lettere øye på dem, har gigantiske nøkkelknipp så de ikke skal forsvinne i veska osv osv osv. Det har vært MANGE løsninger opp igjennom årene sånn at jeg slipper å stå utelåst. Jeg tror det flaueste jeg opplevde da jeg var ganske ung var å ikke huske nøklene til jobben, så jeg måtte ringe sjefen klokka tolv og be ham komme og låse butikken :)

Jeg har ikke noe godt råd å gi for jeg har aldri blitt flinkere til dette, men jeg slipper å ringe vaktmester eller slikt når jeg glemmer ting nå som jeg alltid sørger for å ha ekstra nøkler lett tilgjengelig.

Endret av MamaQuilla
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er likedan og har måttet lage meg systemer. Noen steder har jeg hatt nøkler liggende på nærmeste bensinstasjon (i tilfelle jeg glemte å ta dem med meg ut, smekklås), noen steder har jeg rett og slett gjemt ekstra sett et sted i nærheten, jeg kjøper knallfargede mobiler så jeg iallfall skal få lettere øye på dem, har gigantiske nøkkelknipp så de ikke skal forsvinne i veska osv osv osv. Det har vært MANGE løsninger opp igjennom årene sånn at jeg slipper å stå utelåst. Jeg tror det flaueste jeg opplevde da jeg var ganske ung var å ikke huske nøklene til jobben, så jeg måtte ringe sjefen klokka tolv og be ham komme og låse butikken :)

Jeg har ikke noe godt råd å gi for jeg har aldri blitt flinkere til dette, men jeg slipper å ringe vaktmester eller slikt når jeg glemmer ting nå som jeg alltid sørger for å ha ekstra nøkler lett tilgjengelig.

Takk for bra tips:) får kjøpe meg fargerike deksler og stor nøkkelknipe jeg og. Har også glemt nøkler til jobb under nattåpent på senteret og da måtte kjæresten min ta taxi fra vors, til meg også videre til senteret. Uff :( håper virkelig jeg blir flinkere.. Føler meg så "mislykket" når jeg er så surrete. Kan jo ikke få barn, kommer sikkert til å glemme barnet overalt :( :(

AnonymBruker
Skrevet

Ta en prat med legen din.

Stresser du mye i jobbsammenheng? Det gjorde iallefall jeg, jeg var så sliten og stresset at jeg glemte å skru av kokeplater.

Jeg glemte å gå av bussen. Var plutselig på vei hjem da jeg egentlig skulle en tur innom posten, og hadde handlepose fra apoteket som jeg ikke husket jeg var innom. Det lå kvittering i posen, så jeg betalte iallefall for meg :fnise:

Jeg glemte å ta av tøfler før jeg gikk ut. osv osv.

Jeg stresser veldig mye og vet at jeg sover lite. Vil tro det har noe med det å gjøre. Det er ikke noe gøy når nesten ingen vil gi meg store oppgaver (utenom jobb) fordi de tror jeg kommer til å surre:( har du snakket med legen? Hva sa han/hun? Må nesten bestille legetime jeg også..

Skrevet

Jeg stresser veldig mye og vet at jeg sover lite. Vil tro det har noe med det å gjøre. Det er ikke noe gøy når nesten ingen vil gi meg store oppgaver (utenom jobb) fordi de tror jeg kommer til å surre:( har du snakket med legen? Hva sa han/hun? Må nesten bestille legetime jeg også..

Min lege sa ikke så mye da det var en helt klar grunn til hvorfor jeg ble surrete. Min jobbsituasjon var også veldig spesiell, mobbing på arbeidsplassen.

Jeg ble etterhvert bedre da jeg sluttet i jobben. Legen ville nok helst sett at jeg sluttet tidligere enn jeg gjorde.

Uansett så er en prat med legen lurt, du kan be legen om å teste B12. En kan bli litt surrete om man har for lave verdier.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde samme problem. Man må "trene" hukommelsen sin liksom. Vet ikke hvordan jeg skal forklare. Men du kan jo kanskje få deg en personlig almanakk og skrive alle avtaler og slikt der så ihvertfall ikke det går i surr? Evt. ha en veske til alt av nøkler/mobil etc og oppbevare den der du er.

Anonym poster: 0210c850133315242d8cd0dcada23346

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...