Gjest 31 år og bli advokat? Skrevet 2. april 2004 #1 Skrevet 2. april 2004 Jeg er snart 31 og er allerede utdannet Statsviter (6 år). Jeg har arbeidserfaring fra privat og offentlig sektor. Jeg leker imidlertid med tanken på å utdanne meg til advokat innen internasjonal rett eller selskapsrett. Jeg har møtt folk i utlandet sojobber med dette, de virker interessant. Dessuten var det vel egentlig jus jeg tenkte på for mange år siden... Er det lurt å starte noe helt nytt? Dere som allerede er etablert i arbeidslivet, vi dere anbefale å forfølge et slikt bytte? Noen her som har erfaringer fra å ha begynt å studere kveld/deltid mens en var i full jobb? (Jeg har ikke familie)
Gjest Poirot Skrevet 2. april 2004 #2 Skrevet 2. april 2004 Vet om flere voksne som har blitt advokater. De tar ofte fagene lett pga mye praktisk erfaring. Kan du ta det deltid kan jo det være lurt i startern kanskej? (Vet ikke om det går nå lenger)
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2004 #3 Skrevet 4. april 2004 `Jeg er sivilmarkedsfører fra NMH, har mann og et barn, begynner på sykepleien til høsten. Jeg er lei av det kyniske i jobben min, og vil gjøre noe mer "nyttig"
Rapitap Skrevet 4. april 2004 #4 Skrevet 4. april 2004 Jeg har også lekt med tanken om å begynne på nytt. Men vet ikke helt hva jeg da ville ha valgt.......argh! Skulle ønske jeg visste det. Så jeg synes det er helt ok og kjempe bra om folk har lyst å forandre karrieren helt.
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2004 #5 Skrevet 4. april 2004 Jeg synes det er bra at folk vil bytte. Det er positivt for en selv og den nye arbeidsplassen med ny input. Klart, man kan kanskje risikere å bli over 40 år før man er ferdig med den nye utdanningen, men vi kan jo jobbe frem til vi er 70 hvis vi ønsker. Så hvorfor ikke? Så er man hvertfall konstant i utvikling!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå