Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi vurderer navnet Dion til sønnen vår. Hva synes dere om det? Vurderer Natanael som mellomnavn - Dion Natanael. Er det dumt å ha to navn som slutter/starter på samme bokstav? Alternativer er Mio, Alyx, Edin.

Anonym poster: 276de757049d9210bbbd87aa17320c9a

Videoannonse
Annonse
Gjest MamaQuilla
Skrevet

Jeg håper du troller, men hvis ikke ... Tja. Navnet skjemmer ingen, men Dion virker merkelig på en gutt her i Norge.

Gjest Snyltefluen
Skrevet

Får assosiasjoner til dijonsennep, men det er helt sikkert bare meg.

• Liker 2
Skrevet

Personlig likte ikke jeg noen av navnene, og er veldig lei den trenden at barnet skal ha det mest trendy-ubrukte-nylagde-selvlagd-navnet-ingen andre har.

No offence.

• Liker 2
Skrevet
:fnise: Tenker på Celine Dion jeg
  • Liker 6
Skrevet

AA-ghetto.

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel en av de uskrevne navne-reglene at man ikke bør ha navn som ender og start på det samme.

Kjenner selv en Dyon, så jeg har jo assosiasjoner til det, og jeg synes det er helt ok.

Hvorfor trenger du mellomnavn?

Anonym poster: 84025c57468db404a3e44c68a06b8f73

AnonymBruker
Skrevet

Håper du velger Edin, og dropper det mellomnavnet.

Anonym poster: cdab74b8ba56aa063246a3d03531e047

• Liker 3
Skrevet

Å herre..

• Liker 1
Skrevet

Fysj og usj... Dion?! Som det allerede er nevnt over her, så minner det minner om Celine Dion. Og det vil jeg si er for feminint til en gutt :dry: Og Natanael klinger ikke bra i mine ører! Nathaniel, derimot, er ganske fint. Mio Nathaniel kanskje?

Skrevet

jeg tenker The Dion

Skrevet

Får assosiasjoner til dijonsennep, men det er helt sikkert bare meg.

:fnise: det er ikke bare deg. Da jeg leste overskriften tenkte jeg at det sikkert var en gravid hønemor som lurte på om dijonsennep var greit å spise i svangerskapet.

Jeg ville helst sett for meg dette på et barn med spansk/sør-amerikansk familie, så om ingen av dere er derfra syns jeg det er litt rart. Aldri hørt navnet før heller.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske altetende når det kommer til navn, men dette synes jeg var grusomt dessverre. Nathanael er en dårlig omskriving av Nathaniel og Dion er vel ikke noe velklingende fornavn på en norsk gutt??

Anonym poster: 3290a3c5333940ce89fb38addfb5f2da

• Liker 1
Skrevet

Edin alene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

er begge foreldrene norske ? viss en av dere er av utenlands opprinnelse så er det litt mer forståeligt å bruke et så spesielt navn.

Anonym poster: b08eea194cfce14ed652286261aed5bc

AnonymBruker
Skrevet

Alyx??? Hvor har dere fått det fra? Beklager men det er grusomt, høres ut som et rengjøringsmiddel. Dion høres rart ut, iallefall hvis begge foreldrene er etnisk norske.

Anonym poster: 97eb4e296ecfe890ca6ad6ce2518f091

• Liker 4
Gjest Riskjeks
Skrevet

Edin er jo et etternavn? :klo:

Synes Natanael er det eneste brukbare navnet på listen din.

Skrevet

Dion virker på meg veldig feminint.

Skrevet

Edin er jo et etternavn? :klo:

ssb.no/navn

Det er 262 menn som har Edin som første fornavn

Det er 215 menn som har Edin som eneste fornavn

Det er 86 personer som har Edin som etternavn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...