Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Kjæresten min og jeg får ikke lenger respons av et vennepar av oss. Både jeg og kjæresten min har prøvd å kontakte han flere ganger både på mobil og facebook. Vi ser nå at vi tydeligvis blir ditchet da han poster mye på facebook og vi kan se at han har lest meldingen fra oss, uten å svare.

Dette er en kamerat av kjæresten min som han kjente lenge før jeg kom inn i bildet. Sist vi var ute sammen med dem hadde vi det kjempe kjekt. I og med at de har litt dårlig råd så spanderte kjæresten min på dem store deler av kvelden. (That's what friends do?)

Nå blir vi totalt ignorert.

Hva skal vi gjøre? Kjæresten min er kjempe skuffet, da dette har vært en av hans nærmeste venner. Vi skjønner ingenting.

Anonym poster: 1592a1fd4a788a286aab2bc02292c35e

Videoannonse
Annonse
Gjest Nigiria
Skrevet

Har kjæresten din tatt initiativ til å møte kameraten uten deg noen ganger? Eller lar han være å ta deg med i blant? I og med at de var venner før dere kjærester kom inn i bildet, kan det være han er lei av å alltid måtte møte "paret"?

Bare et forslag, sier ikke at det er dette. Har selv kjent et par der begge bestandig dukket opp selv om jeg f.eks. kun ønsket å møte jenta i paret på kafé. Har ikke kontakt med dem lenger pga dette, oppleves både irriterende og frekt.

• Liker 4
Skrevet

Har det foregått lenge?

Gjest MamaQuilla
Skrevet

Jeg ville nok motet meg opp til å spørre om det var noe spesielt som gjorde at de unngikk dere. Virker rart slik du fremstiller det iallfall.

AnonymBruker
Skrevet

Har kjæresten din tatt initiativ til å møte kameraten uten deg noen ganger? Eller lar han være å ta deg med i blant? I og med at de var venner før dere kjærester kom inn i bildet, kan det være han er lei av å alltid måtte møte "paret"?

Bare et forslag, sier ikke at det er dette. Har selv kjent et par der begge bestandig dukket opp selv om jeg f.eks. kun ønsket å møte jenta i paret på kafé. Har ikke kontakt med dem lenger pga dette, oppleves både irriterende og frekt.

Nei, han har tidligere ofte møtt han alene også. Vi synes eller spesielt kjæresten min at dette er utrolig dårlig gjort å bare ignorere slikt uten ett ord. Hva har vi gjort galt?

Jeg har sendt han 4 meldinger på mailen på facebook og ingen svar. Jeg sendte til og med en "Haha, skal du ikke svare? Jeg ser jo du har lest meldingen ;)" MEn han svarer fortsatt ikke..

Jævla frekt. Skuffet.. Har nesten lyst å skrive på veggen hans, ala. Hallo? Går det ann å svare eller???

-ts

Anonym poster: e8fd5059a9a45d41c94a640723b5640d

Skrevet

Kan være damen hans som har bestemt dem.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, han har tidligere ofte møtt han alene også. Vi synes eller spesielt kjæresten min at dette er utrolig dårlig gjort å bare ignorere slikt uten ett ord. Hva har vi gjort galt?

Jeg har sendt han 4 meldinger på mailen på facebook og ingen svar. Jeg sendte til og med en "Haha, skal du ikke svare? Jeg ser jo du har lest meldingen ;)" MEn han svarer fortsatt ikke..

Jævla frekt. Skuffet.. Har nesten lyst å skrive på veggen hans, ala. Hallo? Går det ann å svare eller???

-ts

Skjønner at man blir irritert når man ikke får noe svar, men enkelte ganger så trenger kanskje folk litt fri. Jeg kjenner jeg blir litt sliten av at folk forventer at jeg skal være tilgjengelig på telefon eller facebook hele tiden.

Anonym poster: 0e1c6c2a0c1703a58b38978c66aa1f56

• Liker 2
Gjest Mariah
Skrevet

-ts

For det første: ikke mas, om han er negativt innstilt, vil ikke mange meldinger gjøre ting bedre.

For det andre er dette kjærestens kamerat, og det er han som bør grave i hva som har skjedd, ikke du. For øvrig er dette er veldig barnslig oppførsel, og jeg ville overveid om jeg gadd å spare på slike venner. Hvis han ikke klarer å si hva som er galt en gang, virker det ikke som en venn å spare på. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sist vi hørte noe fra han (som vi kjenner best av de to), var i Februar når vi var ute sammen alle fire. Vi vil jo vite hva det er, men de svarer jo ikke....

Det er mest synd på kjæresten min fordi han var en av hans bestekamerater, og kjæresten min har ikke så veldig mange.

-ts

Skrevet

Hvis det ikke er noe svar å få så må dere kanskje bare konkludere med at de ikke ønsker kontakt lenger.

Er ikke alle som gidder å si ifra om sånne ting, veldig frekt gjort, men enkelte er ikke modige nok til å være ærlige. Kanskje dere en dag får vite hva som var grunnen. Men hva skal man gjøre da, troppe opp på døra deres og kreve en forklaring? Er vel best å bare la dem være i fred og ikke mase mer!

Gjest Nigiria
Skrevet (endret)

Råder deg til å la kjæresten din ha dialogen med kameraten i stedet for deg. Fire ubesvarte mail kan fort virke mot sin hensikt, til tross for at du sender dem i beste hensikt. "Dama til xx som maser igjen".

Hvis dette er tungt for kjæresten din, får han spørre kameraten sin hva det er, kun kameraten som vet det. Og husk: Man kan ikke tvinge folk til å være vennene sine.

Endret av Nigiria
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at man blir irritert når man ikke får noe svar, men enkelte ganger så trenger kanskje folk litt fri. Jeg kjenner jeg blir litt sliten av at folk forventer at jeg skal være tilgjengelig på telefon eller facebook hele tiden.

Anonym poster: 0e1c6c2a0c1703a58b38978c66aa1f56

Det har aldri vært slik at vi maser? Kjæresten min har møtt han ca. en gang hver 14 dag tidligere. Nå har han ikke svart på kontant på flere måneder. Det er klart vi begynner å lure.. Dama hans, det kan være et alternativ. Jeg vet hun er veldig sjalu men..Vi har jo vært med dem flere ganger?

Og det med at vi bare må konkludere med at de ikke vil være venn med oss lengre det forstår jeg. Men jeg blir bare så jævlig forbannet over at han ikke kan prate med kjæresten min om det. Dette fortjente han faen meg ikke. Han har hatt nok.

-ts

Skrevet

Sist vi hørte noe fra han (som vi kjenner best av de to), var i Februar når vi var ute sammen alle fire. Vi vil jo vite hva det er, men de svarer jo ikke....

Det er mest synd på kjæresten min fordi han var en av hans bestekamerater, og kjæresten min har ikke så veldig mange.

-ts

Har opplevd dette selv med en kompis av min samboer. Vi pleide ofte å henge med han og dama på fest, kino osv. En dag så bare sluttet han å svare når samboern ringte eller sendte meldinger. Fant ut senere at han hadde slått opp med dama og begynt å henge med en gjeng med andre kompiser og bare festa. Vi var vel ikke så interessante å henge med noe mer når vi ikke var single tenker jeg. Nå har vi ikke hørt fra fyren på flere år enda han har slått seg til ro med ny dame og fått seg hus og unge.

Blir fremdeles litt irritert over måten han kutta ut samboeren min på når jeg tenker på det i dag. De har jo vokst opp sammen. Men man må vel bare godta at folk vokser fra hverandre på en måte.

AnonymBruker
Skrevet

Råder deg til å la kjæresten din ha dialogen med kameraten i stedet for deg. Fire ubesvarte mail kan fort virke mot sin hensikt, til tross for at du sender dem i beste hensikt. "Dama til xx som maser igjen".

Be kjæresten din spørre kameraten sin hva det er, kun kameraten som vet det.

Han har jo prøvd å ringe han flere ganger, men han tar jo ikke telefonen! Ikke ringer han opp heller..

-ts

Gjest Nigiria
Skrevet

Han har jo prøvd å ringe han flere ganger, men han tar jo ikke telefonen! Ikke ringer han opp heller..

-ts

Da får han dessverre ikke gjort noe mer. Folk vokser fra hverandre:/ Men husk at det bare har gått noen få mnd, feb-april er ikke så lang periode. Kanskje det har skjedd noe i livet hans som gjør at han ikke ønsker å være så tilgjengelig med kameraten sin/kjæresten din nå.

AnonymBruker
Skrevet

Det høres kanskje ut som vi maser på måten jeg skriver, men vi har altså ikke gjort det. Vi har prøvd å ta litt kontakt inni mellom, men har ikke fått noen respons så da forstår vi jo tegningen.

Vi forstår bare ikke hvorfor? Jeg vet at det ikke er slutt mellom han og dama, for jeg har han fremdeles på Facebook. Må si jeg blir rimelig sur når jeg ser at han har lest meldingen men ikke gidder å svare. Det er takken for å vært grei med dem.

Og kjæresten min er også sjokkert, men rolig. Litt sånn.. "åja, men da får vi bare la dem være da...". Jeg ser jo på hele han at han er lei. Må også legge til at han ble forlatt av moren sin når han var liten, og hatt det generelt vanskelig. Og kameraten sin var noen han satte stor pris på å ha, og så bare ignorerer han oss plutselig. :vetikke:

-ts

Skrevet

-ts

Man kan nok ikke tvinge folk til å ha kontakt desverre. Uansett hvor dårlig gjort man synes det er. Hvis dere har grunn til å tro at kompisen sliter med noe, så kanskje kjæresten din burde gjøre et hjemmebesøk og sjekke om alt er bra? Hvis kompisen ikke vil så får dere bare la han være i fred og gå videre med deres egne liv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...