Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har opplevd så sinnsykt mye creepy i et veldig gammelt hus. Det huset bodde pappa i fra jeg var ca. 10-17, så jeg ble ganske glad da han flyttet derfra og bestemte seg for å leie det ut noen år.

Ikke ble jeg glad da jeg fikk høre at han hadde klart å overtale mamma til å kjøpe huset ta jeg var 19/20!

Nå studerer jeg utenbys, så er ikke der like ofte som før, men opplever ubehagelige ting nesten hver gang jeg sover der...

Siden det aldri har skjedd noe "farlig" eller noe som virker truende, er jeg ikke direkte redd. Men er alltid redd for å bli freeka ut med nye overraskelser (+ at det er ubehagelig å dusje ol. :P)

Videoannonse
Annonse
Gjest Sitronmelisse
Skrevet

Bare tull selvsagt. Man har forsket på dette i årevis. CSICOP er en organisasjon som driver med det, og det fins mange fler.

Det er nettopp derfor moderne teknologi er overlegent menneskelige sanser når man skal fange opp slikt. Til nå har man ikke funnet noe, men de psykologiske mekanismene som gjør at folk tror de hører og ser ting som ikke er der, vet man stadig mer om.

Anonym poster: 34e307dda035f9fb455578ac01fbd30f

Et kriterium for god forskning er at den er objektiv og uhilda. Et tidsskrift som kaller seg "Sceptical Inquirer" har jo allerede i startgropa valgt hvilken side den skal legge seg på. Fail.

Den moderne teknologien kan være overlegen menneskelig sanser - men denne teknologien er likefullt skapt av nettopp mennesker, med de mangler som det måtte medføre. Teknologi som kan fungere som syvende sans er ikke oppfunnet ennå, ettersom vi ikke vet hvordan en evt. syvende sans virker.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd så sinnsykt mye creepy i et veldig gammelt hus. Det huset bodde pappa i fra jeg var ca. 10-17, så jeg ble ganske glad da han flyttet derfra og bestemte seg for å leie det ut noen år.

Ikke ble jeg glad da jeg fikk høre at han hadde klart å overtale mamma til å kjøpe huset ta jeg var 19/20!

Nå studerer jeg utenbys, så er ikke der like ofte som før, men opplever ubehagelige ting nesten hver gang jeg sover der...

Siden det aldri har skjedd noe "farlig" eller noe som virker truende, er jeg ikke direkte redd. Men er alltid redd for å bli freeka ut med nye overraskelser (+ at det er ubehagelig å dusje ol. :P)

Oi, vil du fortelle hva du har opplevd? :o

Anonym poster: 9591c4acdcdb2e0cc96b1dd26727329d

Skrevet

Oi, vil du fortelle hva du har opplevd? :o

Anonym poster: 9591c4acdcdb2e0cc96b1dd26727329d

Vell, om jeg ser bort fra knirking i trapper, dører, bråk på loftet og diverse lyder (siden det kan være på grunn av husets alder), har det meste jeg har opplevd skjedd på kveldstid. Kan nevne noen få :)

- Da jeg var ca. 12 år lå jeg å så på TV på rommet mitt. Plutselig kjente jeg noe stryke over ansiktet mitt. Det kjentes ut som en tommel. Jeg ble litt satt ut, men holdt det for meg selv da jeg bodde med pappa og mine to brødre. Ingen av dem er spesielt overtroisk :P

- En annen gang, da jeg var 20, hadde jeg mine favorittparfymeflasker stående øverst på en hylle. Der hadde de alltid stått. En morgen da jeg våknet lå to av dem på andre siden av rommet!

- Dette er uten tvil det mest creepy jeg har opplevd. Dette skjedde også da jeg var 20, bare noen dager etter det med parfymeflaskene. Jeg hadde fucka opp døgnrytmen, men prøvde å legge meg tidlig siden jeg skulle opp veldig tidlig på jobb. Logisk nok, fikk jeg absolutt ikke sove.

Jeg lå på en ene siden, men bestemte meg for å snu meg igjen. Da jeg snudde meg, slik at jeg lå rett opp, fikk jeg et syn jeg kunne vært foruten. Over meg "svevde" det en gammel dame stirrende på meg. Hun var helt hvit og grå, hadde på seg en hvit nattkjole, langt hår og så rynkete/råtten ut. Min reaksjon på impuls var å bare sparke til, så redd jeg ble. Da forsvant hun.

Jeg så henne bare noen sekunder, men det var nok til at synet er godt lagret.

De to siste hendelsene har jeg kunnet dele med min mor som også bor der, da hun er like åpensynt som meg på slike ting...

Skrevet

Et kriterium for god forskning er at den er objektiv og uhilda. Et tidsskrift som kaller seg "Sceptical Inquirer" har jo allerede i startgropa valgt hvilken side den skal legge seg på. Fail.

Om man er skeptiker eller ikke er da irrelevant i forhold til hvor vidt fenomenet er reelt eller ikke. Er fenomenet påviselig eller ikke? Hvis nei, hvordan vet man at det faktisk er reelt?

Den moderne teknologien kan være overlegen menneskelig sanser - men denne teknologien er likefullt skapt av nettopp mennesker, med de mangler som det måtte medføre. Teknologi som kan fungere som syvende sans er ikke oppfunnet ennå, ettersom vi ikke vet hvordan en evt. syvende sans virker.

Er det i det heletatt noen grunn til å tro at noen syvende sans faktisk ekesisterer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...