Vonm Skrevet 29. april 2013 #1 Skrevet 29. april 2013 Okei, dette syns jeg er litt ekkelt og skrive og noen kan tro jeg er rar og slikt. Men for ca 1 år siden startet det og skje merkelige ting her jeg bor, når jeg er alene hjemme kan hunden vår plutselig hoppe opp i sofaen og liksom ''leke'' med noen der, og minste hunden ''chihuahua'' kan plutselig bråstoppe opp og følge med på noe. Hun kan stå med ørene rett bakover og følge med hodet og øynene, akkurat som om noen går forbi henne. Jeg går med en konstant følelse på at noen er her, akkurat som om noen stirrer på meg. Men idag skjedde det som virkelig gav meg gåsehud, den største hunden vår på 4 kilo sto på gulvet og stirret rett opp på noe, og snudde hodet sakte mot siden. Og bare sekunder etterpå, blir hun dyttet sidelengs bortover noen cm. Hun løftet ikke noen av bena, men ble fysisk dyttet cm sidelengs. Hun sur hodet mot kroppen, akkurat som om noen tar på henne, så går hun fremover og rundt noe og stirrer på samme plass hele tiden. Føler meg ikke truet på noen måte, men lurer på om det faktisk er mer her enn jeg kan se. Hundene liker det som er her, de både leker og springer rundt og ser på samme plass. Men når jeg selv så at hunden fysisk ble dyttet sidelengs så kjente jeg at jeg stivnet litt.
Gjest MamaQuilla Skrevet 29. april 2013 #2 Skrevet 29. april 2013 Kanskje det er mye gjennomtrekk i leiligheten?
Polly Ester Skrevet 30. april 2013 #3 Skrevet 30. april 2013 Gjennomtrekk som dytter en bikkje flere cm sidelengs? 6
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #4 Skrevet 30. april 2013 Jeg opplevde mye rart hvor jeg bodde før. 3-4 ganger når jeg kom inn på kjøkkenet kunne alle skapdørene på øverste rad være åpne, men bare 3-4 cm åpning. En gang så jeg en penn som lå helt i ro på et bord plutselig fyke til siden stoppe litt i luften og dette ned på gulvet ca 0,5 meter unna bordet. Så en skuff i TV-bordet (som var veldig vanskelig å åpne fordi den var ødelagt, og den bråker når man åpner den) åpne seg helt sakte uten en lyd. En annen gang hadde EN hylle på badet tømt seg, den aller øverste hyllen med parfymeflasker i, ingen av flaskene var knust og de stod sammen i en klynge på gulvet et stykke unna så de kunne ikke falt ned sånn. Og andre ting skjedde. Jeg bodde alene i en leilighet jeg leide og huseier var mye bortreist og flere av tingene skjedde når han var bortreist, så han var neppe den som tullet, og foran øynene mine? Forklar dette folkens! Jeg vet ikke hva det var. Så TS, jeg trur at det er mer mellom himmel og jord enn det vi vet Anonym poster: 0769b07e5c64a0113224818093ddbeef
Vonm Skrevet 30. april 2013 Forfatter #5 Skrevet 30. april 2013 Jeg opplevde mye rart hvor jeg bodde før. 3-4 ganger når jeg kom inn på kjøkkenet kunne alle skapdørene på øverste rad være åpne, men bare 3-4 cm åpning. En gang så jeg en penn som lå helt i ro på et bord plutselig fyke til siden stoppe litt i luften og dette ned på gulvet ca 0,5 meter unna bordet. Så en skuff i TV-bordet (som var veldig vanskelig å åpne fordi den var ødelagt, og den bråker når man åpner den) åpne seg helt sakte uten en lyd. En annen gang hadde EN hylle på badet tømt seg, den aller øverste hyllen med parfymeflasker i, ingen av flaskene var knust og de stod sammen i en klynge på gulvet et stykke unna så de kunne ikke falt ned sånn. Og andre ting skjedde. Jeg bodde alene i en leilighet jeg leide og huseier var mye bortreist og flere av tingene skjedde når han var bortreist, så han var neppe den som tullet, og foran øynene mine? Forklar dette folkens! Jeg vet ikke hva det var. Så TS, jeg trur at det er mer mellom himmel og jord enn det vi vet Anonym poster: 0769b07e5c64a0113224818093ddbeef Jeg er super skeptisk til slike ting, vet bare at det skremmer gåsehuden til skogs!
Gjest Skogkar Skrevet 3. mai 2013 #6 Skrevet 3. mai 2013 Øh..det er hunder? De gjør rare ting? Også trodde du at du så at hunden ble dyttet noen cm bortover. Case closed. Hilsen Mulder 5
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #7 Skrevet 3. mai 2013 Det er veldig merkelig det der, jeg har også opplevd slike hendelser og har ikke funnet noen logiske årsaker. Jeg studerer master i naturvitenskap og har alltid bagatellisert og nesten sett ned på mennesker som påstår at de har opplevd ditten og datten, men etter å selv ha opplevd litt av hvert, så må jeg være enig i utsagnet om at det finnes mer mellom himmel og jord enn vi vet. Det er ikke alt som kan testes og bevises gjennom den naturvitenskapelige metode. Anonym poster: 83dc9462d0c8174c7e1a20729cca0146 1
Gjest Skogkar Skrevet 3. mai 2013 #8 Skrevet 3. mai 2013 Det er veldig merkelig det der, jeg har også opplevd slike hendelser og har ikke funnet noen logiske årsaker. Jeg studerer master i naturvitenskap og har alltid bagatellisert og nesten sett ned på mennesker som påstår at de har opplevd ditten og datten, men etter å selv ha opplevd litt av hvert, så må jeg være enig i utsagnet om at det finnes mer mellom himmel og jord enn vi vet. Det er ikke alt som kan testes og bevises gjennom den naturvitenskapelige metode. Anonym poster: 83dc9462d0c8174c7e1a20729cca0146 Selvsagt KAN alt testes og bevises gjennom vitenskapelig metode. Poenget er vel heller at vi ikke forstår nok ENDA til at vi kan teste og undersøke alt. Så langt er det ingenting som tyder på at spøkelser finnes. Ingen har noensinne, i historien klart å bevise at det finnes. Folk som bor i spøkelseshus og som sier skuffer går opp og ting svever..hvorfor filmer de det ikke? Dyrt med videokamera? Tror jeg hadde investert i det, ja til og med tatt opp lån om nødvendig, for å komme i historiebøkene som den som beviste at spøkelser finnes. Studer hardere du. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #9 Skrevet 3. mai 2013 Det utsagnet faller på sin egen urimelighet. Selvfølgelig kan ikke alt testes gjennom den naturvitenskapelige metode. Du kan eksempelvis ikke bevise eller motbevise eksistensen av Gud. Ingen har klart å bevise det ettersom det ikke kan bevises gjennom metodene vi bruker. Og jeg har da aldri påstått at "spøkelser" finnes. Det er alltid de som vet minst som har de mest bastante meningene. Anonym poster: 83dc9462d0c8174c7e1a20729cca0146 1
Gjest Skogkar Skrevet 3. mai 2013 #10 Skrevet 3. mai 2013 Det utsagnet faller på sin egen urimelighet. Selvfølgelig kan ikke alt testes gjennom den naturvitenskapelige metode. Du kan eksempelvis ikke bevise eller motbevise eksistensen av Gud. Ingen har klart å bevise det ettersom det ikke kan bevises gjennom metodene vi bruker. Og jeg har da aldri påstått at "spøkelser" finnes. Det er alltid de som vet minst som har de mest bastante meningene. Anonym poster: 83dc9462d0c8174c7e1a20729cca0146 Gud kan på ett eller annet tidspunkt i framtiden bevises eller motbevises. Forskning har ingen begrensninger. Før eller siden kan man i teorien finne ut alt. Det er ingen komplisert metode som kreves for å bevise spøkelser. Det er bare å filme disse episodene som folk påstår at skjer hele tiden. Men siden ingen, noensinne, har klart å feste et troverdig bevis på kamera, så er oddsen for at det virkelig skjer overnaturlige ting lik null. Man SKULLE tro at folk som opplever slikt, og folk som tror på slikt, ville ha det i sin beste interesse. Det siste du sier skjønner jeg ikke hva har med meg å gjøre. Jeg er åpen for det meste, men når det ikke finnes noen bevis for noe, spesielt ikke noe som er tusen ganger lettere å bevise enn f.eks andre ting vi har forsket på og bevist (atomer, celler, universet osv osv osv), så er det lite troverdig. Om skuffen din åpner seg av seg selv, så innstallerer du et overvåkningskamera. Det koster noen hundrelapper. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #11 Skrevet 3. mai 2013 Gud kan på ett eller annet tidspunkt i framtiden bevises eller motbevises. Forskning har ingen begrensninger. Før eller siden kan man i teorien finne ut alt. Det er ingen komplisert metode som kreves for å bevise spøkelser. Det er bare å filme disse episodene som folk påstår at skjer hele tiden. Men siden ingen, noensinne, har klart å feste et troverdig bevis på kamera, så er oddsen for at det virkelig skjer overnaturlige ting lik null. Man SKULLE tro at folk som opplever slikt, og folk som tror på slikt, ville ha det i sin beste interesse. Det siste du sier skjønner jeg ikke hva har med meg å gjøre. Jeg er åpen for det meste, men når det ikke finnes noen bevis for noe, spesielt ikke noe som er tusen ganger lettere å bevise enn f.eks andre ting vi har forsket på og bevist (atomer, celler, universet osv osv osv), så er det lite troverdig. Om skuffen din åpner seg av seg selv, så innstallerer du et overvåkningskamera. Det koster noen hundrelapper. Nei, eksistensen av høyere makter kan ikke bevises eller motbevises. Du kan ikke drive naturvitenskapelig forskning på noe som ikke eksisterer i vitenskapens verden. Gud er en ånd i følge religiøse, og ånder og andre overnaturlige skikkelser kan ikke forskes på. Ettersom vitenskapen ikke kan forske på slike fenomener, er de ikke-eksisterende. Forskning har ingen begresninger innenfor naturvitenskapelige fenomener, nei. Det forskes hvordan vi kan kontrollere og manipulere på nanoskalaen, lage materialer med nye egenskaper, lage nytt verktøy, medisin til verdensomfattende sykdommer, forskning på kvanteprikker, forberede eksisterende teknologi og utvikle helt ny teknologi, nye energikilder - dette har jeg tro på. Det forskes ikke på metafysiske problemstillinger innenfor naturvitenskapen Jeg tror de fleste blir målløse og ikke klarer å tenke rasjonelt. Kan hende de ikke har teknisk utstyr i nærheten, og om de hadde hatt det og filmet det, tror du at folk hadde trodd på det om de så det? Søk etter en spøkelsesvideo på youtube du, finnes mange av dem, men tror du på det du ser? Mest sannsynlig ikke, tror du må oppleve det for å tro det. Anonym poster: 83dc9462d0c8174c7e1a20729cca0146 2
Ms.Mx Skrevet 3. mai 2013 #12 Skrevet 3. mai 2013 Nei, eksistensen av høyere makter kan ikke bevises eller motbevises. Du kan ikke drive naturvitenskapelig forskning på noe som ikke eksisterer i vitenskapens verden. Gud er en ånd i følge religiøse, og ånder og andre overnaturlige skikkelser kan ikke forskes på. Ettersom vitenskapen ikke kan forske på slike fenomener, er de ikke-eksisterende. Forskning har ingen begresninger innenfor naturvitenskapelige fenomener, nei. Det forskes hvordan vi kan kontrollere og manipulere på nanoskalaen, lage materialer med nye egenskaper, lage nytt verktøy, medisin til verdensomfattende sykdommer, forskning på kvanteprikker, forberede eksisterende teknologi og utvikle helt ny teknologi, nye energikilder - dette har jeg tro på. Det forskes ikke på metafysiske problemstillinger innenfor naturvitenskapen Jeg tror de fleste blir målløse og ikke klarer å tenke rasjonelt. Kan hende de ikke har teknisk utstyr i nærheten, og om de hadde hatt det og filmet det, tror du at folk hadde trodd på det om de så det? Søk etter en spøkelsesvideo på youtube du, finnes mange av dem, men tror du på det du ser? Mest sannsynlig ikke, tror du må oppleve det for å tro det. Anonym poster: 83dc9462d0c8174c7e1a20729cca0146 Jeg tror nok problemet heller er at man ikke kan bevise en negativ påstand enn at spøkelser eksisterer utenfor vitenskapens rekkevidde. Det synes for meg at situasjonen slik den er, hvis spøkelser og ånder eksisterer, ikke skiller seg nevneverdig fra om de ikke hadde esksistert. Forøvrig, hvis spøkelser/ånder er av en slik natur at de ikke lar seg dokumentere, hvordan kan det da ha seg at mennesker kan oppfatte dem? Man skulle vel tro at hvis man kan se, høre og føle dem så skulle man vitenskaplig være i stand til å gjøre nærmere undersøkelser, ja? Man kan jo og saktens lure på hvordan vi kan vite at de eksisterer hvis det er slik at det ikke går ann å observere at de eksisterer Idèen om at INGEN siden tidenes morgen tilfeldigvis ikke har klart å dokumentere spøkelser fordi de var forfjamset eller ikke fant kamera er rett og slett tullete. De rareste ting er dokumentert ved tilfeldigheter. Huset jeg bor i nå skal angivelig ha spøkelser. Flust med spøkelser faktisk. I følge det ekteparet som bodde her før var de svært plaget med spøkende spøkelser og det var for dem en motiverende faktor for å flytte herifra. Jeg har bodd her i 4 år nå og har ikke merket noen ting. Jeg er skuffet. Dypt skuffet. Hadde vært spennende å leve i en verden med spøkelser, men men, det gjør vi altså ikke. Spøkelser er tull og overtro.
Gjest Skogkar Skrevet 3. mai 2013 #13 Skrevet 3. mai 2013 Nei, eksistensen av høyere makter kan ikke bevises eller motbevises. Du kan ikke drive naturvitenskapelig forskning på noe som ikke eksisterer i vitenskapens verden. Gud er en ånd i følge religiøse, og ånder og andre overnaturlige skikkelser kan ikke forskes på. Ettersom vitenskapen ikke kan forske på slike fenomener, er de ikke-eksisterende. Forskning har ingen begresninger innenfor naturvitenskapelige fenomener, nei. Det forskes hvordan vi kan kontrollere og manipulere på nanoskalaen, lage materialer med nye egenskaper, lage nytt verktøy, medisin til verdensomfattende sykdommer, forskning på kvanteprikker, forberede eksisterende teknologi og utvikle helt ny teknologi, nye energikilder - dette har jeg tro på. Det forskes ikke på metafysiske problemstillinger innenfor naturvitenskapen Jeg tror de fleste blir målløse og ikke klarer å tenke rasjonelt. Kan hende de ikke har teknisk utstyr i nærheten, og om de hadde hatt det og filmet det, tror du at folk hadde trodd på det om de så det? Søk etter en spøkelsesvideo på youtube du, finnes mange av dem, men tror du på det du ser? Mest sannsynlig ikke, tror du må oppleve det for å tro det. Anonym poster: 83dc9462d0c8174c7e1a20729cca0146 Hva snakker du om ? Hvem er DU til å definere hva vitenskap er? Vitenskapen tar for seg alle emner, etterhvert vil den også foksuere mer på hva åndelighet er, om det er noe, osv. Hjernen er et forskningsfelt det vil dukke opp mye spennende rundt i årene som kommer. Å se at det finnes ting i den åndelige verden man ikke kan forske på et bare latterlig. Søke etter spøkelsesvideo på youtube? Seriøst..det sitter fjortenåringer der ute som kan debunke alle sammen. Det ligger en belønning offisiellt ute, hvor den som kan bevise at det finnes spøkelser får 1 million dollar. ALLE videoer som har et snev av seriøsitet i seg blir sjekket opp og debunket som juks og fanteri av flinke folk. Det finnes INGEN videoer på youtube som er ekte. Det handler ikke om å tro, eller oppleve selv, men om at det ikke finnes.
Gjest Skogkar Skrevet 3. mai 2013 #14 Skrevet 3. mai 2013 Jeg tror nok problemet heller er at man ikke kan bevise en negativ påstand enn at spøkelser eksisterer utenfor vitenskapens rekkevidde. Det synes for meg at situasjonen slik den er, hvis spøkelser og ånder eksisterer, ikke skiller seg nevneverdig fra om de ikke hadde esksistert. Forøvrig, hvis spøkelser/ånder er av en slik natur at de ikke lar seg dokumentere, hvordan kan det da ha seg at mennesker kan oppfatte dem? Man skulle vel tro at hvis man kan se, høre og føle dem så skulle man vitenskaplig være i stand til å gjøre nærmere undersøkelser, ja? Man kan jo og saktens lure på hvordan vi kan vite at de eksisterer hvis det er slik at det ikke går ann å observere at de eksisterer Idèen om at INGEN siden tidenes morgen tilfeldigvis ikke har klart å dokumentere spøkelser fordi de var forfjamset eller ikke fant kamera er rett og slett tullete. De rareste ting er dokumentert ved tilfeldigheter. Huset jeg bor i nå skal angivelig ha spøkelser. Flust med spøkelser faktisk. I følge det ekteparet som bodde her før var de svært plaget med spøkende spøkelser og det var for dem en motiverende faktor for å flytte herifra. Jeg har bodd her i 4 år nå og har ikke merket noen ting. Jeg er skuffet. Dypt skuffet. Hadde vært spennende å leve i en verden med spøkelser, men men, det gjør vi altså ikke. Spøkelser er tull og overtro. Enig i det første du skriver. Selvsagt er det slik at dersom noe er observerbart, så kan det også forskes på. Noe annet er jo latterlig. Men hvor er disse videoene du snakker om? Jeg har aldri sett noen stor nyhet om en ekte ufo-video eller spøkelsesvideo..Alt debunkes som tullball.
LeoxBarca Skrevet 3. mai 2013 #15 Skrevet 3. mai 2013 Okei, dette syns jeg er litt ekkelt og skrive og noen kan tro jeg er rar og slikt. Men for ca 1 år siden startet det og skje merkelige ting her jeg bor, når jeg er alene hjemme kan hunden vår plutselig hoppe opp i sofaen og liksom ''leke'' med noen der, og minste hunden ''chihuahua'' kan plutselig bråstoppe opp og følge med på noe. Hun kan stå med ørene rett bakover og følge med hodet og øynene, akkurat som om noen går forbi henne. Jeg går med en konstant følelse på at noen er her, akkurat som om noen stirrer på meg. Men idag skjedde det som virkelig gav meg gåsehud, den største hunden vår på 4 kilo sto på gulvet og stirret rett opp på noe, og snudde hodet sakte mot siden. Og bare sekunder etterpå, blir hun dyttet sidelengs bortover noen cm. Hun løftet ikke noen av bena, men ble fysisk dyttet cm sidelengs. Hun sur hodet mot kroppen, akkurat som om noen tar på henne, så går hun fremover og rundt noe og stirrer på samme plass hele tiden. Føler meg ikke truet på noen måte, men lurer på om det faktisk er mer her enn jeg kan se. Hundene liker det som er her, de både leker og springer rundt og ser på samme plass. Men når jeg selv så at hunden fysisk ble dyttet sidelengs så kjente jeg at jeg stivnet litt. Kanskje det er en ond demon lignende skapning som suger blodet ditt mens du sover, og en vakker dag vil dra deg ut fra dynen om natten og spise deg. -Leo
Nikita3000 Skrevet 3. mai 2013 #16 Skrevet 3. mai 2013 Jeg opplevde mye rart hvor jeg bodde før. 3-4 ganger når jeg kom inn på kjøkkenet kunne alle skapdørene på øverste rad være åpne, men bare 3-4 cm åpning. En gang så jeg en penn som lå helt i ro på et bord plutselig fyke til siden stoppe litt i luften og dette ned på gulvet ca 0,5 meter unna bordet. Så en skuff i TV-bordet (som var veldig vanskelig å åpne fordi den var ødelagt, og den bråker når man åpner den) åpne seg helt sakte uten en lyd. En annen gang hadde EN hylle på badet tømt seg, den aller øverste hyllen med parfymeflasker i, ingen av flaskene var knust og de stod sammen i en klynge på gulvet et stykke unna så de kunne ikke falt ned sånn. Og andre ting skjedde. Jeg bodde alene i en leilighet jeg leide og huseier var mye bortreist og flere av tingene skjedde når han var bortreist, så han var neppe den som tullet, og foran øynene mine? Forklar dette folkens! Jeg vet ikke hva det var. Så TS, jeg trur at det er mer mellom himmel og jord enn det vi vet Anonym poster: 0769b07e5c64a0113224818093ddbeef Reagerer ikke hundene dine på det noe særlig, ser dem det nok like klart som dem ser deg. og dem sier jo alltid ifra om det er noe dem er usikre på eller ikke liker. Når hunden din ble flyttet bortover gulvet, var det nok heller for å teste deg litt. Det eneste å frykte er frykten selv.. Jeg lever med sånt daglig og har ett greit forhold til det. Tror vi alle blir sett jeg, men bare at de færreste vet dt.
Nikita3000 Skrevet 3. mai 2013 #17 Skrevet 3. mai 2013 Hva snakker du om ? Hvem er DU til å definere hva vitenskap er? Vitenskapen tar for seg alle emner, etterhvert vil den også foksuere mer på hva åndelighet er, om det er noe, osv. Hjernen er et forskningsfelt det vil dukke opp mye spennende rundt i årene som kommer. Å se at det finnes ting i den åndelige verden man ikke kan forske på et bare latterlig. Søke etter spøkelsesvideo på youtube? Seriøst..det sitter fjortenåringer der ute som kan debunke alle sammen. Det ligger en belønning offisiellt ute, hvor den som kan bevise at det finnes spøkelser får 1 million dollar. ALLE videoer som har et snev av seriøsitet i seg blir sjekket opp og debunket som juks og fanteri av flinke folk. Det finnes INGEN videoer på youtube som er ekte. Det handler ikke om å tro, eller oppleve selv, men om at det ikke finnes. tuller du?? er det ikke heller snakk om at de ikke vill bevise det? gjennom mange år er det jo masse bevis da
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #18 Skrevet 3. mai 2013 Huset jeg bor i nå skal angivelig ha spøkelser. Flust med spøkelser faktisk. I følge det ekteparet som bodde her før var de svært plaget med spøkende spøkelser og det var for dem en motiverende faktor for å flytte herifra. Jeg har bodd her i 4 år nå og har ikke merket noen ting. Jeg er skuffet. Dypt skuffet. Hadde vært spennende å leve i en verden med spøkelser, men men, det gjør vi altså ikke. Spøkelser er tull og overtro. Fikk du huset under takst siden det var "hjemsøkt"? Anonym poster: 34e307dda035f9fb455578ac01fbd30f
Gjest Sitronmelisse Skrevet 3. mai 2013 #19 Skrevet 3. mai 2013 Hva snakker du om ? Hvem er DU til å definere hva vitenskap er? Vitenskapen tar for seg alle emner, etterhvert vil den også foksuere mer på hva åndelighet er, om det er noe, osv. Hjernen er et forskningsfelt det vil dukke opp mye spennende rundt i årene som kommer. Å se at det finnes ting i den åndelige verden man ikke kan forske på et bare latterlig. Skal man forske på noe så uglesett som paranormal aktivitet så må man a) ha et velrenommert rykte på forhånd og b) tid og penger. Og vi vet jo at Norges Forskningsråd ikke har en liten pott gjemt unna til utdeling for forskning på "spøkelser og sånt". Så det kommer til å gå mange hundre år om ikke tusener før mennesker tør å gå inn på det forskningsfeltet. Og så ligger det en klar begrensning hos mennesket selv: våre begrensede evner til å oppfatte verden rundt oss. Noen ting kan kanskje bare måles med en sjette sans?
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2013 #20 Skrevet 18. mai 2013 Skal man forske på noe så uglesett som paranormal aktivitet så må man a) ha et velrenommert rykte på forhånd og b) tid og penger. Og vi vet jo at Norges Forskningsråd ikke har en liten pott gjemt unna til utdeling for forskning på "spøkelser og sånt". Så det kommer til å gå mange hundre år om ikke tusener før mennesker tør å gå inn på det forskningsfeltet. Bare tull selvsagt. Man har forsket på dette i årevis. CSICOP er en organisasjon som driver med det, og det fins mange fler. Og så ligger det en klar begrensning hos mennesket selv: våre begrensede evner til å oppfatte verden rundt oss. Noen ting kan kanskje bare måles med en sjette sans? Det er nettopp derfor moderne teknologi er overlegent menneskelige sanser når man skal fange opp slikt. Til nå har man ikke funnet noe, men de psykologiske mekanismene som gjør at folk tror de hører og ser ting som ikke er der, vet man stadig mer om. Etter min mening er det ikke særlig tvil om at alle former for "paranormal aktivitet" kan forklares med evnen mennesket har til å forestille seg ting som ikke er der. Det er derfor man aldri finner noenting med kamera eller mikrofoner. It's all in your head. Men det er haugevis med mennesker som har vanskelig for å svelge den der. Man må tydeligvis ha en illusjon å tro på. Anonym poster: 34e307dda035f9fb455578ac01fbd30f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå