Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det seg sånn at jeg har en venninne jeg traff fra vgs. Hun er en av de vennene som jeg anser som min eneste egentlige venn da alle de andre "vennene" mine har jeg kun kontakt med i juleferier og slike sammenkomster når vi er i hjembyen,mens hun her har alltid tatt initiativ til å finne på ting og vi snakker jevnt i sammen,og vi kan snakke om det meste,har vært på ferie i sammen i fjor kun oss to.

Jeg er veldig glad i denne venninnen hun har mange gode sider og det jeg liker best med henne er at hun er flink til å holde kontakten,viser at hun virkelig vil ha meg med på forskjellige ting,noe jeg har savnet i andre venner som man liksom bare sklir ifra eller egentlig ikke snakker noe særlig med utenom sammenkomster.

Nå har det seg sånn at vi snakket for 2 uker siden hvor hun ville ha meg med på en konsert,jeg sa at jeg kunne være med på konserter i sommer da jeg da har bedre økonomi. var selvsagt ikke det svaret HUN ville ha så istedenfor at hun gir meg dårlig samvittighet å sier jeg er kjedelig osv logger jeg som regel bare av hvis vi snakker på nettet (sier såklart at jeg må legge meg osv,og somregel er det,det jeg gjør og!)

Nå sender hun meg melding å sier at hun skal spandere hele konserten på meg om jeg drar hjem! (det er bursdagen hennes den helgen og) i tillegg er det min fars bursdag og 2 dager etter.

Jeg er sikker på at jeg trenger noe sosialt akkurat nå da jeg ikke bor i hjembyen og egentlig ikke har noen venner her siden jeg er privatist.

Men jeg har fra i dag av eksamen om en måned i et fag jeg har slitt med lenge, og jeg vil egentlig ikke begynne å bruke penger og styr på å reise hjem og komme utav "gamet" mitt og så bli stresset å føle at jeg har mye jeg må ta igjen med hensyn til øving.

Vet at hun kommer til å bli sur å skuffet og jeg får nok høre det ja...Hva tenker der om slike venner? Vil jo ikke være den kjipe som "aaaalltid" sier nei som hun sier,men jeg føler at alt skal gå på hennes premisser,jeg kan jo dra på konsert etter eksamen i sommer når jeg har penger,men nå har hun visst satt seg helt fast på akkurat denne konserten....

Vet ikke om jeg er helt fjern så sier nei til dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vant med å få viljen sin??

Hva med at du er den utakknemlige venninnen som syter på nett?

Hun høres ut som en kjempevenninne som spanderer på deg og all tingen.

• Liker 4
Skrevet

Tenker at det høres ut som en flott venninne.

Og hadde det ikke vært deilig for deg med en dag fri fra eksamensstresset?

Jeg er selv bedt i bursdagsselskap til min bestevenninne, den uken jeg har 4 eksamener. Hun bor 3 timer unna, så jeg må overnatte. Men jeg drar. Da må jeg bare være flink å lese ekstra før jeg drar. Og jeg tar bare fri fra lesingen den ene dagen. Synes bursdagen til min venninne betyr mer.

• Liker 1
Skrevet

Hun høres ut som en flott venninne! Hvis det absolutt ikke går pga eksamen burde du sagt det til å begynne med. Når du kommer med det nå etter å ha først skyldt på økonomien høres det litt ut som om du ikke vil dra med henne uansett hva.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Høres mer ut som du har vanskeligheter for å si klart i fra om ting ikke passer. Litt redd for reaksjonen kanskje?

Å si at man ikke orker er faktisk like realt som å si at man ikke har råd. Hvis man bare gir slike vage svar og andre unnskyldninger om hvorfor man ikke kan, så forsøker jo venninnen å finne andre løsninger.

Da er jo det beste å gå rett på sak og si at du ikke har overskudd til å drive å reise rundt midt oppe i eksamensøvingen.

Endret av Armitage
  • 4 uker senere...
Skrevet

Høres mer ut som du har vanskeligheter for å si klart i fra om ting ikke passer. Litt redd for reaksjonen kanskje?

Å si at man ikke orker er faktisk like realt som å si at man ikke har råd. Hvis man bare gir slike vage svar og andre unnskyldninger om hvorfor man ikke kan, så forsøker jo venninnen å finne andre løsninger.

Da er jo det beste å gå rett på sak og si at du ikke har overskudd til å drive å reise rundt midt oppe i eksamensøvingen.

Du har nok rett men føler ikke akkurat at svarene mine er vage men normale og gode begrunnelser har ingenting med at jeg ikke orker. Til slutt ble hun sur og "ga opp" og sa at jeg faktisk kunne ta kontakt neste gang for hun gadd ikke mer siden jeg alltid sa nei. og da tenkte jeg bare " hadde du bare sagt det med en gang hadde vi sluppet 50 meldinger fram og tilbake"..

Er det ingen andre som har det slik som meg!? virker som jeg er ganske slem utifra hva dere synes :P men i min verden så maser jeg ikke videre om jeg får et nei,da tar jeg et nei for et nei og sier at de kan ta kontakt når de har råd,tid ,etc. For ja i min verden blir det MASING med en gang man fortsetter og fortsetter og det setter meg i en kjip situasjon hvor jeg må ramse opp alle begrunnelsene til at livet mitt er sosialt kjipt akkurat nå ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...