Gå til innhold

Pen dameklokke til rundt 1500-2000 kr?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lillesøsteren min konfirmeres denne våren og mine søsken og jeg tenker å gi henne en fin klokke i gave. Prisen bør ligge på omkring 1 500 - 2 000 kr.

Noen som har innspill, tips eller idéer til hva slags klokker eller merker vi bør titte på? Det er vanskelig å si nøyaktig hvordan stilen hennes er, og den kan jo dessuten endre seg med årene, så klokken bør være relativt tidløs. Gjerne elegant, klassisk og feminin, og jeg tror at sølvfarge vil kle henne bedre enn gullfarge.

Vi skal så klart gå rundt for å titte selv, men det er alltid kjekt med litt ekstra hjelp :)

Anonym poster: bd7b8a4357fbf0ac3766b37e1d5a0fb9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dkny, guess og michael kors har en del fine :)

• Liker 1
Skrevet

DKNY og Michael Kors er begge utenpå-pyntemerke på Fossil-urverk, men i det prissjiktet har de et helt greit urverk uten for oppskrudd pris på grunn av merket.

Men det finnes mye mer på markedet enn klesdesignernes lisensierte klokker. Bulova og Seiko, for eksempel, er god kvalitet i det prissjiktet.

I kategorien klesdesignermerke er denne fra Calvin Klein pen og tidløs, og det er stabilt bra Swatch som lager urverket. Det er mulig konfirmanter nå til dags synes Calvin Klein er gæmlis, da...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Marc Jacobs <3

Anonym poster: 57345cb1f569f6d1c34cdbdc58b8a846

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips! Vi endte opp med en Seiko-klokke, ganske lik den du linket til Karmosin :)

Ble nemlig rådet til å kjøpe Seiko eller ett av de andre rene klokkemerkene for å få best mulig kvalitet for pengene, ettersom Marc Jacobs, Guess og de andre motemerkene gjerne ikke varer i like mange år. Vi vil jo at konfirmasjonsgaven skal vare så lenge som mulig. Selv om jeg skal innrømme at noen av motemerkene hadde ufattelig fine klokker, da ;)

Gjest Novacane
Skrevet

Jeg syns Daniel Wellington klokkene er fantastisk fine. Veldig stilrene klokker, som er lett å matche, uten så mye dilldall. Veldig feminin og elegant etter min mening :)

Skrevet

Takk for tips! Vi endte opp med en Seiko-klokke, ganske lik den du linket til Karmosin :)

Ble nemlig rådet til å kjøpe Seiko eller ett av de andre rene klokkemerkene for å få best mulig kvalitet for pengene, ettersom Marc Jacobs, Guess og de andre motemerkene gjerne ikke varer i like mange år. Vi vil jo at konfirmasjonsgaven skal vare så lenge som mulig. Selv om jeg skal innrømme at noen av motemerkene hadde ufattelig fine klokker, da ;)

Nice! Haha, jeg synes selvfølgelig den var ordentlig fin. Og det er ikke bare det at motemerker gjerne har litt mer sjabert urverk enn prisen skulle tilsi, det er jo sånn at neste år er det noe annet som er på moten. Mer tidløse klokker som den Seikoen holder seg gjennom en del skiftende trender.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...