Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Har sett mange artikler om trening som gravid, og syns jeg får forskjellig svar hver gang. Så blir ikke mye klok av det. Trener til vanlig 5 ganger i uken, både kondis og styrke. Er i første pp og venter egentlig mensen på fredag (speent!). Var på kondistime i sal idag og tok meg i og undre på om det var trygt for en eventuell liten spire at jeg hoppet opp og ned på en step.

Hva tenker dere om saken og hva har dere gjort under prøvetiden?

Anonym poster: 88727e4098b34a4dafc9d4824355bae8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det har ingenting å si, tren ivei.

Anonym poster: bb0346fed6d423bf07b3fa3cbd2bba8d

Skrevet

Trening er jo bare bra, og et bittelite embryo tar ikke skade av at du hopper opp og ned :) Tren så mye du orker, så får du heller trappe ned med den mest intense treningen etter hvert.

Skrevet

Jeg har hatt oppfølging av PT mens jeg har prøvd og etter jeg ble gravid. Hun sa at du kan helt fint trene det du har trent før du ble gravid. Altså, det kroppen er vant til.

Etterhvert må du nok se ann belastningen litt, fordi du ikke skal bli for varm når du trener. Du skal kunne prate, og ikke ta den HELT ut.

Så tren akkurat som vanlig du. Kroppen sier ifra når du må ta det litt roligere. Min kropp sa ifra med en gang hvis jeg tok i for hardt, og da dempet jeg tempo.

Trening er sunt! Jeg er overbevist om at treninga var med på å gjøre kroppen min klar for å bli gravid. Også blir fødsel lettere, og du kommer lettere i form igjen etter fødsel. Kjør på mens du orker :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...