kvakk_ Skrevet 29. april 2013 #1 Skrevet 29. april 2013 Har slanket meg 26kg, siden jul, men har fotsatt en del kilo igjen å ta av (jente på 24, 160høy og nå 73kg) Det som er mest demotiverende for meg med vektnedgangen er at jeg fortsatt har stor mage (som henger) og ser for meg at jeg kommer til å ha en del løs/hengende hud når jeg er ferdig å slanke meg. Det er jo ikke gøy å bli tynn, men likevel har hengemage (løs hud) Hva kan jeg gjøre? Det er vel umulig å få bort alt med trening, spessielt siden jeg har en del strekkmerker og dermed regner med en del av elastiteten i huden er ødelagt? Hva må eventuelt til for å få dekket kostnadene til bukplastikk? Har ikke penger til dette selv.... Sliter virkelig med dårlig selvbilde, noe jeg har gjort lenge pga. vekten og da spessielt magen...
Vonm Skrevet 29. april 2013 #2 Skrevet 29. april 2013 Jeg vet litt om det og få dekt en operasjon av det offentlige, og har vært i mange møter på sykehus og sport om alt. Jeg skal igjennom Bryst forstørrelse da jeg aldri har utviklet dette, og på grunn av under dannelsen av bryst skal jeg heise magen for å lage en kant under brystene og på en måte gå igjennom en bukplastikk, på en omvendt måte. Kravene for at du skal få dekket en slik opperasjon som du snakker om vil de fleste leger at du har en BMI på 28 eller 25 i flere tilfelle, men flere har fått operasjon med høyere BMI. Henget på magen må være over 2 cm, og du må fortelle at dette er noe du ikke får bort med trening. Du må bevise at du virkelig vil dette, så dra til fastlegen og be h*n sende forespørsel til et sykehus så får du kanskje innkallelse til et sykehus som vurderer deg
PepsiMax Skrevet 29. april 2013 #3 Skrevet 29. april 2013 Hvorfor dette bmi kravet? Hva om man har slanket seg ned til en normal bmi så huden ikke har klart å henge med da?
Vonm Skrevet 29. april 2013 #4 Skrevet 29. april 2013 Hvorfor dette bmi kravet? Hva om man har slanket seg ned til en normal bmi så huden ikke har klart å henge med da? Vet ikke helt hvorfor de har det BM;I kravet, men det jeg fikk beskjed om var at de vil gjerne ha BMI'en lavere for at det skal bli mindre risikoer osv. Jeg hadde en BMI på 28, og fikk beskjed om at jeg måtte ha en BMI på 26 for at jeg skulle få opperasjonen min.
PepsiMax Skrevet 29. april 2013 #5 Skrevet 29. april 2013 Da skjønner jeg! Leste nok litt fort ista...
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #6 Skrevet 30. april 2013 Du bør ha klart å holde vekten en god stund før du får operere og så vil de gjerne at du skal ha fått barn først. Anonym poster: b2588468b22223c67e15584652924c77
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #7 Skrevet 30. april 2013 Jeg har gått en del ned i vekt (er mann). Magen før var stram og stor. Nå er den hengete, akkurat som om luften har gått ut av meg. Har fortsatt noen kg igjen så man vet aldri resultatet før man er ferdig og har vært ferdig i over et år ifølge legen. Det som hjelper mot løs/slapp hud er å tilføre kroppen vann, ifølge kiruger. så husk å drikke, det hjelper huden å trekke seg sammen. Vet om en som skulle operere pga mye løs hud på magen, men når operasjonsdagen kom var det ikke nødvendig, huden hadde trukket seg sammen helt greit...det var lenge etter at kroppen skulle ha stabilisert seg. Anonym poster: 0764afbe6c88d01b10e67ab8ccc24bec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå