Gjest Hulderjenta Skrevet 2. april 2004 #1 Del Skrevet 2. april 2004 Bare lurte på hvilket forhold du har til påsken? Pleier du å pynte til påske? Har du bestemte tradisjoner i forhold til påsken, ting som du bare må gjøre for at det skal bli påske? :D Jeg pleier ikke pynte til påske, annet enn med gule blomster, påskeegg med snop og en eske med påskeservietter. Påsken er liksom ikke så big deal for meg. :oops: Men det er en koselig tid med våren som kommer og sjansen til å være sosial og treffe folk som jeg treffer så altfor sjelden. I år blir det bypåske, men det som virkelig gir påskestemning (i den grad jeg har det) er hyttetur på fjellet, skiturer, sol og kvikklunsj. Men i år blir det fotturer på byfjellene og sol og kvikklunsj. God påske da folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malama Skrevet 2. april 2004 #2 Del Skrevet 2. april 2004 Som barn pyntet jeg rommet mitt til påske, med kyllinger og gule lys. Nå resier vi bort i morgen og kommr tilbake etter påske, så dte blir ikke helt den store pyntingen i år da, siden vi er bortreist hele påska. Men vi har gule servietter og sånn da. I fjor pynta vi med lys og servietter og gule t-lys og kyllinger rundtom i hele leiligheta, fordi vi var i byen deler av påska, men jeg synes det blir unødvendig nå, da vi er bortreist absolutt hele påska. Påskeegg er kos, og skiturer med familien (dagsturer, vi har ikke tradisjon for hytteferie å påska) Kakao og kvikklunsj, og pølser på bål, hører med til en slik skitur. Jeg gleder meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 2. april 2004 #3 Del Skrevet 2. april 2004 Nå når jeg har flyttet hjemmefra gjør vi ikke særlig mye, pynter litt og spiser etter tradisjonen lammestek på 1. påskedag. Er det en god påskekrim ser jeg på den. Da jeg bodde hjemme derimot malte vi påskeegg og pyntet hvert år. Da vi var små pleide foreldrene våre å late som om påskeharen hadde vært der og gjemt små egg rundt om i huset (en fransk tradisjon, og mamma er fransk) slik at vi kunne lete etter dem. Veldig koselig. Lammestek var selvsagt middagen 1. påskedag, og vi så alle på påskekrimen på TV. Vi pleide ofte å dra på hytta også, men jeg mistet interessen for akkurat det ettersom jeg ble eldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bridget Jones Skrevet 2. april 2004 #4 Del Skrevet 2. april 2004 Jeg pynter kun med det dattera mi lager på skolen så har vi gule servietter og påskeegg selvfølgelig GOD PÅSKE ALLE SAMMEN Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigella Skrevet 2. april 2004 #5 Del Skrevet 2. april 2004 Da jeg bodde hjemme hos mine foreldre var hele huset påskepyntet med kyllinger, egg , duker, blomster etc. Selv har jeg tonet det ned. Vi blir hjemme de første dagene i år, så jeg har pyntet litt. Det er som vanlig de 4 keramikk-kyllingene (2 store, og 2 små) kjøpt på REMA for 7-8 år siden, og 2 påskeløpere jeg er kjempestolt av (quiltet av svigerinna mi). Ellers noen gule stearinlys og servietter. Og... that's it! Jeg skal drøye litt med å kjøpe påskemarsipan og snop, for det fordufter jo bare her i huset.... :oops: Ellers står det påskeliljer i en krukke på trappa, men det er mest for å ønske våren velkommen. God påske, forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitterchick Skrevet 2. april 2004 #6 Del Skrevet 2. april 2004 pleier å ha lammemiddag med gode venner, og diiiigert påskeegg til meg og kjærsten som inneholder godis og kanskje ett par fine blader og slikt. Pynter ikke. Når jeg var liten arrangerte pappa "påske-leker", med bl.a. grenene "raskest-sammensetting-av-gammeldags-fluktstol" og "kunnskap-om-historiske-Gustaver" samt mer vanlige grener som eggeløp eller skattejakt for meg og søskenbarna mine på hytta, alltid like morsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 2. april 2004 #7 Del Skrevet 2. april 2004 Sene, lange frokoster med egg (!!!), pynte med gule duker, lys og servietter. Påskeegg påskeaften morgen. Ny tradisjon fra og med i år: tur til kaffeplassen (i skogen) med grilling av pølser påskeaften (gleder meg, tror det skal bli en hyggelig tradisjon!!), også byvandring i Oslos påsketomme gater med kafè. Har også tradisjon for et lite påskelam eller to (nam!!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Betty Skrevet 2. april 2004 #8 Del Skrevet 2. april 2004 Vi maler egg, og det har vi gjort hvert år siden vi fikk barn (11 år) Dette er en hyggelig tradisjon og nå har barna med sine venner på eggmalig hjemme hos oss, det er alltid stas. :-) Ved siden av det pynter vi selvfølgelig med kyllinger etc . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seleena Skrevet 2. april 2004 #9 Del Skrevet 2. april 2004 Kun gule kubbelys i omnen, gule blomar og påskeegg. Reise til fjells for å sole oss, ete sjokolade og appelsing og stå på ski. Ellers berre nyte ferie og vårlufta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nicoline Skrevet 2. april 2004 #10 Del Skrevet 2. april 2004 Når ungene var mindre så hadde jeg hjemmelaget påskepynt - etter flytting til nytt hus så er all påskepynten forsvunnet. Jeg går ikke å kjøper egen pynt til påske ... For meg er påsken tid til turer og avslapping og ikke minst hvis været tillater det - vårens første hage-arbeid - hvis ikke har jeg ett par prosjekter innendørs ... Gleder meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå