Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er nesten flaut. Føttene mine er harde og tørre. Mye hard hud altså. Jeg vet liksom ikke helt hva jeg kan gjøre.

Noen gode tips å komme med?

Takk på forhånd! :)

Anonym poster: 63ca44be5aca3c7e650ef05b4cc4983d

Videoannonse
Annonse
Gjest Funky Punk
Skrevet

Sliter med det samme. Det har også begynt å sprekke litt opp på hælene.

Filer føttene etter hver gang jeg har dusjet og smører inn med en god fotkrem hver kveld. Det hjelper litt, men ikke mye :(

Skrevet

Trenger noen tips for myke føtter jeg også, så jeg vil følge med her. Ikke så mange tips å komme med, med andre ord :P

Skrevet

Prøv Baby Foot, syntes det hjalp veldig mye på fine føtter. Skal ta en runde til snart og nå er det vel snart to år siden sist :)

• Liker 1
Skrevet

Baby Foot er ganske dyrt, jeg kjøper ganske tilsvarende produkter fra Ebay, og det funker som fjell. Bare søk etter "foot peeling" eller noe i den duren. Man får som regel med slike plastikksokker som man må helle en blanding oppi, og så ha på seg sokkene i ca. 2 timer. Tar en - to uker og så flasser føttene heeelt forferdelig, men resultatet blir veldig bra. Skal snart ta ny "kur". :)

Skrevet

Jeg har danset siden jeg var 6år, så føttene mine under er ganske harde og tørre, men jeg bruker vanlig fotkrem og så skrubber jeg med sann "børste" for å få fekk dødhud :) det hjelper

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte disse http://www.ebay.com/...984.m1439.l2649 . Betalte ca. NOK 45,- (gratis frakt). Fikk de i posten etter ca. 7 dager. Smurte på forrige uke. Hadde på i 1 1/2 time (fulgte bruksanvisningen). Nå begynner den harde huden å flasse av. Anbefales. :)

Anonym poster: 5842ef2b530d65962462487c60b958d4

Har lyst på sånn selv, men er alltid litt kritisk til produkter fra Asia. Du er heelt, helt fornøyd, altså? :)

Anonym poster: fda45c94bca131498e07505584713b3e

AnonymBruker
  • 3 uker senere...
Gjest TinaT
Skrevet

Jeg går og løper veldig mye og har vært plaget med hard hud på føttene.

Fikk nylig et råd fra en fotpleier og det var å bruke sandpapir på føttene. Har nå brukt sandpapir jevnlig, og smører meg ofte .. og føttene er myke og fine :danse:

Så bruk vanlig sandpapir hvis du har problemer med hard hud.

Gjest Funky Punk
Skrevet

Sandpapir var lurt. Disse fotfilene syns jeg rar for lite...føles ut som at jeg heller polerer den harde huden enn å fjerne den :ler:

Jeg har begynt å smøre føttene mine hver morgen og hver kveld. Smører ekstra mye på om kvelden og sover med tynne sokker på.

Merket stor forskjell bare med bruk av krem etter bare noen dager.

AnonymBruker
Skrevet

Du må si i fra om det funker, AB. Jeg har brukt BabyFoot, men det er jo relativt dyrt og det tar ikke alt, min føtter blir ekstremt ille i løpet av vinteren. Dersom dette funker kan jeg jo bruke det for å ta "siste rest".

Anonym poster: 1750ad407ee16b3e417ff90110e23482

Skrevet

Den aller beste fotkremen jeg har vært borti er Gewohl fusskraft.

De har fotkremer til normal hud, tørr hud, ekstremt tørr hud, kalde føtter osv osv.

Etter å ha brukt denne, trenger jeg ikke å file føttene.

Anbefales på det sterkeste. Koster rundt 120kr her i området iallefall. Stor tube som er drøy i bruk. Verdt pengene!

Skrevet

Jeg var veldig sløv med det tidligere, for det var jo så utrolig kjedelig. Men etter jeg oppdaget denne saken http://www.elkjop.no...cro-pedikyrsett har føttene mine blitt riktig så fine.

Den er mye mer effektiv enn alt annet jeg har prøvd og det gjør det også litt morsommere (i den grad det å pleie føtter kan betegnes som morsomt...) :danse: . Det tar også lengre tid før jeg trenger å pleie dem igjen.

Gjest TinaT
Skrevet

Nå har jeg pusset føttene med sandpapir litt hver dag i 3 dager og må si at føttene er som nye.

Kommer aldri til å bruke fotfil mer - sandpapir er bare så utrolig mer effektivt - anbefaler det til alle som vil ha fine sandal-føtter :danse:

Skrevet

Jeg er også av dem som er så uheldig å ha skikkelig hard hud under føttene. Hælene sprekker og det ser virkelig ikke bra ut. Jeg prøver alt av produkter. Babyfoot prøvde jeg også, og det funka til dels, men måtte innse at noe av huden var for hard til at det fikk tak. Huden flassa altså av rundt, men problemområdet forble uendret. Nå har jeg fått tak i skikkelig pimpstein (ikke sånn etterligning), og synes allerede det ser bedre ut! Jeg filer hver gang jeg dusjer, og smører inn føttene med fet krem hver kveld, før jeg tar sokker utenpå. Men vet sannelig ikke hva jeg skal gjøre for at det skal bli helt bra. Vil gjerne høre om den der ekspressbehandlinga fungerer! :) Og den micropedikyrsaken så ikke så dum ut heller! :)

Skrevet

kissi: nei, den er virkelig ikke dum heller :fnise: . Jeg tenkte at det var verdt et forsøk, for 299,- hadde jeg råd til å tape hvis det ikke skulle være noe tess. Men fy søren så effektiv den var! Som jeg nevnte over her, så har det jo nesten blitt morsomt å pleie føttene nå, for man ser hvor lite som skal til før føttene blir glatte og fine, og så fryder det meg litt når jeg ser alt "slipepusset" som daler ned på gulvet :fnise: . Jeg hadde også de samme problemene som deg og andre her med tykke hæler med sprekker, så jeg hadde det samme utgangspunktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...