Gå til innhold

Kjæresten min og kusinen hans har ett uvanlig nært forhold til hverandre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger å få luftet noen tanker jeg har om kjæresten min og kusinen hans for jeg vet ikke om jeg overreagerer eller om dette er fullstendig normalt. Tenkte derfor å poste ett innlegg her for å få deres synspunkter.

Jeg er 23 år gammel, kjæresten min er 24, og kusinen hans er ca. 20 år gammel. Nå har det seg sånn at de har ett uvanlig nært forhold til hverandre, ihvertfall når de er sammen med hverandre. Jeg har selv ett veldig nært forhold til min egen fetter og kusine, men ikke så nært som de tydeligvis har. De har ikke vært nære hele tiden, men sånn jeg forstod det på kusinen hans så tok de opp kontakten med hverandre for ett par år siden.

Vi har en ganske stor leilighet sammen, med ett kontor jeg har fått satt inn en sofa i sånn at det skal fungere som ett gjesterom. Men de gangene kusinen er her på besøk og jeg ikke er hjemme, så sover hun på min side av sengen(uten at noen har avklart med meg om det er greit først). Når jeg kommer hjem igjen så flytter hun inn på stua og sover der istedet, og dette har skjedd flere ganger. Jeg spurte henne hvorfor hun ikke sov på gjesterommet/kontoret, og da svarte hun at det var bedre plass på stua. Da kjæresten min kom hjem fra jobb tidligere idag, gikk han etter en stund og la seg, og da gikk kusina hans etter og la seg for å sove sammen med han i vår seng. Jeg er litt privat av meg, så for min del ble dette veldig ukomfortabelt for meg.. Når dette er sagt så ville jeg heller ikke delt seng med min fetter om han kom på besøk og kjæresten min var bortreist, men jeg ville heller ha innlosjert han på gjesterommet.

Lekeslossing er for meg forbeholdt for flørting/kjærestegreier eller søskenherjing, men de her to holder så mye på med lekeslossing at jeg føler meg veldig utilpass når jeg er i nærheten av de når de holder på. Han har søstre, men de eneste han lekesloss med er meg og kusinen hans.

Det blir bare for mye for meg, de er for mye på hverandre når de er sammen. Og jeg er veldig usikker på om jeg skal ta det opp med han eller ikke. Jeg vet ikke om jeg overreagerer, men det plager meg skikkelig for det er noe hele tiden. Og jeg kjenner jeg ikke vil være i nærheten når de to er sammen. Men jeg føler ikke at det er sjalusi heller, bare at det går over streken i forhold til hva jeg syns man kan gjøre med andre eller ikke. Greia er kanskje også litt den at de egentlig ikke er i biologisk slekt med hverandre, men bare er oppvokst som kusine og fetter pga adopsjon i foreldregenerasjonen. Jeg kommer godt overens med kusinen hans da, så vi er venner vi.

Anonym poster: 80214ab1c5a2c024018f8de2dd8ae506

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De er nok bare veldig tett på hverandre i relasjon, men om de ikke er biologisk i slekt skal du ikke se bort fra at frøkna kanskje tenker i baner om å prøve seg litt eller noe.

Jeg har mange søskenbarn jeg har GOD kontakt med, og bare tanken på å sove i samme seng er.... vel, jeg hadde heller lagt meg på gulvet i samme rom :)

Anonym poster: c0b912be3fb8a9af578c20128deae01d

• Liker 8
Skrevet (endret)

Nei du, det hadde jeg ikke taklet. Det der var ikke normalt. Du bør ta en samtale med han og forklare hva du synes er ubehagelig på en saklig og en minst mulig beskyldende måte. Bare si det du har skrevet i innlegget ditt.

Endret av Miller
  • Liker 3
Skrevet

Bare en minikommentar:

Det er en vesentlig forskjell på "et" og "ett". Du skriver "ett" hele tiden når det skal være "et".

• Liker 5
Skrevet

Jeg har også svært god kontakt med søskenbarnet mitt som er av motsatt kjønn, og vi deler det meste, men vi har ikke ligget i samme seng siden vi var små barn. Syns det hørtes litt rart ut, og du bør kanskje ta det opp med ham? Skjønner heller ikke hvorfor hun ligger i sengen deres, når dere faktisk har et gjesterom tilgjengelig.

• Liker 3
Gjest Elseby13
Skrevet

Det er tydelig at kusina har urent mel i posen. Ta en prat med mannen, før han bytter deg ut med henne.

Gjest Violetta
Skrevet

Hvorfor aksepterer du at hun ligger i din seng?? Det hadde jeg aldri funnet meg i! Alle har behov for noe som er privat, og jeg skal love deg at det hadde blitt månelyst om en annen kvinne hadde lagt seg i min seng!

Sett grenser. Det er ditt hjem, ikke hennes.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mange søskenbarn jeg har GOD kontakt med, og bare tanken på å sove i samme seng er.... vel, jeg hadde heller lagt meg på gulvet i samme rom :)

Det er akkurat sånn jeg og har det med min egen fetter! For jeg har skikkelig god kontakt med han jeg og, og vi har vært nære hele oppveksten i motsetning til kjæresten min og kusinen hans. Men vi har ikke delt seng siden vi var småunger. Egentlig er det kjæresten min som er verst når det gjelder å sette i gang lekeslossingen osv. Det er jo han som har lagt opp til at de sover i samme seng, og det er han som starter det meste. Jeg kjenner han jo ganske godt nå for vi har vært sammen i to år, og jeg vet at det er uskyldig fra hans side. Men han sliter vel ofte med å se ting fra andre synsvinkler, og særlig mitt. Det jeg kjente jeg reagerte mest på idag var at hun gikk og la seg i vår seng sammen med han nå mens jeg er hjemme, jeg ser bare ikke poenget med det. Luter nok til at jeg får ta en prat med han, men jeg kjenner at jeg gruer meg.

• Liker 2
Skrevet

Ok, det hørtes litt rart og småekkelt ut..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare en minikommentar:

Det er en vesentlig forskjell på "et" og "ett". Du skriver "ett" hele tiden når det skal være "et".

Jeg er litt språkforvirra om dagen, så unnskyld for det. Blander bokmål, dialekt og ett tredje språk som er relativt likt norsk, så det er ikke alltid like lett å se skriveleifer.

AnonymBruker
Skrevet

Det er akkurat sånn jeg og har det med min egen fetter! For jeg har skikkelig god kontakt med han jeg og, og vi har vært nære hele oppveksten i motsetning til kjæresten min og kusinen hans. Men vi har ikke delt seng siden vi var småunger. Egentlig er det kjæresten min som er verst når det gjelder å sette i gang lekeslossingen osv. Det er jo han som har lagt opp til at de sover i samme seng, og det er han som starter det meste. Jeg kjenner han jo ganske godt nå for vi har vært sammen i to år, og jeg vet at det er uskyldig fra hans side. Men han sliter vel ofte med å se ting fra andre synsvinkler, og særlig mitt. Det jeg kjente jeg reagerte mest på idag var at hun gikk og la seg i vår seng sammen med han nå mens jeg er hjemme, jeg ser bare ikke poenget med det. Luter nok til at jeg får ta en prat med han, men jeg kjenner at jeg gruer meg.

Jeg og mine fettere sov i samme seng når vi var små, ala jeg var 6 år og de 8 og sånn liksom. Og vi slutta å lekeslåss når jeg var 11-12 eller noe.

Nå er jeg 25 og han jeg har nærmest kontakt med er 28, kunne aldri tenkt meg å oppført meg som du beskriver at de to gjør, typen din og kusina.. Det er jo.. kjæresteaktig, rett og slett!

Er det flere som kommer på den friends episoden hvor Rachel finner seg en date, og han lekesloss med sin halvnakne kusine, kiler henne og løper rundt på gulvet med henne?

Rachel finner det så snålt at hun ditcher hele fyren..

• Liker 7
Gjest Ciegus
Skrevet

At de går og legger seg i samme seng (din og kjærestens seng) sånn uten videre mens du er hjemme er fullstendig uakseptabelt! Utrolig frekt! Det hadde jeg ikke godtatt en plass, og jeg hadde blitt veldig, veldig såret. Greit nok at de har et nært forhold, men det er da absolutt ikke nødvendig å sove i samme seng av den grunn, så lenge det er nok av andre plasser å sove.

Sprøtt at han ikke ser dette selv.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For å være helt ærlig, så virker det som de er forelsket i hverandre.

Anonym poster: 0c9f3ef5c99db2ee645de788ab70958f

• Liker 6
Skrevet

Skjønner godt at du syns det er creepy. Høres ekstremt rart ut, og er ikke hva jeg vil kategorisere som et "normalt" fetter og kusine-forhold.

Blir ikke noe bedre at hun tar seg til rette i _din_ og samboeren din sin seng. Det er bare ekstremt... uhøflig og rart. Hele greia virker jo ganske absurd. Syns absolutt du kan ta dette opp med kjæresten din.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en følelse av at typen din ser på dette som relativt uskyldig, mens hun kanskje faktisk legger seg litt etter ham, rett og slett...

Tanken på at jeg skulle oppført meg slik med mine fettere er gansk motbydende rett og slett, dette er jo flørting, synes jeg.

• Liker 2
Skrevet

Jeg trenger å få luftet noen tanker jeg har om kjæresten min og kusinen hans for jeg vet ikke om jeg overreagerer eller om dette er fullstendig normalt. Tenkte derfor å poste ett innlegg her for å få deres synspunkter.

Jeg er 23 år gammel, kjæresten min er 24, og kusinen hans er ca. 20 år gammel. Nå har det seg sånn at de har ett uvanlig nært forhold til hverandre, ihvertfall når de er sammen med hverandre. Jeg har selv ett veldig nært forhold til min egen fetter og kusine, men ikke så nært som de tydeligvis har. De har ikke vært nære hele tiden, men sånn jeg forstod det på kusinen hans så tok de opp kontakten med hverandre for ett par år siden.

Vi har en ganske stor leilighet sammen, med ett kontor jeg har fått satt inn en sofa i sånn at det skal fungere som ett gjesterom. Men de gangene kusinen er her på besøk og jeg ikke er hjemme, så sover hun på min side av sengen(uten at noen har avklart med meg om det er greit først). Når jeg kommer hjem igjen så flytter hun inn på stua og sover der istedet, og dette har skjedd flere ganger. Jeg spurte henne hvorfor hun ikke sov på gjesterommet/kontoret, og da svarte hun at det var bedre plass på stua. Da kjæresten min kom hjem fra jobb tidligere idag, gikk han etter en stund og la seg, og da gikk kusina hans etter og la seg for å sove sammen med han i vår seng. Jeg er litt privat av meg, så for min del ble dette veldig ukomfortabelt for meg.. Når dette er sagt så ville jeg heller ikke delt seng med min fetter om han kom på besøk og kjæresten min var bortreist, men jeg ville heller ha innlosjert han på gjesterommet.

Lekeslossing er for meg forbeholdt for flørting/kjærestegreier eller søskenherjing, men de her to holder så mye på med lekeslossing at jeg føler meg veldig utilpass når jeg er i nærheten av de når de holder på. Han har søstre, men de eneste han lekesloss med er meg og kusinen hans.

Det blir bare for mye for meg, de er for mye på hverandre når de er sammen. Og jeg er veldig usikker på om jeg skal ta det opp med han eller ikke. Jeg vet ikke om jeg overreagerer, men det plager meg skikkelig for det er noe hele tiden. Og jeg kjenner jeg ikke vil være i nærheten når de to er sammen. Men jeg føler ikke at det er sjalusi heller, bare at det går over streken i forhold til hva jeg syns man kan gjøre med andre eller ikke. Greia er kanskje også litt den at de egentlig ikke er i biologisk slekt med hverandre, men bare er oppvokst som kusine og fetter pga adopsjon i foreldregenerasjonen. Jeg kommer godt overens med kusinen hans da, så vi er venner vi.

Jeg og fetteren min er nesten akkurat like! Bare at vi har vært slik siden vi ble født,(Jeg er 4mnd eldre enn han)

Og nå er vi 20 år begge to. Tror vi alltid har sovet sammen de gangene vi overnattet hos hverandre. Ikke i samme seng, da vi begge romstrerer veldig mye om natten. Men da både jeg og han hadde fått store senger, sov vi sammen. Men disse sengene var veldig store. Det skal også sies at de gangene vi har sovet i samme seng, er etter en filmkveld med skrekkfilmer. Vi begge får veldig lett mareritt og tør rett og slett ikke å sove alene.

Da vi gikk på grunnskolen hadde vi perioder der vi praktisk talt bodde hos hverandre. Vi låner også klær av hverandre, som f.eks en bukse, hettegenser osv. Men han låner jo ikke "typiske" jenteklær da.

For oss er dette helt normalt, men dersom det er en kjæreste inne i bildet prøver vi å roe oss ned slik at det ikke blir ubehagelig for den personen.

Jeg har en samboer som syns at det er helt greit. Han hadde en kjæreste som jeg merket ikke likte at vi drev på sånn, og da prøvde vi å oppføre oss "normalt".

Det er jo bare å fortelle hva du syns til begge to og spørre om de kan roe seg og at du synes det er ubehagelig.

Jeg hadde iallefall satt pris på at, både eksen og kommende kjærester til fetteren min, hadde sagt fra. :-)

• Liker 1
Skrevet

Dette høres rart ut! Egentlig bare den sove i samme seng delen da syns jeg, hva er vitsen når hun har et annet sted å sove?

AnonymBruker
Skrevet

Hell to the no om dette hadde vært greit!!

Anonym poster: 7493af2ec4325053d037c2d44ce77d7a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror definitivt at kjæresten min tenker at dette er uskyldige greier, og at han ikke tenker noe mer over det i det hele tatt. Men det er som en anonym over her sier at man burde tone ned ting foran en kjæreste. Jeg har et veldig nært forhold til lillebror, og kan fint lekesloss med han og dele rom med han, men jeg toner dette veldig ned når kjæresten min er tilstede. Og så tenker jeg at det hadde vært helt greit om han hadde hatt det nære forholdet han har til kusinen sin om det hadde vært snakk om en søster istedet. Men hvorfor blir det så rart når det er snakk om en kusine da, man er jo enda nært beslektet(nå tenker jeg generelt sett).

Jeg husker ikke om jeg har skrevet dette før eller ikke, men han har søstre og han har ikke et så nært forhold til dem som han har til denne kusinen. Og dessuten var de så gamle da de møtte hverandre første gangen at kjæresten min kan gjenfortelle hele det første møtet mellom de to. Så det er ikke sånn at de har vært close hele livet, det er først de siste årene at de har blitt så close. Og det gjør det hele bare rarere syns jeg.

Jeg kan ikke si noe om kusina hans legger seg litt etter han eller ikke, sånt er jeg veldig dårlig på å se. Men jeg har ikke merka noe på kjæresten som skulle ymte til at han legger seg litt etter henne. Nå har kusinen hans vært her i tre uker, hvor jeg har vært hjemme i to av de ukene så jeg har nok bitt meg merke til mer denne gangen enn de forrige gangene jeg har truffet henne. Hun bor kjempe langt unna, så jeg har ikke truffet henne mer enn tre-fire ganger siden jeg ble sammen med kjæresten.

Kusinen hans reiser hjem imorgen. Tror jeg skal bruke ett par dager til på å tenke igjennom saken, og formulere de tankene jeg har,og prøve å se ting fra forskjellige synsvinkler, før jeg tar en prat med han.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Minner meg om mitt forhold med min lillebror. Han er den første jeg ringer med en gang det er noe, da jeg ble gravid var han den første jeg fortalte til, vi kan ofte ha filmkvelder bare oss to, spise godteri og han overnatter uten noen problem. Vi deler absolutt alt og gjør hver eneste ting sammen nesten. Men å sove i samme seng, det er ikke normalt. Vi kan godt gjøre det om vi er på sommerferier og slikt med familier, at han og min søster deler seg, jeg og min søster eller jeg og han. Vi er jo søsken og familie så det er liksom ikke så farlig for oss. Det er jo ikke incest å sove i samme seng som søsken. Vi er voks opp til at familie er viktig. Min bror er min beste venn i hele store verden!

Anonym poster: 4de02575c990c9a09196c586dbe9f4cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...