Gå til innhold

Hjelp meg å like smarttelefonen min

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en htc i gave, men jeg er virkelig ikke teknisk anlagt... Vil gjerne lære meg å bruke denne telefonen og være med på den teknologiske utviklingen. Men jeg klarer ikke helt å se fordelene med sånn fancy telefon. Skjermen er jo stress å bruke, så det blir kronglete å være på nettet med den. Og folk beklager seg jo hele tiden her med at alle skrivefeilene deres kommer fra telefonen og det er vanskelig å rette...

Så det jeg lurer på er om dere har noen apps eller noe sånt som jeg bør ha? Som gjør at jeg får mer glede av telefonen. Jeg bruker den nå kun til sms og ringe. Leser av og til nettaviser, men kommentarfeltene på artikler vises ikke fra mobil og det er et stort minus for meg.

Jeg har og prøvd å høre på musikk, men vet ikke helt hvordan det gjøres. Bruker youtube, men har 2 problemer. 1: jeg får ikke logget inn på min konto, aner ikke hvorfor. 2: jeg må ha youtube oppe hele tiden. Hvis jeg åpner en ny fane forsvinner musikken. Kan ikke engang ta på tastelåsen så skjermen blir svart uten at musikken forsvinner. Så hvordan bruker dere deres smarttelefon til musikk?

Alle sier jo at de bruker den til spill også, men hvordan gjør dere det? Laster dere ned spill? Jeg finner liksom ikke noen spill... Har gått inn på 123spill.no, men der var det bare et bittelite utvalg av spill som var tilpasset mobil og mange av de klikka.

Så jeg håper virkelig dere kan hjelpe meg med dette. Føler meg utakknemlig som ikke har glede av telefonen.

Anonym poster: f2f072ccef7de320ddbe2df0474a741b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tipper du ikke har satt opp google play enda. Da vil du ikke få mye moro ut av dingsen nei! :)

http://support.googl...&answer=2521798

Det enkleste for meg var å opprette en gmailkonto med pcen min, og så logge inn på denne på mobilen etterpå.

Lykke til!

Anonym poster: 65a6f53e61eea881addd629211d3673a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tipper du ikke har satt opp google play enda. Da vil du ikke få mye moro ut av dingsen nei! :)

http://support.googl...&answer=2521798

Det enkleste for meg var å opprette en gmailkonto med pcen min, og så logge inn på denne på mobilen etterpå.

Lykke til!

Takk for svar. Skal prøve å gjøre dette. Må bare få meg Gmail først da.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har og prøvd å høre på musikk, men vet ikke helt hvordan det gjøres. Bruker youtube, men har 2 problemer. 1: jeg får ikke logget inn på min konto, aner ikke hvorfor. 2: jeg må ha youtube oppe hele tiden. Hvis jeg åpner en ny fane forsvinner musikken. Kan ikke engang ta på tastelåsen så skjermen blir svart uten at musikken forsvinner. Så hvordan bruker dere deres smarttelefon til musikk?

Det greieste her er vel å faktisk legge inn musikk som en mp3-spiller, så slipper du å bruke nettet og bruke opp batteriet fortere med video.

Anonym poster: bfbdc2dfed7aec0b3497dac8860bb1af

AnonymBruker
Skrevet

Det greieste her er vel å faktisk legge inn musikk som en mp3-spiller, så slipper du å bruke nettet og bruke opp batteriet fortere med video.

Gjør man dette fra dataen da? Plugger mobilen i dataen og overfører filene? Kan da da opprette en musikkfil på mobilen? Og hvilket avspillingsprogram bruker da mobilen? Beklager mange spørsmål...

Skrevet

Jeg bruker spotify på min telefon, veldig greit. Koster jo litt penger da, men jeg synes det er verdt det når jeg bruker programmet flere timer per dag :)

AnonymBruker
Skrevet

Gjør man dette fra dataen da? Plugger mobilen i dataen og overfører filene? Kan da da opprette en musikkfil på mobilen? Og hvilket avspillingsprogram bruker da mobilen? Beklager mange spørsmål...

http://www.dinside.n...ere-for-android

AnonymBruker
Skrevet

Da skulle du være godt dekket ts. Men fix den gmailen din, den MÅ du ha.

AnonymBruker
Skrevet

Du bør laste ned opera mini, jeg bruker kun den nettleseren på mobilen, og da fungerer både youtube, facebooks, div. forum (som her bla.) veldig greit. :)

Anonym poster: e90faa58e825dea9b5d98965e08132d0

AnonymBruker
Skrevet

Så greie dere er, takk for svarene :)

Skulle jo tro jeg er 70 år basert på disse spørsmålene, men jeg er bare 20. Derfor det er ekstra flaut å ikke kunne dette...

Men hvis man bruker den som en mp3-spiller, vil ikke det tømme batteriet? Vet ikke hvor god batteritid jeg har, men lader den hver natt. Men jeg bruker den jo nesten ikke da, så kan være den ikke klarer hele dagen med mye bruk. Synes dere ikke det er enklere å ha en mp3-spiller i tillegg til mobilen? Den holder jo lengre på strømmen.

Og har noen gode forslag til gøye og nyttige apps og spill? Vil for eksempel gjerne ha en sånn slanke-app. Har en venninne som hadde det, som regnet ut alt av kalorier i mat, og som telte skritt og sånn på gåturer.

Skrevet

Du trenger appene: Evernote, Dropbox, Posten, Swiftkey tastatur, Photoshop touch, Instagram, gule sider og Taxi nå.

AnonymBruker
Skrevet

Men hvis man bruker den som en mp3-spiller, vil ikke det tømme batteriet? Vet ikke hvor god batteritid jeg har, men lader den hver natt. Men jeg bruker den jo nesten ikke da, så kan være den ikke klarer hele dagen med mye bruk. Synes dere ikke det er enklere å ha en mp3-spiller i tillegg til mobilen? Den holder jo lengre på strømmen.

Youtube tømmer batteriet fortere enn musikkavspilling.

Skrevet

Og har noen gode forslag til gøye og nyttige apps og spill? Vil for eksempel gjerne ha en sånn slanke-app. Har en venninne som hadde det, som regnet ut alt av kalorier i mat, og som telte skritt og sånn på gåturer.

Å spille av musikk på mobil trekker ikke sååå mye strøm at man må vurdere en mp3-spiller ved siden av (kommer selvfølgelig helt an på hvor mange timer man bruker til musikk hver dag). Jeg er avhengig av musikk hvis jeg skal utenfor huset, men har knapt sett på min gamle mp3-spiller etter min første smarttelefon kom i hus. Plugg inn hodetelefonene/øreproppene, et trykk på skjermen også er alt i gang. I stedet for å knote med en liten mp3-spiller...

Har hørt at Noomi skal holde styr på kalorier, mat osv. Den har også skritteller. Men hvis du skal gå turer, så last ned Endomodo. Holder styr på tid, rundetider, hvor langt osv. Genial :)

Ellers er jeg fullt enig i at du bør investere i Swiftkey. Nå vet jeg ikke hvordan tastaturene er på HTC, men jeg sverger til Swiftkey, fra første touch.

Dropbox er også kjekt, spesielt hvis du tar litt bilder med mobilen. Synker automatisk og du slipper å føre over til pcen når du kommer hjem.

AnonymBruker
Skrevet

Da er jeg kommet litt mer igang her. Og Endomodo var jo ganske praktisk :)

Men ser at flere har skrevet swiftkey, er det en form for tastatur? Jeg har stilt inn til vanlig mobiltastatur, for synes knappene ble så sykt små når det var sånn "pc-tastatur".

Jeg har Dropbox på pcen, men blir da mobilen satt opp til den samme kontoen? Eller er mobil-dropbox en egen greie?

Og så ønske jeg meg fortsatt noen spill :sjenert:

Skrevet

Da er jeg kommet litt mer igang her. Og Endomodo var jo ganske praktisk :)

Men ser at flere har skrevet swiftkey, er det en form for tastatur? Jeg har stilt inn til vanlig mobiltastatur, for synes knappene ble så sykt små når det var sånn "pc-tastatur".

Jeg har Dropbox på pcen, men blir da mobilen satt opp til den samme kontoen? Eller er mobil-dropbox en egen greie?

Swiftkey er tastatur ja. Etter en periode med bruk av den så lærer den seg hvordan du skriver og hvor du treffer på skjermen. Jeg ser knapt på tastene lenger (og treffer kanskje 1 av 3 ganger....), men likevel klarer den å tolke setningene mine slik jeg prøvde å skrive dem :) Du vil ikke angre på det. Men nå er jeg vant til samsung-tastatur og aner ikke hvordan HTC er i forhold.

Ang Dropbox så kobler du til den du allerede har (om ønskelig) og de synkroniseres deretter.

AnonymBruker
Skrevet

Du finner spill når du går inn på play butikk.

Hva liker du å spille?

Anonym poster: 1477230f2e2665f386265be2b79b7ce0

AnonymBruker
Skrevet

Du finner spill når du går inn på play butikk.

Hva liker du å spille?

Anonym poster: 1477230f2e2665f386265be2b79b7ce0

Jeg liker litt forskjellige typer spill. Er mobil-spill gøye? Jeg spiller ganske mye skyrim og monkey island, men regner ikke med at de finnes til telefon :fnise:

Og så vil jeg helst ha det gratis...

Jeg prøvde å finne noe kabal og sånt, eller små hjernetrim-spill, for det er jo greit å ha. Fant ikke noe da. En jeg kjenner hadde et sånn zombie-skytespill som så veldig gøy ut. Og det var gratis, men man måtte kjøpe ting i spillet for å komme videre..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker litt forskjellige typer spill. Er mobil-spill gøye? Jeg spiller ganske mye skyrim og monkey island, men regner ikke med at de finnes til telefon :fnise:

Og så vil jeg helst ha det gratis...

Jeg prøvde å finne noe kabal og sånt, eller små hjernetrim-spill, for det er jo greit å ha. Fant ikke noe da. En jeg kjenner hadde et sånn zombie-skytespill som så veldig gøy ut. Og det var gratis, men man måtte kjøpe ting i spillet for å komme videre..

Prøv Brainsss!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...