AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #1 Skrevet 29. april 2013 Mitt 12 år lange samboerskap tok slutt for fire-fem måneder siden, men i praksis har nok følelsene blitt mer og mer borte fra begges side de siste årene. Likevel tok ekssamboeren min det tungt at jeg ville flytte fra han. Jeg har nå blitt kjent med en mann som jeg har forelsket meg i, og han liker meg også. Jeg er litt tilbakeholden, for jeg føler at det kanskje er litt tidlig å gå inn i et nytt forhold, men på den annen side risikerer jeg jo også at han ikke gidder å vente på meg og treffer andre istedet. Jeg er veldig usikker på om det er greit å innlede et nytt forhold så kort tid etter et samlivsbrudd. Hva tenker dere? Jeg tenker i så fall å opptre veldig diskret, for jeg ønsker ikke at barna skal få vite om noen eventuell ny kjæreste på lang, lang tid enda. Vi kommer i så fall til å være innendørs hvis vi er på mitt hjemsted, men antakelig kommer vi nok til å være mest hos han inntil jeg føler at det har gått lang nok tid til at et nytt forhold er greit. Hva tenker dere om dette? Erfaringer? Anonym poster: 0106cc2a72eaabeaa1a6710140e4b40e
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2013 #2 Skrevet 29. april 2013 Siden det er barn med i bildet ville jeg vært veldig diskret ja... De trenger lang tid på å bearbeide bruddet (kanskje flere år). Dersom det ikke hadde vært barn involvert ville jeg bare sagt: kjør på!
Gjest Lille-pus Skrevet 29. april 2013 #3 Skrevet 29. april 2013 Vent inntil du er sikker på at du selv har behandlet det som var, det som skulle være men ikke var, det du håpet skulle bli, og det du sørger over at ikke ble. Så kan du gå videre.
Gjest Jon Snow Skrevet 29. april 2013 #4 Skrevet 29. april 2013 Jeg vil si at man må vente rundt 5 minutter før man innleder et nytt forhold 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #5 Skrevet 29. april 2013 enig med brukere over her lol Anonym poster: 9f77a2dfdfccd8e124c8b376298386e9
Sirah Skrevet 29. april 2013 #6 Skrevet 29. april 2013 Jeg vil si at det er veldig innviduelt fra forhold til forhold. Sitter den ene parten igjen knust kan man kansje vise litt respekt ved å trå forsiktig i svingene. Dersom begge to er fornøyde med situasjonen som den er nå er det jo bare å kjøre på. Men enig i at ting bør gjøres forsiktig pga barna.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2013 #7 Skrevet 30. april 2013 Hvis man vil ta hensyn til barna sine, venter man i hvert fall i det lengste med å introdusere en ny kjæreste for dem. Når det gjelder hvor lenge man bør vente, kommer dette an på mange ting (hvor lenge man var sammen, hvordan bruddet skjedde, hva slags type man er osv). Det er i alle fall lurt å ha noe tid mellom forholdene, for liksom å lande på egen hånd før man er i par igjen. Forholdet har mindre sjanse til å overleve hvis det starter midt i en skilsmisseperiode, men noen fant hverandre da også og lever godt videre. Så følg magefølelsen din, og tenk at det i alle fall er bedre å vente litt enn å bli sammen med noen fordi du ikke ønsker å være alene.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #8 Skrevet 30. april 2013 Jeg synes du skisserer en god plan. Hold barna utenfor og kos deg! Som regel er det folk rundt som ikke takler at man går videre... Min eks er enda ikke klar for at jeg g Anonym poster: 55facd0e1fe881cf3e645e94c921bce6
Gjest TS Skrevet 30. april 2013 #9 Skrevet 30. april 2013 Takk for svar! Jeg tenker ikke at jeg skal introdusere barna for ny kjæreste før det har gått minst et til to år, så det med barna er greit nok. Jeg tenker også å opptre veldig diskret, slik at ikke barna eller noen som kjenner barna vil se meg og han sammen. Jeg har lyst til å være sammen med denne mannen. På mange måter er han helt perfekt for meg (eller vi er perfekte for hverandre) og det jeg kjenner er ikke egentlig en vanlig forelskelse, men heller kjærlighet, tror jeg. Jeg klarer likevel ikke helt å bestemme meg for om det er greit å innlede et nytt forhold nå, eller om det er for tidlig. For meg er det greit, jeg føler meg klar for det, men jeg tenker på hva andre vil tenke, hvis noen får vite om det, selv om vi er diskrete. Synes folk generelt at det er alt for tidlig å gå inn i et nytt forhold så kort tid etter et samlivsbrudd som har vart i mange år, der det også er barn involvert? Hva ville du ha tenkt hvis noen av dine venner eller noen i familien din flyttet fra ektefelle/samboer, og så innledet et nytt forhold fem måneder etter bruddet? TS
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2013 #10 Skrevet 30. april 2013 Det er tidlig, men ikke helt uvanlig. Er man singel er det jo lov å date og treffe nye... Jeg ville tenkt at det var tidlig, men helt greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå