Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min mann er ikke så gode venner lenger, eller egentlig så er det vel kun det vi er, dog på gode dager.

Vi har et lite barn og det er vel derfor vi er sammen.

Men han sier at hvis jeg går så skal han sørge for å få hovedomsorgen for barnet.

Så da lever vi sammen da, helt klart ikke lykkelig, men livredd for å kanskje ha barnet bare annenhver helg.

Jeg vet ikke hvorfor jeg skriver har, er jo ikke sånn at dere kan løse det. Men jeg har ingen jeg kan prate med dette uten at det blir for mye styr.

Anonym poster: f1377bca97a240fbc6d95a664dff1691

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør han hvordan han har tenkt å klare det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Spør han hvordan han har tenkt å klare det.

Jeg har en litt "grumsete" fortid da jeg var tenåring, var blant annet deprimert en lang periode.

AnonymBruker
Skrevet

Glemte å skrive TS.

Det er dette han har tenkt å bruke mot meg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tviler på at han kan bruke det mot deg. Tenårene er tenårene, og en depresjon er ikke et argument. Mor får stort sett alltid hovedomsorgen, særlig når barna er små.

Anonym poster: 150dfdd0b4e95f0675e5293809495ae4

• Liker 1
Skrevet

Jeg og min mann er ikke så gode venner lenger, eller egentlig så er det vel kun det vi er, dog på gode dager.

Men han sier at hvis jeg går så skal han sørge for å få hovedomsorgen for barnet.

Så da lever vi sammen da, helt klart ikke lykkelig, men livredd for å kanskje ha barnet bare annenhver helg.

Jeg vet ikke hvorfor jeg skriver har, er jo ikke sånn at dere kan løse det. Men jeg har ingen jeg kan prate med dette uten at det blir for mye styr.

Familievernkontoret, tror jeg det heter.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tviler på at han kan bruke det mot deg. Tenårene er tenårene, og en depresjon er ikke et argument. Mor får stort sett alltid hovedomsorgen, særlig når barna er små.

Anonym poster: 150dfdd0b4e95f0675e5293809495ae4

Jeg prøvde å si det. Men da truet han med at jeg er uegnet som mor. Og skal bruke mot meg at jeg har vært irritert/sint på barnet da jeg har vært sliten, at jeg er rotete osv.

Skrevet

Jeg prøvde å si det. Men da truet han med at jeg er uegnet som mor. Og skal bruke mot meg at jeg har vært irritert/sint på barnet da jeg har vært sliten, at jeg er rotete osv.

Og du tror på at dette kommer til å gi ham daglig omsorg for barnet?

http://www.rettsnorg...ishandling.html

Les; Misbruk ved bruk av barna

- Får den annen til å føle seg skyldig mht barna

- Bruker barna som "budbringere"

- Bruker samværet med barnet til å trakassere den annen

- Truer med å frata den annen barnet - omsorgsretten

Han mishandler deg. Du kan ta med deg barnet og dra til krisesenteret. Og fortelle at han vil hindre deg i å gå fra ham og at han bruker barnet som trussel mot deg.

Skrevet

Beklager glemte å endre skrift og størrelse. Gå inn på linken og les. Og kom deg vekk fra kreket.

AnonymBruker
Skrevet

uff klem til deg ts

Anonym poster: 038cc9ac3db14b3de1662bdeff197d30

Skrevet

TS, det samme truet min eks med. Jeg skulle aldri få se barna igjen men han turde aldri gjøre noe med det når jeg trosset hans trusler og gikk. Han har godt med samvær og er en flott far for barna men var nok noe desperat når han skjønte hvordan ståa var i forholdet, kanskje din mann har det på samme måten? Jeg vil råde deg til å kontakte familiekontoret alene og snakke med dem så du får hjelp til å se hvor lite hold det er i truslene hans og hvor skadet du og barnet ender opp med å bli hvis dere skal bo på slike premisser.

• Liker 1
Skrevet (endret)

TS, de truslene han kommer med gjør han mye mindre egnet til å ha omsorgen en noe av det han beskylder deg for.

Men du trenger å ha noen å spille på lag med, og som kan vitne om dine bkymringer rundt hans manipulasjon ved en eventuell sak. Så Sulosis råd over her er veldig godt, både for å gi deg støtte i den situasjonen du er i nå og i en eventuell tvist.

Det at du går fra ham til tross for slike trusler kan også veie tungt i en sak. Det forteller:

1. At du selv ikke mente du ikke hadde noe å frykte - altså at det ikke var noe hold i påstandene hans. I motsatt fall hadde du jo blitt.

2. At du er sterk. Selv der du trues med det verste en mor kan tenke seg, så har DU likevel valgt det du mener er best for deg og barnet.

Jeg tipper du heller vil få forståelse for valget du har tatt. Denne trusselen er det ikke første gang de ser, det er et veldig vanlig maktmiddel. Så de er nok av erfaring på vakt mot, ikke deg - men ham, om han skulle prøve seg på noe sånt.

Og det, å prøve å skade den andre eller den andres omdømme, blir aldri sett på med blide øyne. Å skade et barns omsorgsperson ses på som å forværre situasjonen for barnet, fordi et barn jo lider om foreldrene gjør det. Det blir også sett på som egoistisk, og man spør seg om en slik person vil være i stand til å sette barnet først også i andre situasjoner.

Jeg ville forsøkt å ta kontakt med Familievernkontoret ganske raskt her var jeg deg. Tidsfaktoren kan jo ha noe å si om han er ute før deg. Og vær åpen, det er det mest troverdige.

Håper det går bra for deg :)

Endret av Flair
Skrevet (endret)

Skal mye til for at han kan ta ifra deg barnet. Da må du isåfall være psykisk syk og ikke istand til å ta deg av barnet. Eller rusavhengig og omsorgsvikt.

Men fortida di i tenårene har ingenting å si, det som har å si er hvordan du er nå. Så dette kan han ikke bruke mot deg. Eneste han evt kan oppnå er delt omsorg 50%, men noe mere enn det har han ikke sjanse til.

Endret av Trollmortil3
AnonymBruker
Skrevet

TS, det samme truet min eks med. Jeg skulle aldri få se barna igjen men han turde aldri gjøre noe med det når jeg trosset hans trusler og gikk. Han har godt med samvær og er en flott far for barna men var nok noe desperat når han skjønte hvordan ståa var i forholdet, kanskje din mann har det på samme måten? Jeg vil råde deg til å kontakte familiekontoret alene og snakke med dem så du får hjelp til å se hvor lite hold det er i truslene hans og hvor skadet du og barnet ender opp med å bli hvis dere skal bo på slike premisser.

Ja, det kan være at han kanskje blir desperat da det er snakk om brudd? For han har aldri vært sånn på noe som helst område før. Blir så satt ut over hvor stygg han er nå. Og vi har jo kranglet før, men før var ikke et brudd et tema.

Det hadde på en måte vært fint om det er pga dette, for da er det jo fordi han kanskje ikke vil ut av ekteskapet og at han da ikke vil skade meg alikevel hvis jeg går. Er jo lov til å håpe..

Jeg er redd han skal trekke fram ting ved meg som ikke er positiv. Feks dårlig tålmodighet med barnet hvis jeg er sliten. At jeg ikke er verdens ryddigeste og at jeg er jo en person som kan bli sprettsint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...