AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #1 Skrevet 29. april 2013 Jenta vår liker godt å leke alene. Hun er nesten 7 måneder og kan godt leke alene på gulvet i 30 minutter. Da er hun som regel sliten eller sulten. Men hvor mye skal man leke med disse små? Vi snakker jo med henne når hun ligger der, når hun spiser, steller osv. Men hun trives jo godt i eget selskap. Jeg sitter jo i sofaen eller gåer litt til og fra. Men hun ser meg jo "hele tiden". Hs er fornøyd og sier hun ligger langt fremme, så da gjør vi vel ikke noe galt. Hun virker jo fornøyd også. Men jeg får litt dårlig samvittighet for at jeg ikke leker mer. Leker vel kanskje 30 minutter med henne på gulvet om dagen. I tilegg til all annen kontakt vi har. Anonym poster: 0414a7d7267371548c77a7e55d6f1e0d
helenaa Skrevet 29. april 2013 #2 Skrevet 29. april 2013 Hvis hs er fornøyd, hvorfor ikke stole på at baby har det bra? Hva er det du er redd for? Jeg synes det høres helt supert ut hvis baby trives med å leke alene. 5
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #3 Skrevet 29. april 2013 Vet ikke hva jeg er redd for. Hun er fornøyd, vi er fornøyd og hs er fornøyd. Vi prater jo mye med henne og stopper alltid foran speil og sånt. Snakker når vi spiser, steller og slikt. Og vi leker med henne. Men får litt inntrykk av at alle leker kjempemasse med babyene sine. Ts Anonym poster: 0414a7d7267371548c77a7e55d6f1e0d
enogto Skrevet 29. april 2013 #4 Skrevet 29. april 2013 Høres kjempefint ut. Overhodet ingen grunn til å ha dårlig samvittighet. Hun sier nok ifra hvis hun ikke er fornøyd der hun ligger alene.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #5 Skrevet 30. april 2013 Synes det virker som du har en kjempefornøyd og vel tilpasset baby. den største feilen mange foreldre gjør i våre dager er å overstimulere baby/barn. Da lager man stress. Fortsett som dere gjør du.. Anonym poster: 65ccc4ecd7398819bcbd954da043cc7a 3
Gjest Magdalene Skrevet 30. april 2013 #6 Skrevet 30. april 2013 Har det som deg, og har nesten dårlig samvittighet for at baby ligger så mye alene. Han er hi fornøyd, og jeg koser mye med han gjennom dagen, så da regner jeg med at han får den nærheten han trenger.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #7 Skrevet 30. april 2013 Kjenner meg sååå igjen. Jenta vår elsker å leke alene på gulvet, og jeg får og faktisk dårlig samvittighet for det. Nesten som jeg lurer på om jeg har formet henne på akkurat det punktet... Siden hun har ligget "alene" på gulvet fra ganske tidlig. Alt en skal lure på altså... Anonym poster: 19b7000ea8c148eaaaeb4935a12c891f
Lilla-dings Skrevet 30. april 2013 #8 Skrevet 30. april 2013 Datteren min har lekt godt alene siden hun var to-tre måneder (er nå 4,5 måneder), og hun krever ikke oppmerksomhet eller underholdning før etter gjerne en halvtime. Jeg har brukt å la henne ligge der å tulle for seg selv, hun ser jo ut til å trives Nå har pappaen vært hjemme med henne i et par uker, og siden han ser henne så lite ellers, har han virkelig slått på stortromma og lekt mye med henne (tror egentlig hun ikke har lekt noe særlig alene), og nå sitter jeg her med ei jente som ikke vil leke alene overhode.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #9 Skrevet 30. april 2013 Datteren min har lekt godt alene siden hun var to-tre måneder (er nå 4,5 måneder), og hun krever ikke oppmerksomhet eller underholdning før etter gjerne en halvtime. Jeg har brukt å la henne ligge der å tulle for seg selv, hun ser jo ut til å trives Nå har pappaen vært hjemme med henne i et par uker, og siden han ser henne så lite ellers, har han virkelig slått på stortromma og lekt mye med henne (tror egentlig hun ikke har lekt noe særlig alene), og nå sitter jeg her med ei jente som ikke vil leke alene overhode. Huffda! Men det er virkelig bra å kunne trives litt for seg selv uten å bli stimulert.. Jeg jobber i barnehage og ser en tydelig trend de siste årene om at barna er mer og mer overstimulert hjemmefra. De er vant til å bli plukket opp for hvert minste klynk. Noen har nesten aldri vært på gulvet en gang før de begynner. De samme barna er de mest stressede og sensitive. Så vær kjempeglad for at hun koser seg litt på egenhånd, det er verdifull tid! Anonym poster: a5323aff7a2bf7b1c848b5c657c99d81 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #10 Skrevet 30. april 2013 Uff nå fikk jeg noe å tenke på :-/ lillegutten på 3 måneder sover veldig mye i løpet av dag, så nåe han er våken leker og holder jeg på hele tiden. Pga jeg får så dårlig samvittighet.. Så får vel skjerpe meg litt, sånn at han får lekt litt med seg selv :-/ Anonym poster: aa6339656d0100b5eef120fcddadafe1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #11 Skrevet 30. april 2013 Huffda! Men det er virkelig bra å kunne trives litt for seg selv uten å bli stimulert.. Jeg jobber i barnehage og ser en tydelig trend de siste årene om at barna er mer og mer overstimulert hjemmefra. De er vant til å bli plukket opp for hvert minste klynk. Noen har nesten aldri vært på gulvet en gang før de begynner. De samme barna er de mest stressede og sensitive. Så vær kjempeglad for at hun koser seg litt på egenhånd, det er verdifull tid! Anonym poster: a5323aff7a2bf7b1c848b5c657c99d81 Si meg, sier du at jeg ikke skal ta opp barnet mitt da han sier han vil opp? Det du kaller for "klynk"? Jeg har da alltid tatt han opp hvis han surver eller viser tegn på at han er sliten. Det er faktisk sånn at små barn kan bli slitne og få mye inntrykk. Jeg har nå en baby på 10 måneder som elsker og være på gulvet, har ikke tid til å leke med mamma og hvis han vil opp så klatrer han i beinet mitt. Han surver sjeldent på gulvet, han surver generelt veldig lite. Og jeg har ALLTID blitt tatt opp så fort han viser tegn til at han ikke trives på gulvet. Så det er vel kanskje ikke helt sånn som du mener det er.. Ig at du jobber i barnehage har jo ingenting om kompetanse å gjøre, da de som ikke får jobber andre steder ofte havner i en barnehage. Anonym poster: f8adb73c900155a2a4cc4beac740fae1 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #12 Skrevet 30. april 2013 Si meg, sier du at jeg ikke skal ta opp barnet mitt da han sier han vil opp? Det du kaller for "klynk"? Jeg har da alltid tatt han opp hvis han surver eller viser tegn på at han er sliten. Det er faktisk sånn at små barn kan bli slitne og få mye inntrykk. Jeg har nå en baby på 10 måneder som elsker og være på gulvet, har ikke tid til å leke med mamma og hvis han vil opp så klatrer han i beinet mitt. Han surver sjeldent på gulvet, han surver generelt veldig lite. Og jeg har ALLTID blitt tatt opp så fort han viser tegn til at han ikke trives på gulvet. Så det er vel kanskje ikke helt sånn som du mener det er.. Ig at du jobber i barnehage har jo ingenting om kompetanse å gjøre, da de som ikke får jobber andre steder ofte havner i en barnehage. Anonym poster: f8adb73c900155a2a4cc4beac740fae1 For et helt usannsynlig patetisk svar! Jeg har seks års utdannelse innenfor spesialpedagogikk og har faktisk helt av meg selv valgt en slik jobb. Synd du tenker sånn om personalet i barnehagen, regner med du ikke selv har tenkt til å ha barnet ditt i en da? Anonym poster: a5323aff7a2bf7b1c848b5c657c99d81 3
Stinelin Skrevet 30. april 2013 #13 Skrevet 30. april 2013 Ts: Sett pris på at jenta di liker å leke alene! Vår gutt krevde oppmerksomhet hele tiden frem til begynte å krabbe da han var 11 mnd. Han taklet bare noen få minutter alene på gulvet, og det var rimelig slitsomt i lengden. Nå derimot koser han seg med lekene sine og farter rundt i huset. Jeg nyter det, og kan faktisk slappe av på sofaen innimellom mens han leser bøker og leker på gulvet. Når det er nok sier han i fra, og vi gjør noe annet, som fangkos, mat, soving osv. Si meg, sier du at jeg ikke skal ta opp barnet mitt da han sier han vil opp? Det du kaller for "klynk"? Jeg har da alltid tatt han opp hvis han surver eller viser tegn på at han er sliten. Det er faktisk sånn at små barn kan bli slitne og få mye inntrykk. Jeg har nå en baby på 10 måneder som elsker og være på gulvet, har ikke tid til å leke med mamma og hvis han vil opp så klatrer han i beinet mitt. Han surver sjeldent på gulvet, han surver generelt veldig lite. Og jeg har ALLTID blitt tatt opp så fort han viser tegn til at han ikke trives på gulvet. Så det er vel kanskje ikke helt sånn som du mener det er.. Ig at du jobber i barnehage har jo ingenting om kompetanse å gjøre, da de som ikke får jobber andre steder ofte havner i en barnehage. Anonym poster: f8adb73c900155a2a4cc4beac740fae1 Den siste setningen kunne du spart deg for.
Susa Skrevet 1. mai 2013 #14 Skrevet 1. mai 2013 Datteren min har lekt godt alene siden hun var to-tre måneder (er nå 4,5 måneder), og hun krever ikke oppmerksomhet eller underholdning før etter gjerne en halvtime. Jeg har brukt å la henne ligge der å tulle for seg selv, hun ser jo ut til å trives Nå har pappaen vært hjemme med henne i et par uker, og siden han ser henne så lite ellers, har han virkelig slått på stortromma og lekt mye med henne (tror egentlig hun ikke har lekt noe særlig alene), og nå sitter jeg her med ei jente som ikke vil leke alene overhode. Sånn har vi det og! Pappaen tar han opp for å kose hele tiden når han er hjemme, så da blir han litt for vant til det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå