Gå til innhold

Ex`n for bra.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det 1 år siden det ble slutt med meg og ex`n. Han som gikk fra meg. Jeg brukte lang tid på å komme over han.

Føler endelig jeg har klart det, og har startet å date igjen. Men jeg har jo blitt mer sær enn jeg var før. Og føler at det hjelper ikke at ex`n var veldig kjekk, høy og veltrent. Ellers utrolig snill, smart, morsom og kjente meg inn og ut. Visste hvordan han skulle få meg til å le. Og med han var jeg trygg fra dag en, var og stormende forelsket.

Så han spøker i bakgrunnen, også blir ikke andre bra nok, selv om de helt sikkert er bra.

Greit nå er jeg bare i starten i datingfasen min. Men kjenner jeg blir litt bekymra. Da jeg data før jeg traff kjærsten, så ble jeg lett betatt. Var heller at det dabba av etterhvert da jeg ble kjent med de. Mens nå føler jeg ikke noe, ikke betatt, lyst eller noe. Ennå de er normalt kjekke og vi har det hyggelig. Prøvd date nr 2 med en og, ble ikke noe mer følelser av den grunn.

Noen som har lignende erfaring, eller noen tips og komme med?

Anonym poster: 2430cadc6f1afb815c76a1e17ef1229b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke så mange erfaringer som innebærer magiske øyeblikk

hvor alle følelsene bare blusset opp ved første øyekast. Eller på den første daten.

Sånne føleleser vil jo bygges over tid, om du liker å selskapet til daten. Å være med han.

Derimot er det veldig synd om eksen sitter fortsatt på skulderen og sammenligner.

Du vil aldri se daten for den han er da, du vil bare se hvordan han er i forhold, til eksen.

Det er min erfaring i hvert fall.

Men jeg tenkte ikke at jeg var over henne, før hun var helt ute av tankene mine. Spesielt når jeg var på en date med en ny kvinne. Vet ikke helt hvordan det ga seg for min del, men det gjorde liksom bare det over tid, etter hvert som jeg datet flere.

Anonym poster: ba3e12b0aceec97c0ad1d251c6fd8395

AnonymBruker
Skrevet

Sånn jeg ser det er det både fordeler og ulemper med den erfaringen du har. Du har antagelig mange gode minner og fått oppleve hvor bra et forhold faktisk kan være, hva du egentlig bør forvente av et forhold. Det er på mange måter bedre enn å ha halvdårlige, kronglete og utrygge forhold bak seg. Jeg tenker at det ikke er meningen at du skal senke kravene heller, men du bør kanskje åpne opp for at starten på et forhold kan kjennes annerledes ut enn det gjorde med eksen. Det er ikke alltid nødvendig med stormende forelskelse fra begynnelsen, men jeg tror likevel det må være nok tiltrekning der til at det kjennes lystbasert og spennende ut å gå videre på et annet grunnlag enn at en skal "tvinge" fram følelser over tid... Også er det kanskje noen sider ved eksen som er mindre viktige enn andre :) Kanskje det ikke er nødvendig at en ny kjæreste er LIKE kjekk, for eksempel.

Anonym poster: d089265997ddfc810a11366fd27b4052

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar!

Den nye trenger hverken og være like kjekk, eller veltrent.

Men de jeg har møtt, har jeg følt null tiltrekning til. Skjønner jo at jeg ikke kan forvente full klaff på første date. Men de har alle vært veldig koselige menn, hyggelige å prate med.

Men det er vel bare og fortsette å date. Så møter man vel en man blir tiltrukket av etterhvert.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar!

Den nye trenger hverken og være like kjekk, eller veltrent.

Men de jeg har møtt, har jeg følt null tiltrekning til. Skjønner jo at jeg ikke kan forvente full klaff på første date. Men de har alle vært veldig koselige menn, hyggelige å prate med.

Men det er vel bare og fortsette å date. Så møter man vel en man blir tiltrukket av etterhvert.

Koselig og hyggelig bare?

Kanskje det er ikke det du leter etter da. Og det er vel bare til å lete videre da.

Hvor mange dater har du på til nå da?

Anonym poster: ba3e12b0aceec97c0ad1d251c6fd8395

Skrevet

Exen din hadde en veldig stor bakdel:

Han fikk deg til å føle deg trygg - selv om forholdet ikke var trygt. For han gikk jo i fra deg.

Det var med andre ord en falsk trygghet.

Det er ikke hva du vil ha. Du vil ha noe som er akkurat hva det gir seg ut for.

Vet ikke om det hjelper noe, men fokuser på det. Han var ikke så perfekt når det kom til stykket, det han skapte var mye en illusjon.

Kanskje, om du tenker over dette, vil det dra sinnet fram i deg isteden. Og det kan være nøkkelen som får deg til å leve igjen.

Skrevet

Når du treffer en fyr hvor personkjemien er full klaff vil du glemme eksen totalt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...