Gå til innhold

budrunde og forkjøpsrett

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Nå har vi vunnet x antall budrunder, men alt blir tatt på forkjøpsrett og frustrasjonen stiger.

Noen tips?

Anonym poster: 1841ec766497a6c8808915b5b447a022

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ting å gjøre, by langt over takst. Så kan du håpe dem med forkjøpsrett ikke har råd.

• Liker 2
Skrevet

By på leiligheter uten forkjøpsrett.

Skrevet

Mistet selv drømmehuset på forkjøpsretten så kjenner følelsen :-( Jeg tenkte aldri mer og kjøpte hus som var Selveier.Det var til og med nyoppført så slapp til og med budrunde;-) Deilig:-) Så hadde gått for noe som ikke er borettslag var jeg deg, eller i det minste et sted hvor forkjøp er avklart på forhånd.

Skrevet

Eventuelt melde seg inn i boligbyggelaget selv. Det er ikke alltid man trenger lang ansiennitet for å ta noe på forkjøpsrett.

Skrevet

Jeg vant nettopp en budrunde på en OBOS leilighet der to hadde meldt forkjøpsrett. Vi bød over vårt eget nest siste bud, og da hadde ikke de to andre råd til den. Hvis du føler den er verdt det, kan det være lurt.

Gjest Dianna
Skrevet (endret)

Dessverre kan man miste leiligheter selv om man byr mye over takst. Min løsning: Meldte meg inn i OBOS for sju år siden (da jeg kjøpte min første leilighet), men da samboeren og jeg kjøpte sammen for tre år siden kjøpte jeg selveier.

Alternativt meld deg inn i et boligbyggelag som ikke er like i vinden som OBOS. OBOS har ikke så spesielle leiligheter - faktisk synes jeg alle ser dønn like ut. USBL holder vel også til i Oslo, og har færre medlemmer. En annen ting som kan være smart er å kjøpe nybygg. Du slipper budrunde og får boligen billigere enn ellers. Vår leilighet steg 500.000 i verdi fra kjøp til innflytting :)

Endret av Dianna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...