AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #1 Skrevet 29. april 2013 Noen tips til hvordan man kan takle det dersom noen sier noe stygt til deg? Er et par familiemedlemmer som kan lire av seg noen gloser.. Gjerne noe som går på utseendet til folk, og de sier ting rett til dem. F. eks at man er oppblåst i ansiktet, har blitt feit, har stygge klær osv. Det hadde vært kjekt å kunne unngå, men det går ikke, hvordan best takle det? Anonym poster: de167a135451f9cb6611e0b7199ea634
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2013 #2 Skrevet 29. april 2013 Bare å svare: javel... for så å ignorere dem resten av dagen, evt lenger.
Dricka Skrevet 29. april 2013 #3 Skrevet 29. april 2013 Da får du finne en passende glose å komme med selv da!
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #4 Skrevet 29. april 2013 Det beste er vel kanskje å si det rett til dem, hva du føler når slike ting blir sagt om deg eller andre. F.eks: kan du slutte å komme med stygge og negative kommentarer til meg, jeg blir lei meg og sliten av det, og det hjelper meg ingenting å bli rakket ned på, på den måten, jeg føler ikke at jeg er verdsatt eller blir satt pris på, mitt utseende burde ikke ha så mye å si for deg/dere. har du prøvd noe sånt? Det lureste er vel også å sette seg ned og ta det opp ordentlig når det er ro på situasjonen, og ikke bare slenge det tilbake når det skjer. Anonym poster: 410fec85f633df117d9dbc333c0c2a68 1
super-s Skrevet 29. april 2013 #5 Skrevet 29. april 2013 Jobbe med selvfølelsen din så du ikke lar sånne ting gå innpå deg! Og å unngå dem så godt det lar seg gjøre!
HHH Skrevet 29. april 2013 #6 Skrevet 29. april 2013 Jobbe med selvfølelsen din så du ikke lar sånne ting gå innpå deg! Og å unngå dem så godt det lar seg gjøre! Jeg tror du kan ha verdens beste selvfølelse og alikevel vil det gå inn på deg at noen som er i familie eller venner sier sånt, så vil det alikevel såre. Selvom det ikke nødvendigvis er selvfølelsen det går ut over, så er det sårene at noen sier stygge ting. konstruktiv kritikk: ja takk rakke ned på og si usaklig stygge ting: da må man si ordentlig i fra, folk kan ikke bare tråkke rundt på deg fordi de selv har store problemer med å skjønne hvordan man er mot andre og spesielt de man er glad i. synes du skal si ordentlig ifra, på en saklig måte hvor du forklarer hva dette får deg til å føle, tror de vil forstå da, er ikke sikkert de vet hvor kjipt du synes det er.
super-s Skrevet 29. april 2013 #7 Skrevet 29. april 2013 Jeg tror du kan ha verdens beste selvfølelse og alikevel vil det gå inn på deg at noen som er i familie eller venner sier sånt, så vil det alikevel såre. Selvom det ikke nødvendigvis er selvfølelsen det går ut over, så er det sårene at noen sier stygge ting. konstruktiv kritikk: ja takk rakke ned på og si usaklig stygge ting: da må man si ordentlig i fra, folk kan ikke bare tråkke rundt på deg fordi de selv har store problemer med å skjønne hvordan man er mot andre og spesielt de man er glad i. synes du skal si ordentlig ifra, på en saklig måte hvor du forklarer hva dette får deg til å føle, tror de vil forstå da, er ikke sikkert de vet hvor kjipt du synes det er. Du har delvis rett i det! Men med en god selvfølelse vet du at det de sier bare er bullshit, og at det sier mer om dem enn om deg. En person med god selvfølelse bryr seg ikke om sånt. Men ja, man bør jo helt klart si fra til dem det gjelder, det har du helt rett i. Det glemte jeg å få med.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #8 Skrevet 29. april 2013 Du har delvis rett i det! Men med en god selvfølelse vet du at det de sier bare er bullshit, og at det sier mer om dem enn om deg. En person med god selvfølelse bryr seg ikke om sånt. Men ja, man bør jo helt klart si fra til dem det gjelder, det har du helt rett i. Det glemte jeg å få med. En ting er om de har rett eller ikke, en annen ting er at det er sårende at venner og familie sier stygge ting uavhengig av sannhetsgraden i det, nettopp fordi det er venner og familie og ikke en tilfeldig buse på gaten. Man forventer gjerne noe mer av de aller nærmeste, for eksempel at de ikke går inn for å prøve å trykke deg ned. Anonym poster: b39b3366bf8ecc118d413c4b26215789
super-s Skrevet 29. april 2013 #9 Skrevet 29. april 2013 En ting er om de har rett eller ikke, en annen ting er at det er sårende at venner og familie sier stygge ting uavhengig av sannhetsgraden i det, nettopp fordi det er venner og familie og ikke en tilfeldig buse på gaten. Man forventer gjerne noe mer av de aller nærmeste, for eksempel at de ikke går inn for å prøve å trykke deg ned. Anonym poster: b39b3366bf8ecc118d413c4b26215789 Ja, jeg skjønner det, men man kan faktisk velge hvordan man skal reagere på slike kommentarer. Det beste hadde vært om disse menneskene hadde sluttet å si sånt, men det er ikke alltid man kan forandre andre. Men seg selv kan man forandre. Det går an å lære å gi faen i hva andre sier, familie eller ei!
Steinar40 Skrevet 29. april 2013 #10 Skrevet 29. april 2013 Når det skjer så kan du jo helt enkelt spørre direkte om det er nødvendig å si sånn. Med andre ord: "Er det nødvendig å si det?" Og så høre hvordan de svarer. 1
Neket Skrevet 29. april 2013 #11 Skrevet 29. april 2013 "Jeg synes ikke du ser ut som noe fruktfat heller, men siden du må utblåse din mening, kan vel jeg si min og?" 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #12 Skrevet 29. april 2013 Har også noen sånne i familien. Kontakten har naturlig nok dabbet av med åra, men noen ganger må man møtes enten man vil eller ikke. De det gjelder, sier det ofte med en latter etterpå og at det var da bare for spøk. Har tenkt å ta denne gamle traveren neste gang jeg opplever noen spydigheter som går på utseeendet (og det er det som regel): "Ja, det var den rette revva som feis". Med en "god" latter. Anonym poster: 426862782a12c60fbd5841c4c75a800a
Gjest pærecider Skrevet 29. april 2013 #13 Skrevet 29. april 2013 Har og vært borti slike folk jeg også. Har da sagt tilbake :Duverden, så koselig du var da? i en sarkastisk tone. Mange ganger har de blitt ganske flaue. Eller spurt dem: Hvorfor sier du det? Også svar skyldig, gitt.
Calypso Skrevet 29. april 2013 #14 Skrevet 29. april 2013 Enig med flere her, er bare å ta igjen med litt sarkasme ("du er perfekt du eller?" osv), tipper de blir flaue over at noen i det hele tatt tør å snakke tilbake til dem.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #15 Skrevet 29. april 2013 bare sleng tilbake Anonym poster: c0280a1b2aa49d7cf00532f4fb311d2b
HedvigR Skrevet 29. april 2013 #16 Skrevet 29. april 2013 Det som fungerer best for meg er rett og slett å få dem til å føle seg utrolig dumme som kommer med slike kommentarer. Ser bare rart på dem, gjerne med heva øyenbryn og med et litt "hva i alle dager er det som foregår oppi hodet ditt"-uttrykk. Da får de hverken positiv eller negativ respons, men føler seg som regel bare veldig dumme. Kan slenge på noe ala. "sa du virkelig det?" mens man rister på hodet og går sin vei. Vet ikke helt om meninga mi kommer frem, men håper det! Det funker så absolutt!
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #17 Skrevet 29. april 2013 - Du er skikkelig oppblåst i trynet i dag. - Og du er skikkelig oppblåst i kjeften, men det er jo vanlig for deg, er det ikke? Anonym poster: 2f80e3b236b929646dbbaa02a8673bd6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå