Gå til innhold

Deres sminkerutiner til hverdags!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan sminker dere jenter dere til hverdags? :)

Anonym poster: 0f8c75854248c6400b98fcf76029fb32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Maskara, evt. litt øyenskygge og lipgloss...

AnonymBruker
Skrevet

Bruker et lett lag foundation (om vinteren, bruker pudder om sommeren), maskara, eyeliner, rouge og brynmarkør. Til tider bruker jeg også øyenskygge (lys og naturlig til hverdags, selvsagt).

Innser nå at det høres ut som jeg bruker en hel mengde sminke, men jeg får ofte høre at jeg ser naturlig ut, så det er ikke så ille som det kan virke :fnise:

Anonym poster: 349b0c05d6cc3ef6f517840953dd6519

Skrevet

Det aller første jeg gjør er å ta på fuktighetskrem for ansikt og øyne, og leppepomade. Så rydder jeg litt opp i øyenbryna mens alt tørker inn.

Så tar jeg på flytende foundation, så concealer under øynene og på eventuelle kviser. Så tar jeg et lag med mineralpudder for å feste og matte ansiktssminken.

Så bruker jeg vippetang på øyenvippene et par ganger. Deretter bruker jeg øyenskygge. Tar et tynt lag med hvit skygge på øyelokket og litt oppover mot øyenbrynet og blender den veldig ut. Så tar jeg en lys brun skygge på øyelokket, og en mørkere bruntone i ytterkanten av øyelokket.

Så tar jeg svart eyeliner langs den øverste vippekanten, og hvit eyeliner på våtlinja nede. Og bittelitt hvit eyeliner i den innerste øyekroken. Så påfører jeg et par lag med mascara.

På leppene tar jeg et tynt lag med leppestift i en naturlig farge, og så litt gjennomsiktig lipgloss over. Så bruker jeg litt rouge og sprayer ansiktet med fikseringsspray :)

• Liker 1
Skrevet

Sminkerutinen min: rense huden, smøre på fuktighetskrem, fundere over hvordan jeg skal klare å fremheve noe med sminke, gi opp = ingen sminke. Haha

• Liker 2
Skrevet

Renser ansiktet, dagkrem, mineral-id pudder og et strøk mascara.

(men tror jeg går sminkefri halve uka egentlig, holder med rens og dagkrem. Har sorte vipper og bryn naturlig, og er heldig med huden.)

Gjest Silvermist
Skrevet

Fuktighetskrem, øyenskygge, mascara, highlighter, blush.

AnonymBruker
Skrevet

Det aller første jeg gjør er å ta på fuktighetskrem for ansikt og øyne, og leppepomade. Så rydder jeg litt opp i øyenbryna mens alt tørker inn.

Så tar jeg på flytende foundation, så concealer under øynene og på eventuelle kviser. Så tar jeg et lag med mineralpudder for å feste og matte ansiktssminken.

Så bruker jeg vippetang på øyenvippene et par ganger. Deretter bruker jeg øyenskygge. Tar et tynt lag med hvit skygge på øyelokket og litt oppover mot øyenbrynet og blender den veldig ut. Så tar jeg en lys brun skygge på øyelokket, og en mørkere bruntone i ytterkanten av øyelokket.

Så tar jeg svart eyeliner langs den øverste vippekanten, og hvit eyeliner på våtlinja nede. Og bittelitt hvit eyeliner i den innerste øyekroken. Så påfører jeg et par lag med mascara.

På leppene tar jeg et tynt lag med leppestift i en naturlig farge, og så litt gjennomsiktig lipgloss over. Så bruker jeg litt rouge og sprayer ansiktet med fikseringsspray :)

Skulle ønske jeg gadd alt det der. Jeg er en sånn person som kan bli skikkelig pen med sminke, men ser ut som en dass uten. Og jeg gidder nesten aldri å sminke meg, orker ikke stå opp tidligere for å sminke meg, og så blir jeg så fort lei.

Var på en tilstelning i helgen der det var flere som ikke kjente meg igjen fordi jeg hadde sminket meg og fikset håret. Fikk en del mer positiv oppmerksomhet fra gutta da ja :fnise:

Anonym poster: d42d3dec6c666e2c040d8c2b828efa82

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vasker ansiktet med vann, smører på fuktighetskrem - voila!

Anonym poster: 032cdf53ddb68b901d28fb229827829a

• Liker 1
Gjest Blomst83
Skrevet

Ansikstrens,krem,primer,pudder,øyenskyggebase,øyenskygge,fikseringsspray og så mascara :)

Skrevet (endret)

Mascara og lipgloss. :) Simple as thaaat.

Endret av Chili
  • Liker 1
Gjest Linda sofie
Skrevet

Renser ansiktet aller først.

Jeg har på meg en beige øyenskygge og maskara. Tar litt svak rosa eller helt blank lipgloss på leppene. :)

Skrevet

- Foundation (legges med kost)

- Finishing dust

- Blush

- Øyebrynspudder

- Primer på øynene

- Mørk skygge i globalen/ytterkanten

- Medium skygge midt på øyelokkene

- Lys skygge for å blende

- Higlighter under brynene og i øyekroken

- Eyeliner oppe/nede

- Maskara

Skrevet

Skulle ønske jeg gadd alt det der. Jeg er en sånn person som kan bli skikkelig pen med sminke, men ser ut som en dass uten. Og jeg gidder nesten aldri å sminke meg, orker ikke stå opp tidligere for å sminke meg, og så blir jeg så fort lei.

Var på en tilstelning i helgen der det var flere som ikke kjente meg igjen fordi jeg hadde sminket meg og fikset håret. Fikk en del mer positiv oppmerksomhet fra gutta da ja :fnise:

Anonym poster: d42d3dec6c666e2c040d8c2b828efa82

Jeg er heller ikke noe fin uten sminke, har ikke så mye naturlig skjønnhet. Jeg er interessert i sminke og koser meg når jeg holder på med det, så derfor gidder jeg dette hver dag. ;)

Og jeg har jo mye øvelse med sminke så det går fort. Gjør hele sminkerutinen på rundt 15-20 minutter, vil jeg tro.

Skrevet

- Foundation (legges med kost)

- Finishing dust

- Blush

- Øyebrynspudder

- Primer på øynene

- Mørk skygge i globalen/ytterkanten

- Medium skygge midt på øyelokkene

- Lys skygge for å blende

- Higlighter under brynene og i øyekroken

- Eyeliner oppe/nede

- Maskara

Åhjelpes, du må ha god tid om morgenen!

Skrevet

Åhjelpes, du må ha god tid om morgenen!

Haha, det tar bare 10-15 minutter - er så vant til å gjøre det. :)

• Liker 2
Skrevet

Haha, det tar bare 10-15 minutter - er så vant til å gjøre det. :)

I så fall sier jeg bare WOW!

Skrevet

I så fall sier jeg bare WOW!

Haha, takk, ellr noe :P

Skrevet

Lett: ikke i det hele tatt ;)

Men bruker fuktighetskrem. Skal jeg være "litt fin" så blir det gjerne mascara og litt eyeliner.

Skrevet

1. Jeg renser huden og tar på dagkrem. Så lar jeg dette tørke inn

2. Etter dette har tørket inn tar jeg på en primer

3. Mac fix+

4. Krøller vippene

5. Legger på øyenskygge primer

6. Legger på et tynt lag foundation

7. Litt bronzer

8. Litt pudder

9. Blush

10. Øyenskygge

11. Mascara

Også avslutter jeg med et eller annet leppeprodukt. Det høres sikkert kjempe mye ut, men jeg sminker meg ikke hardt i det hele tatt. Jeg sminker meg kun for å fremheve det jeg har :) Jeg har også litt highlighter på kinnbena :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...