AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #1 Skrevet 29. april 2013 Hei, Jeg vet det finnes uendelig mange slike innlegg, men eg finner ingen med akkurat det samme tilfellet som meg. Litt info: Jeg er helt ny i gamet, da vi nettopp har hatt vår første ordentlige prøveperiode. Jeg har ikke gått på pillen på 1 1/2 år. Jeg vil påstå at jeg har hatt normal syklus en god stund (har aldri vært særlig nøyen på det), men jeg lastet ned en app som følger syklusen, og denne har stemt i fem måneder nå. Jeg skulle hatt mensen på torsdag, altså fem dager siden. Jeg hadde litt mens-smerter (murringer?) både torsdag og fredag, men ingen mensen. På fredag morning tok jeg en test (Lifeline Care graviditetstest). Siden det ikke kom to streker med en gang gadd jeg ikke vente noe særlig. Kastet den etter ca 2 min (en kan vente maks 5min). Vi reiste bort i helgen, og av ren nysgjerrighet ville jeg sjekke testen. Tok den opp av bosset søndag og så at den var svakt positiv. Tenkte; ventet jeg ikke lenge nok fredag morgen? Jeg tok en ny test i dag etter jobb, denne var også negativ (ventet ut tiden). Kastet den i bosset og spiste middag. Siden vi er nye prøvere og vil virkelig dette MÅTTE jeg bare sjekke igjen ca 15 min over tiden. Den viste også positiv, men sterkere enn den jeg tok fredagen. Testet med samme merke, Lifeline Care. Jeg vet at en ikke skal stole på resultatet etter testen, men er det noen som har opplevd at to tester viser positivt etter fristen? Har ingen graviditetssymptomer annet enn at jeg er trøtt om dagene, men det kan komme av andre ting. Skal i bursdag i morgen, og da er det jo alkohol i bildet.. Håper noen kan gi meg tilbakemelding og tanker rundt dette. Er redd mensen er utsatt fordi eg tenker at eg vil være gravid.. :/ Setter pris på svar Anonym poster: d53c55d167919f81ed5cafc4d3f01cad Anonym poster: d53c55d167919f81ed5cafc4d3f01cad
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #2 Skrevet 29. april 2013 Hva med å kjøpe en digital test, clearblue. Så står det svart på hvitt om du er gravid eller ikke om du tar deg et glass vin i morgen bør ikke det ha noe å si, du og fosteret deler ikke blod de første ukene, og det er vel uant mange som har tatt seg en fest før de visste om graviditeten For å svare på spørsmålet ditt: ja, min test ble positiv etter fristen og ja, jeg var gravid Anonym poster: e117286ce92d684bda4b56c461029178
Gjest Riskjeks Skrevet 29. april 2013 #3 Skrevet 29. april 2013 Man deler da aldri blod med fosteret. Ta en CB digital, ja.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #4 Skrevet 29. april 2013 Man skal lese av svaret på en test etter 5 minutter, så siden du heiv den etter 2 minutter kan den ha blitt positiv etter 1-3 minutter etter du heiv den Gratulerer, trur du er gravid Anonym poster: 6b72907ce883fd67aaa77d3d303ad513
Thinkerbelle Skrevet 29. april 2013 #5 Skrevet 29. april 2013 Jeg opplevde å få positiv test etter tidsfristen.. Var dessverre ikke gravid.. Test igjen, og hold deg til tidsfristen:) 1
Frufly Skrevet 29. april 2013 #6 Skrevet 29. april 2013 Jeg opplevde akkurat det samme. Venta 2-3 dager så testa jeg med en CB digital å da kom resultatet frem ganske kjapt. Den ble positiv
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #7 Skrevet 29. april 2013 Takk for svar Den første testen jeg tok opp etter helgen hadde en svak strek, kanskje det er en såkalt skyggestrek? Mens i dag (etter 20 min) var den like sterk som kontroll-streken. Jeg tror jeg bare får vente å se.. Tar en ny test i morgen tidlig for sikkerhetsskyld Er CB de mest sikre testene? Anonym poster: d53c55d167919f81ed5cafc4d3f01cad
Gjest vilma2000 Skrevet 29. april 2013 #8 Skrevet 29. april 2013 Forrig pp fikk jeg positiv etter tiden på clear blue (ikke digital). Jeg vet ikke hvor lenge etter for etter 5 min dro jeg på trening. Jeg trodde virkelig jeg var gravid. Tok en ny test, denne gangen docmorris, og den ble søren meg positiv den også! MEN ETTER TIDEN.... Dagen etter fikk jeg mensen. Så de kan absolutt bli positive etter tiden selv om man ikke er gravid.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #9 Skrevet 30. april 2013 Tenker jeg må gi en oppdatering. Det er fryktelig tidlig, fikk ikke sove lenger... Innen det var gått to minuttet kunne jeg skimte en svak ekstra strek. Etter hvert ble den klarere, men fremdeles svak. Er en strek en strek, eller bør den være sterk? Det var såpass at samboer kunne se den og at jeg klarte å ta bilde (er ikke innbilning, hehe). Tenker å ta en CB etter jobben i dag, klarer ikke helt slå meg til ro med kun denne testen! Sikkert vanlig Ha en fin dag! Anonym poster: d53c55d167919f81ed5cafc4d3f01cad
Thinkerbelle Skrevet 30. april 2013 #10 Skrevet 30. april 2013 Det høres ut som om du er gravid! Gratulerer:)
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #12 Skrevet 30. april 2013 Tok CB digital, den lyste gravid mot meg :D Jeg og samboer er så spente! Takk for gratulasjoner Anonym poster: d53c55d167919f81ed5cafc4d3f01cad 4
hegejenta30 Skrevet 5. mai 2013 #14 Skrevet 5. mai 2013 Jeg opplevde dette med en test i går... Kroppen er kvalm, ømme bryst, vond rygg, metall smak i munnen... Her er IKM imorgen... så skjønner svært lite... Gratulerer til deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå