Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Nå har det seg slik at typen har planlagt å dra på tur til Amster med en venn. Han spurte først om jeg ville være med, noe jeg har veldig lyst til, men så sa han forrige gang jeg var hos han at kompisen ville det bare skulle være de to. Kjæresten min hadde da sagt til kompisen (som er singel) at han kom jo til å knulle horer, og da hadde kompisen svart med at det skulle jo kjæresten min også...

Kjenner at det stikker inni meg når jeg tenker på at det blir høyt inntak av alkohol og marihuana og fristelsene står stilt opp på rekke og rad. Han er også ganske lett påvirkelig. Er normalt ikke av den sjalu og kontrollerende typen og har aldri nektet han noen ting, men hvordan kan jeg ta det opp på en fin måte at jeg virkelig ikke liker at han skal på denne turen? Og kan jeg "kreve" å være med? Eventuelt lure meg med på en eller annen måte? Virket jo som om kjæresten ville ha meg med da hvertfall siden han spurte meg først. Hater virkelig min egen tankegang, men etter alt jeg har hørt og lest greier jeg ikke å slappe av.

Kan legge til at vi har vært sammen i 2,5 år og kjæresten min har vært utro tidligere, men har forandret seg mye siden den gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Problemet med Amsterdam er at hvis du trekker vekk alkohol, hasj og horer, så er det en ganske så kjedelig by uten de helt store høydarene.

Sist jeg var i Amsterdam, så la jeg merke til at veldig mange av turistene var hvordan du beskriver kjærsten din - gutter under 30 som var der for alkohol, hasj og horer, det var også det markedet det ble cateret til iløpet av kvelden.

Kjenner jo ikke typen din, så jeg kan jo ikke si noe bastant, men tviler på at han drar for å se på tulipaner eller Rembrandt...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke vært så redd for en tur til Amsterdam, det er ikke bare prostitusjon og marihuana der, det er mye å gjøre og se. Du sier du er redd for at han er utro siden han har vært det før, men behøver ikke dra til Amsterdam for å være det. Man kan dessverre ikke nekte andre mennesker å ta sine egne valg, om han skulle være utro så hadde det jo uansett bare vært et tidsspørsmål før han hadde gjort det uansett.

Anonym poster: 0fa57cf8e544d36000b9de5fd8932107

Skrevet

Kim: Du har nok helt rett i at turen ikke er viet til tulipaner eller Rembrandt!

AnonymBruker: Er desverre rimelig sikker på at de ikke er så interessert i alt det andre Amster har å tilby, de er to gutter på 20-21. Man behøver ikke å dra til Amsterdam for å være utro nei, men med en joint innabords, gjerne en øl eller to for mye, digge damer som står på utstilling for å friste og en kompis som presser på og sikkerheten om at jeg aldri får vite om det, så tror jeg det er lettere å gjøre noe man ikke burde i Amster enn det er her hjemme.

Skrevet

Vel for det første er det forbudt for turister å røyke weed etc i nederland!!! Og amsterdam har mye å by på kunst kultur og anne frank museet:) Så det blir neppe hasjrøyking på han,fordi da kommer polisen og snakker til han!

AnonymBruker
Skrevet

Vel for det første er det forbudt for turister å røyke weed etc i nederland!!! Og amsterdam har mye å by på kunst kultur og anne frank museet:) Så det blir neppe hasjrøyking på han,fordi da kommer polisen og snakker til han!

Tull. Det var et forslag, men det ble ikke vedtatt.

TS: Marihuana er ikke akkurat et sexdop. Det er ikke slik at man får lyst på horer av å røyke det.

Amsterdam har et bra uteliv og mye spennende å se på utenfor red light district. Horene der er ganske lite attraktive. Om dette virkelig er et problem bør jo du ta det opp med typen din.

Hvorfor ikke ta med deg en venninne og dra ned dit samtidig? Så kan de ha guttekvelden sin og dere jentekveld.

Eller dere kan alle sitte på en coffeeshop og røyke til krampa tar dere.

Anonym poster: 9afd22a81dbd0e6b0b9a9497cd60beb3

• Liker 3
Skrevet

Dette blir vel litt som når jenter i forhold drar på jentetur til Syden. Ganske risky.

• Liker 3
Skrevet

Hadde ikke jeg latt typen min gjøre i alle fall.. Sånne kompiser som du beskriver er skikkelig idioter, de driter i dama hans og vil bare ødelegge for at han skal slippe å føle seg aleina.

Hvis han har vært utro før klarer de fint å gjøre det igjen for å si det sånn.. En gang utro, alltid utro. Sånn er det bare og det har jeg opplevd flere ganger, både meg selv og kjæreste. Men ja, hvis han VIRKELIG bryr seg om deg så gjør han ikke det :) Utroskapen forsvinner litt når man har funnet en man virkelig er glad i og bryr seg om, om det bare er et vanlig forhold så skal man ikke akkurat tro det beste om ting alltid..

Skrevet

Problemet med Amsterdam er at hvis du trekker vekk alkohol, hasj og horer, så er det en ganske så kjedelig by uten de helt store høydarene.

Sist jeg var i Amsterdam, så la jeg merke til at veldig mange av turistene var hvordan du beskriver kjærsten din - gutter under 30 som var der for alkohol, hasj og horer, det var også det markedet det ble cateret til iløpet av kvelden.

Kjenner jo ikke typen din, så jeg kan jo ikke si noe bastant, men tviler på at han drar for å se på tulipaner eller Rembrandt...

Kjedelig? Har vært det flere ganger og det er masse å se og oppleve. Masse festivaler, museumer,botaniske hager osv. Er masse å gjøre i amsterdam utenom hasj horer og alkohol

Skrevet

Skjønner at du er urolig, spesielt siden han har vært utro før og siden vennen hans høres rimelig ekkel ut. Kjæresten min dro dit med en minst like ekkel venn for et år siden. Han er en trofast og veldig lojal mann, så jeg visste at han ikke ville benytte seg av horene. Han røykte mye, men mistet ikke alt av verdighet, fornuft og moral av den grunn.

Kvinneguiden er et flott forum, men det forer oss også med paranoia og sjalusi. Det fins flotte, ærlige menn med prinsipper der ute, det er ikke sånn at de konstant går rundt med stå og at det eneste som hindrer dem fra å kaste seg over alle verdens horer er oss.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjedelig? Har vært det flere ganger og det er masse å se og oppleve. Masse festivaler, museumer,botaniske hager osv. Er masse å gjøre i amsterdam utenom hasj horer og alkohol

Menn på 20-21 som drar i botanisk hage og museum i Amster? Hvilken planet lever du på?

Anonym poster: 79b87171b4b59037ff0d2d3846e86124

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Amsterdam har som sagt mye mer å by på enn alkohol, hasj og horer, men det virker jo som det er på grunn av de det blir guttetur til denne byen. Jeg har selv vært i Red-light district og syntes det var urolig ekkelt, jeg ville ikke likt å være sammen men en mann som gikk rundt å koste seg der mens kompisen kjøpte horer, selv om han ikke gjorde noe selv.

Anonym poster: 7aa2f2c7382bd52a1557c3701c9458bd

AnonymBruker
Skrevet

Menn på 20-21 som drar i botanisk hage og museum i Amster? Hvilken planet lever du på?

Anonym poster: 79b87171b4b59037ff0d2d3846e86124

En planet hvor ikke alle menn er like, tipper jeg.

Anonym poster: 9f36951f9ea5e5464dc3018760b08ee9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Amsterdam. Det er byen sin det.

La meg begynne med, jeg er enig i mye som er nevnt til nå.

Red-Light District er et guffent sted og jeg kan ikke relatere stort til gutter som synes det motsatte.

Hvordan denne gaten vil bli for ham derimot, diltende etter en siklende kompis, er det jo ingen som vet.

Her må du simpelthen bare bestemme deg om du skal stole på han eller ei. Punktum.

Kan du ikke, får du enten bli med på noen måter eller bare håpe på det beste da.

Men byen utenfor gaten. Er egentlig utrolig herlig. :)

Den stemningen blant de lokale, ift turistene også, var første gangen et skikkelig friskt pust.

Ikke noe mas eller fjas, roping eller idioti, kun fornøyde mennesker som bare trasker eller sykler rundt.

Og ikke noen trafikk pakket inn store deler av sentrum heller, slik det er i mange andre byer.

I tillegg til at det er også mye i gjøre i byen, foruten om å droppe innom en coffeshop eller smartshop.

Coffeshops hvert fall, skulle man ha trodd var obligatorisk å sjekke ut den første gangen.

Dra på muesum f.eks., for klogger om en vil. Eller Heineken sitt.

Eller dyppe rundt i elvene. Låne seg en sykkel kanskje, om en foretrekker land bedre.

Ta seg en tysk pils, med de lokale på puben. Sjekke ut byens utesteder senere på dagen muligens.

Nei.. Google it! Byen har veldig mye bra å by på. :)

Jeg skal selv til byen i august faktisk. Ser frem til den.

Anonym poster: 1df062243a0deeb4b0941043f6dcc4ee

• Liker 1
Skrevet

Knullingen er (hvis det skjer) en dårlig deal. Men å se kan da ikke være så farlig? Mye artig og spennende å se der - uten at en knuller horer som de sier. KAnskje de bare tøffer seg?

dessuten så er Amsterdam en by med mye å se - og mye å drikke.

AnonymBruker
Skrevet

Håper de får aids. Det fortjener de!

Anonym poster: 342417b9be7bbf2e8daf0acd17e0954f

Skrevet (endret)

Så du tror ikke samboeren din er trofast hvis ikke du er der til å passe på?

At eneste grunnen til at han ikke er utro er fordi han må stå til ansvar for det?

Og at det kommer an på hvor lett tilgjengelig "fristelsen" er?

Ja, han høres ut som en det er verdt å samle på!

Unnskyld det litt spisse svaret, men jeg forstår ikke hvorfor du orker å utsette deg selv for all den usikkerheten jeg antar du kjenner på i forholdet deres.

Endret av incenso
Skrevet

Amsterdam. Det er byen sin det.

La meg begynne med, jeg er enig i mye som er nevnt til nå.

Red-Light District er et guffent sted og jeg kan ikke relatere stort til gutter som synes det motsatte.

Hvordan denne gaten vil bli for ham derimot, diltende etter en siklende kompis, er det jo ingen som vet.

Her må du simpelthen bare bestemme deg om du skal stole på han eller ei. Punktum.

Kan du ikke, får du enten bli med på noen måter eller bare håpe på det beste da.

Men byen utenfor gaten. Er egentlig utrolig herlig. :)

Den stemningen blant de lokale, ift turistene også, var første gangen et skikkelig friskt pust.

Ikke noe mas eller fjas, roping eller idioti, kun fornøyde mennesker som bare trasker eller sykler rundt.

Og ikke noen trafikk pakket inn store deler av sentrum heller, slik det er i mange andre byer.

I tillegg til at det er også mye i gjøre i byen, foruten om å droppe innom en coffeshop eller smartshop.

Coffeshops hvert fall, skulle man ha trodd var obligatorisk å sjekke ut den første gangen.

Dra på muesum f.eks., for klogger om en vil. Eller Heineken sitt.

Eller dyppe rundt i elvene. Låne seg en sykkel kanskje, om en foretrekker land bedre.

Ta seg en tysk pils, med de lokale på puben. Sjekke ut byens utesteder senere på dagen muligens.

Nei.. Google it! Byen har veldig mye bra å by på. :)

Jeg skal selv til byen i august faktisk. Ser frem til den.

Anonym poster: 1df062243a0deeb4b0941043f6dcc4ee

Heiniken var kjedelig, det samme var diamant, klogg og bols museet.

Nasjonalgalleriet er flott, men tror ikke det er helt for en 21 åring.

Amsterdams spisesteder er generelt ganske kjedelige og barer er few and far between, du finner hovedsakelig brune puber av lite spennende karakter.

Tulipanmarkedet var ok, men siden vi ikke kan ta med noe hjem, så har det liten praktisk betydning.

Amsterdam er for meg en oppskrytt by, der de tre tingene jeg nevnte ser ut til å være hovedgrunnen til at folk drar dit.

AnonymBruker
Skrevet

ikke stol på gutter på guttetur

Anonym poster: af1cafe2e5027380edc1a62a213a4612

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min var på guttetur til Amsterdam for snart 1 mnd siden. Jeg var dritnervøs. De var på Red light district. De røyket hasj. De drakk seg full. 3 av 4 kompiser kjøpte seg horer inne der. Han ble helt forelsket og snakket om en spesiell stripper/prostituert i flere dager...Jeg ble kvalm og sur på ham, og han sluttet da å snakke om denne deilige blondinen med de store silikonpuppene og den perfekte kroppen jeg aldri kommer til å få. Jeg høres sutrende ut nå, men trenger å få det ut å være ærlig om hva jeg følte.

Uansett, da du skrev at han er lett påvirkelig ble jeg litt mer redd for din del. Typen min blir aldri påvirket av andre og faller ikke for gruppepress. Selv om han koste seg klarte han å kontrollere lystene sine. Jeg lot ham tross alt reise, og sa til og med at han kunne få en lapdace(noe han ikke gjorde).

Jeg kjenner fortsatt den ekle magefølelsen. Jeg forstår at du er utrolig redd. Det jeg gjorde for å "sjekke" var at jeg hørte med han hvor mye penger han hadde brukt og om han hadde kjøpt seg noe fint. 20 minutter med en av horene der nede koster 50 Euro. Jeg visste hvor mye han hadde når han reiste ned dit, og han fortalte meg hva de hadde gjort på osv. Han hadde brukt nesten skremmende lite penger der i forhold til hans forbruk, så det var da det gikk opp for meg at nei, han har faktisk ikke kjøpt seg en hore. Ingen burde dømme oss for å tenke slik, men let's face it - du tenker slik.

Nå som det er sagt er jeg ikke et bittert og sjalu kvinnemenneske, jeg stoler på ham på alle andre ting, var bare den turen jeg hadde en dårlig magefølelse på. Nå kjenner jeg ikke situasjonen deres så godt, men hos meg var han klar over konsekvensene hvis han gjorde noe der nede. Det er også viktig å avtale på forhånd å være ærlig og si ifra hvis han skulle gjøre noe dumt der nede. Håper dette gjorde deg et snev klokere :-)

Anonym poster: af230d53ecb339516fb5a7130f6ab9c2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...