Gå til innhold

Sukkerholiker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en sukkerholiker som prøver desperat å få kontroll over sukkeravhengigheten min. Problemet er at ingen av vennene mine forstår alvorligheten av det. Jeg har fortalt dem om hvor mye jeg sliter med vektnedgangen min fordi det alltid er en unnskyldning til å spise sukker. Bursdager, 52 lørdager i året, 17mai, påske, halloween, valentines, sommerferie og ikke minst de forferdelige jentekveldene.

Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan unngå å spise sukker, og samtidig unngå at vennene mine legger merke til det? Hvis jeg takker nei blir jeg nemlig bombardert med gruppepress og mobbing. Hvis jeg bare tar et liite stykke er jeg faktisk ute å kjøre igjen på samme måte som en som har sluttet å røyke. Det er alt eller ingenting for meg, men vennene mine skjønner det ikke!

Anonym poster: a2285833fcabc0fff63a3e583f78e3ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herrefred, glad jeg ikke har venner som deg. Synes du skal ta deg en ordentlig prat med de så de forstår hvorfor du gjør det.

Det går jo ikke å skjule at du har sluttet med sukker hvis de hele tiden byr på sukkerholdig mat og drikke.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg har både startet, og skrevet, i mange slike tråder før, og jeg sier det jeg alltid sier:

Du må hente styrke innenfra. Hele samfunnet vårt kaster godteri etter oss: butikkene er fulle av godteri, det er nok av høytider å ta av, det er alltid en unnskyldning. Og derfor må du i grunn kjempe mot strømmen og bare si nei gang på gang på gang. Du trenger ikke forsvare deg til vennene dine, bare si ellers takk :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har det på samme måten og de som motarbeider meg mest er de som spiser sukker hver dag selv og er avhengige de og. De vil bare ikke innrømme det selv.

Anonym poster: a2285833fcabc0fff63a3e583f78e3ed

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Last ned appen "Slutta". Den er for røykere og snusere, men den teller antall dager du har vært uten så den funker som sukkermotivator.

Da kan du si til (duste)vennene dine at du har en konkurranse med deg selv (eller om du vil, si du har med noen andre) om hvor lenge du kan holde deg uten sukker.

Et lite tips: Du må ha noe du kan unne deg, ellers sprekker du garantert. Jeg har mørk sjokolade (over 70%) og jeg har ikke spist godteri, bakverk eller kake på godt over en måned, det blir mindre og mindre mørk sjokolade også. Kjøp deg ellers noen gode sukkerfrie proteinbarer, feks på iHerb.

Bare å spørre om du lurer på noe :)

Skrevet

Jeg er sukkeravhengig selv. Og som deg, det skal bare litt sukker til, så er det gjort, da må jeg bare ha mer og mer. Og høytider som jul og påske bare eskalerer, de varer i mange uker etterpå.

Så da jeg satt en uke etter påsken i år, og fortsatt spiste godis, fikk jeg nok. Siden da har jeg ikke spist noe godis overhodet, ikke kaker, kjeks, is eller desserter. For jeg kan ikke spise sukker.

Men jeg finner alternativer til kos iblandt. Sukkerfri kakao, sukkerfri mørk sjokolade, hjemmelagede protein vafler, protein muffins, fruktsalat med krem osv.

Siden det ikke trigger sukkersuget, så holder det med bare litt av det her en gang iblandt.

Høres ikke helt ut som de beste venner å ha. Du får bare forklare at du har valgt å kutte ut sukker, ta med deg alternativ kos, som du kan ha.

AnonymBruker
Skrevet

Det du beskriver føler jeg er ganske symptomatisk for hele samfunnet, at det alltid skal være en unskyldning for å proppe i seg drit.

Men slenger meg på de andre, du kan klare det! :) Du kan jo evt arrangere sammenkomster selv og lage og tilby kosemat uten sukker? (Ikke presiser at det er uten sukker, men bare la de oppleve at det kan være like hyggelig og godt uten;))

Anonym poster: bfed6c7f3b6543cb9f1e2e7a8976a73c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...