Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som har gode tips mot oppblåst mage?

Jeg synes magen min er oppblåst hele tiden og tror det kanskje kommer av mitt dårlige kosthold. Jeg spiser nok for lite fiber, drikker for mye te osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spis skikkelig grovbrød eller knekkebrød av typen Ryvita slik at magen har noe å jobbe med. Drikk mye vann. Spis en skje karve (ikke tygg - det smaker ikke godt!) i forbindelse med måltidene - karve er bra for magen. Hold deg unna kål o.l. en periode.

Rør mye på deg - det gjør at fordøyelsen går kjappere.

Alt dette har ivertall hjulpet meg :wink:

Skrevet

Det er mange tråder med råd mot luft i magen her inne, så prøv å søke også hvis du ikke får så mange svar her. Her er en av dem.

Skrevet
Det er mange tråder med råd mot luft i magen her inne' date=' så prøv å søke også hvis du ikke får så mange svar her. Her er en av dem.

Problemet er bare at lufta ikke kommer ut, og magen er som en ballong til tider.

Skrevet

Minimfom-tabletter, som jeg har skrevet om i den tråden jeg la ved, løser opp lufta inne i systemet. De første dagene jeg tok det rapte jeg en del (!), og etter det var lufta bare borte. Minifom virker direkte i tarmen og sørger for at det ikke dannes mye gasser/luft.

Skrevet

Loollaa: Aha.. :-) Jeg leste nok ikke de innleggene godt nok. Jeg tror jeg skal prøve med minoform da. Vet du om det er noen begrensning på hvor lenge man kan bruke de?

Skrevet

Det hjelper med de tingene jeg foreslo også, men de er litt mer arbeidskrevende enn tabletter... 8)

Skrevet

Fra et tidligere innlegg jeg har skrevet om Minifom (liker Minifom, ja :) ):

Kroppen din blir ikke avhengig av dem på noen måte, som den kan bli av avføringstabletter feks. Og det tas ikke opp i kroppen. Det bare virker lokalt i tarmen ved å påvirke gassbobler så de sprekker. Det skal ikke ha noe med nedbryting av sukker å gjøre, så de virker ikke fetende.

Dette har jeg fra søsteren min som er farmasøyt, hun sjekket det også i legemiddelboka, så det burde være rett.

Skrevet

Suzy: jeg spiser ikke kål, men skal være mer forsiktig med løk som jeg elsker. Får også prøve å spise mer grovt brød, selv om jeg ikke er så veldig glad i det.

Skrevet
Fra et tidligere innlegg jeg har skrevet om Minifom (liker Minifom, ja :) )

Kroppen din blir ikke avhengig av dem på noen måte, som den kan bli av avføringstabletter feks. Og det tas ikke opp i kroppen. Det bare virker lokalt i tarmen ved å påvirke gassbobler så de sprekker. Det skal ikke ha noe med nedbryting av sukker å gjøre, så de virker ikke fetende.

Dette har jeg fra søsteren min som er farmasøyt, hun sjekket det også i legemiddelboka, så det burde være rett.

Har prøvd miniform jeg og, anbefales.

Gjest gjest100
Skrevet

Jeg gikk konstant med luft i magen et år, viste seg at jeg hadde laktoseintoleranse, kutt ut melken å se om det forsvinner

Skrevet

Hvor får man tak i Miniform da? På apoteket?

Skrevet
Hvor får man tak i Miniform da? På apoteket?

Ja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...