AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #1 Skrevet 29. april 2013 En gutt som fyller 16 snart og som rett og slett nekter å si hva er det han ønsker seg. Jeg vil ikke gi rene penger eller gavekort, men jeg vil ikke kjøpe noe uaktuelt heller. Foreldrene har ikke peiling heller. Dere som har gutter i denne alderen, hva i all verden ønsker de seg? Takk. Anonym poster: 78f8bdba1e76235199e42dcaad72c5bd
Dragonfly84 Skrevet 29. april 2013 #2 Skrevet 29. april 2013 Hva er han interessert i da? Er han gamer, friluftsinteressert, skater, idrettsinteressert, "nerdete"...?
Gjest BettyBoop Skrevet 29. april 2013 #3 Skrevet 29. april 2013 Hvorfor ikke gi penger? Er garantert det han vil ha likevel sikkert. 1
Ruskemor Skrevet 29. april 2013 #4 Skrevet 29. april 2013 (endret) Hva med en runde med Leirdue skyting? Det koster ikke så fryktelig mye og er veldig morsomt, tror jeg betalte 150 kr. Men det avhenger sikkert litt hvor man går. Man får låne våpen og hørselsvern hos jakt og fiske klubben. Dette kan hvem som helst gjøre uavhengig om man har skutt før eller om man har jegerprøven. Endret 29. april 2013 av Ruskemor 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #5 Skrevet 29. april 2013 Kjenner ham ikke så godt, han er ny i familien på en måte. Tror ikke han er nerdete eller gamer, ikke særlig opptatt av idrett og friluft heller. Jeg oppfatter ham som en helt alminnelig gutt. Jeg vil ikke gi penger fordi det er jo kjedelig - mye bedre med noe spennende. Dette med Leirdue skyting høres spennende ut, kommer til å sjekke det - takk. Kom gjerne med flere forslag som ikke nødvendigvis krever særlig interesse i området. Takk. Anonym poster: 78f8bdba1e76235199e42dcaad72c5bd
Gjest BettyBoop Skrevet 29. april 2013 #6 Skrevet 29. april 2013 Kjenner ham ikke så godt, han er ny i familien på en måte. Tror ikke han er nerdete eller gamer, ikke særlig opptatt av idrett og friluft heller. Jeg oppfatter ham som en helt alminnelig gutt. Jeg vil ikke gi penger fordi det er jo kjedelig - mye bedre med noe spennende. Dette med Leirdue skyting høres spennende ut, kommer til å sjekke det - takk. Kom gjerne med flere forslag som ikke nødvendigvis krever særlig interesse i området. Takk. Anonym poster: 78f8bdba1e76235199e42dcaad72c5bd Det er bedre for en 16 åring å få penger sånn at han kan kjøpe det han selv syns er spennende enn at du gir han noe DU syns er spennende men så syns han det bare er drit. 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #7 Skrevet 29. april 2013 kjøpt to kinobiletter i gavekort pluss en hundrelapp til å handle litt smågodt og brus for Anonym poster: ff1b6b767921c254173aebeccedc6039 1
Gjest Herr Heftig Skrevet 29. april 2013 #8 Skrevet 29. april 2013 Hvis han liker spill og sånt kan du prøve BioShock: Infinite
estrella Skrevet 29. april 2013 #9 Skrevet 29. april 2013 Det er ikke den mest spennende gaven, men jeg tipper han ønsker seg penger fordi han sparer til noe som koster mer enn hva han ville ha fått av en enkelt person. Jeg hadde blitt skuffet (som i veldig skuffet) hvis jeg fikk noe ala leirdueskyting når jeg var 16 år. Hvis jeg ønsket meg penger/gavekort (gjelder vel egentlig i dag også) så var(er) det fordi jeg ønsker å bruke dem på en litt dyrere ting. Så, jeg hadde gitt han penger eller gavekort, særlig når man ikke egentlig vet hva han evt. ønsker seg utover det eller noe om han (hobby, musikksmak ++).
-hild Skrevet 29. april 2013 #10 Skrevet 29. april 2013 Kinobilletter, Kule t-trøyer (se an stilen til gutten) Bjørn borg boxere Hår voks Ikke kjøp gavekort på et senter, min erfaring er at de glemmer at de har disse kortene, og da er du like langt..
Monsterkid Skrevet 30. april 2013 #11 Skrevet 30. april 2013 Ser ikke noe galt i å få penger. Da kan han bruke det ute med venner, men skjønner at det er kjedelig. Hva med begge deler? en liten - litt ubetydelig ting, og penger? Når jeg var 16(som forsåvidt ikke er så alt for lenge siden, er 18/19 nå) så likte jeg veldig godt å få penger eller klær. Men nå er jeg jente da.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #13 Skrevet 30. april 2013 Har en 16-åring og det han ønsker seg er penger. Joda, han ønsker seg andre ting også feks spill, ny telefon, mer datautstyr, moped etc, men dette blir så dyrt at han får spare til det selv. Og da er det topp å få penger slik at han kan samle opp til et større beløp. Anonym poster: 0ba6dccf87ebebcf9803b23746b92f56 1
Gjest BettyBoop Skrevet 30. april 2013 #14 Skrevet 30. april 2013 Fleshlight for da blir han ikke flau..
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #16 Skrevet 30. april 2013 Veldig enig med BettyBoop. Da jeg var gutt på 16, og det er ikke så voldsomt mange år siden, ville jeg (som alle kamerater av meg) helst ha penger i gave. Det vil jeg forsåvidt fortsatt, selv om jeg er i 20-årene nå. Gavekort var også greit, selv om det da var like greit med penger, så sparte både avgiver og jeg den omveien. Kanskje kjedelig å gi penger i gave, men det bør ikke være for egen skyld du gir gaver. Det er for mottaker. Og for ham er det ikke kjedelig, det kan jeg garantere. Kanskje vanskelig å se for seg om man selv synes det hadde vært kjedelig, men sånn er det. Aldri hørt om en kompis som mener noe annet heller. Mange venninner tror vi egentlig ikke mener det, men det er helt oppriktig. Det er en grunn til at hele kompisgjengen min har (mer eller mindre stilltiende) avtalt at vi ikke gir hverandre gaver, fordi det bare hadde blitt x antall hundre kroner som vi fikk igjen ved neste bursdag minus noen få kroner på en konvolutt. Gaver med tanke bak er bare et synonym for suboptimale gaver, for jeg vet bedre hva jeg ønsker å bruke penger på til meg selv enn andre gjør. Kynisk og kaldt? Javisst! Men det skader jo ingen. Anonym poster: 892639610417255a7472c6fa2c03a0fa 1
Caledonia Skrevet 30. april 2013 #17 Skrevet 30. april 2013 Hva med å kjøpe et gavekort og plassere det i en goodiebag med litt av hvert? voks, dusjsåpe, godteri, energidrikker e.l
Jens Skrevet 30. april 2013 #18 Skrevet 30. april 2013 Men hvorfor ikke gi ham penger hvis det er det han ønsker seg??? Er så mye dølle forslag her jo... 1
Gjest BettyBoop Skrevet 30. april 2013 #19 Skrevet 30. april 2013 Men hvorfor ikke gi ham penger hvis det er det han ønsker seg??? Er så mye dølle forslag her jo... Enig. Syns ts er temmelig ego om hun kun gir gaver basert på hva hun selv synes er spennende eller ikke. Det er jo ikke til seg selv hun skal gi denne gaven.
Dricka Skrevet 30. april 2013 #20 Skrevet 30. april 2013 Et spendon gavekort. Kan brukes på nettet og i vanlige butikker. Bjørn borg boxere bruker "alle". Kjøp headset. Koss eventuelt siden de er billige og bra/greie. Eller noe øl (ja, høres utrolig teit ut. Men om han faktisk fester og det som er, så skader det jo ikke?) Gutter liker ofte smykker de også. Parfyme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå