Gå til innhold

Tips til mat med laks?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har noen tips til hva som er godt? Ikke laksewok, og ikke laks med poteter og saus :P har en del basisingredienser i kjøleskapet og fryste grønnsaker i fryseren. Tips mottas med takk :D

Anonym poster: 268f5882d3ecde1f38320c63e0ef5539

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

tumblr_mjparjz6YM1s74xr4o1_500_large.jpg

THIS.

Anonym poster: 436d55b236ce74e042da891a91ba8a54

Gjest MamaQuilla
Skrevet

Pasta med laks og pesto :) Nam.

• Liker 1
Skrevet

Eg er veldig glad i steikt lasks med pepper og sitron (evt sitronpepper), og så serverer du med mango i terninger og kokt ris! :) Det er min favoritt!

Ellers så er det superenkelt å lage små porsjonpakker med laks, strimla gulrot, purre, salt og litt fløte på i aluminiumfolie. Kan sjølvsagt bruke andre grønsaker om du vil det. Steik i ovnen og server med ris eller poteter. :)

Skrevet

Rød thai curry med kokosmelk og grønne bønner er kjempeenkelt og veldig godt.

Gjest Bond
Skrevet

Bruke laks som fyll i pai - standard opplegg stort sett

Innbakt laks med purre med filodeig - bruker hel filet uten skinn - surrer purre litt med fløte og heller over, og sikrer at alt er bra lukket - steker i ovn

Fiskesuppe - selv om det egentlig er best med torsk og hvit fisk, har jeg også brukt laks for en enkel rød fiskesuppe med grønnsaker - tomatbase, grønnsaksterninger, salt, pepper, salvie, litt basilikum, svarte oliven

Spinatsuppe med laks - bare vanlig grønnsakssuppe som kjøres i mikser med løk og muligens noen poteter, en skvett med fløte, og litt ingfær, steke lakseterninger som man kan ha i suppen i etterkant. (fin farge på den!)

Fiskecurry - der har jeg til og med en god oppskrift med ricotta og grønne epler. Ellers har jeg også brukt laks i vanlig kokosmelk-currypaste opplegg, fungerer faktisk ganske bra

Har ingen nøye oppskrifter og ser jo at beskrivelsene kanskje ikke er alt for informative, men er dessverre slik jeg lager mat stort sett :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...