Gå til innhold

Hvordan bremse lange talere?

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Faren til min kjære elsker å høre sin egen stemme (he-he) Og holder LANGE taler som er kjedelige og innholds løse (ikke for å være slem, men vi var i bryllup til søstra hans, og talen varte og rakk)

Hvordan kan vi bremse han litt, uten å være "slem"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spre ordet om at dere ikke ønsker taler på mer enn fem minutter, og la toastmasteren opplyse om det helt på begynnelsen av middagen. Alle skjønner at man ikke kan holde på en halvtime hver. Brudgommens tale kan gjerne vare litt lenger, men andre bør begrense seg.

Skrevet

Ja, enig. Si til alle at dere ikke ønsker at folk taler lengre enn 3-5 min hver, og at det er viktig at tidsskjemaet holdes (avtale med servitører, toastmaster og kokken). Dette bør han vel respektere......? :-)

Skrevet

Toastmaster ber alle holde seg innefor 3 - 5 minutter - og det gjelder også brudeparets foreldre.

Si at det er veldig viktig å holde et stramt program pga. tid.

Skrevet

Min onkel skulle holde tale i min fars sekstiårs dag. Jeg syns det var koselig og bestemte meg for å ta opp talen på video. Det varte og det rakk... han holdt på i TRE KVARTER !! :o

Skrevet
Min onkel skulle holde tale i min fars sekstiårs dag. Jeg syns det var koselig og bestemte meg for å ta opp talen på video. Det varte og det rakk... han holdt på i TRE KVARTER !! :o

:o :hår: Du store all verden da!!!! Går det ann å ha så mye å si???

Skrevet

Bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla..........................................................................bla bla bla bla bla ........................bla bla bla bla.............bla bla................. :o

Hva i all verden klarte han å snakke om i tre kvarter?

Skrevet

Ikke noe problem. For det første har de vært bestekompiser siden de var tre år, og for det andre er onkel tryllekunstner og vant til å underholde folk (og få oppmerksomhet....)

Håper han ikke skal holde tale i mitt bryllup..... :ler:

Skrevet
:ler2: Huff, ja... *Puste lettet ut for at man ikke har noen taletrengte tryllekunstnere i vår familie*
Gjest Embla s
Skrevet

:o Tre kvarter.... Uhu, håper du hadde reservefilm da, Tex :ler: (grøss og gru). Jeg syns også det kan være en lidelse med altfor lange taler, men seriøst - går det egentlig an å begrense dem? Greit at man på forhånd kan anmode talere om å begrense tidsbruken, men jeg syns det er frekkere å skulle begynne å stoppe en som er midt i en tale. Da må man heller lide seg gjennom det og tenke at det er en del av det hele.

Skrevet

Vår tosatkvinne ringer de som skal holde tale under middagen og gir beskjed om att talen skal vare max10min..Men opplyser om 3-5 min holder fint..

Så det blir nok ikke noe problem

Skrevet

Gjett hvem som har tilbudt seg å være toastmaster....... :ler:

VELDIG glad det spørsmålet er avklart for lenge siden !!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...