AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #1 Skrevet 29. april 2013 Noen med erfaring? Etter jeg skaffet katt har kjæresten min begynt å bli snufsete og nyser en del. Han nyser mye av støv på generelt grunnlag, men har hatt katt og kan fint være i hus med katt over lang tid uten å reagere. Det som er vanskelig er at han forrige helg lå strak ut med feber og halsbetennelse så om det er allergi eller forkjølelse er ikke så lett å si, at det ene forsterker det andre kan vel også være. Det som er rart er at han koser masse med katten tar den opp til fjeset uten å nyse og har den på fanget i lang tid men tilstanden er lik, verken verre eller bedre. Er det noen allergikere der ute som ikke nødvendig nyser og reagerer sterkt når de har nærkontakt med katt, men reagerer noe på at det er katt i rommet? Noen dager reagerer han ikke, mens andre dager er det ille. Katten er for liten til å gå ut, så det kommer ikke utenfra. Anonym poster: 3a4d46f4174d87a188003b5c911eeecc
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #2 Skrevet 29. april 2013 Gå til legen og ta en allergitest. Anonym poster: 82a4c827fcd4488f4eb716454d643e09
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #3 Skrevet 29. april 2013 Gå til legen og ta en allergitest. Anonym poster: 82a4c827fcd4488f4eb716454d643e09 Det har blitt gjort tidligere, men det var ikke utslag. Allergitester er svært upålitelige og beviser fint lite. De kan også påvise allergi uten at man reagerer, så der er vi like langt. Jeg lurer altså på om det er noen allergikere eller noen i samme situasjon som kan dele erfaringer. Anonym poster: 3a4d46f4174d87a188003b5c911eeecc 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #4 Skrevet 30. april 2013 Jeg kan merke litt i perioder hvor hundene røyter mye eller hvis jeg får fryktelig mye kattehår i nesen.. Altså overhodet ikke alle dager. Og jeg har både katt og hund. Aner ikke om det skyldes allergi mot andre ting. Kjenner også andre som bare reagerer på noen hunder eller sånn. Altså ikke alle.. Vet ikke om det svaret hjalp deg noe jeg.. Kanskje han skal prøve å ikke ha katten tett oppi fjeset hele tiden? Eller om dere stenger den ute fra soverommet? Det gjorde jeg i perioder jeg merket jeg reagerte på hårene. Anonym poster: b7f0d50007f29950e0e673c98810e7d4 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #5 Skrevet 30. april 2013 Katten er ikke på soverommet, har alltid et vindu åpent der og jeg holder rent og lufter mye. Han har den ikke oppi fjeset hele tiden, men har sett at han gjør det enkelte ganger og da er det ikke noe reaksjon selvom det åpenbart er noe i huset han reagerer på så jeg lurer på om man kan ha katteallergi og ikke reagerer mer når den er i nærheten av ansiktet enn når den er i nærheten . Blir jo ekstra lydhør for hvert eneste nys nå som det er en katt i hus. Jeg reagerer forresten også på kattehår opp i nesen, og på enkelte hunder i røyteperioden men føler det mer som en irritasjon og nyser og snufser litt, ikke mer enn det. TS Anonym poster: 3a4d46f4174d87a188003b5c911eeecc
gemini Skrevet 30. april 2013 #6 Skrevet 30. april 2013 Jeg er allergisk mot katt, men er til en viss grad immun mot mine egne. Hvis jeg er på besøk og koser med en fremmed katt reagerer jeg veldig. Om jeg er småforkjøla, hanglete eller går og brygger på influensa, kan jeg reagere sterkt på mine egne katter. Også i pollensesongen har jeg lettere for å reagere på kattene. Men det er alltid verst ved direkte kontakt, type grave nesa ned i magen til pus. Hvis jeg prøver å unngå å kose med dem blir det mindre reaksjon. At han reagerer mer på katt i huset enn på direkte kontakt høres for meg rart ut, men jeg har ingen kunnskaper om allergi utover egen erfaring.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #7 Skrevet 1. mai 2013 Katten er ikke på soverommet, har alltid et vindu åpent der og jeg holder rent og lufter mye. Han har den ikke oppi fjeset hele tiden, men har sett at han gjør det enkelte ganger og da er det ikke noe reaksjon selvom det åpenbart er noe i huset han reagerer på så jeg lurer på om man kan ha katteallergi og ikke reagerer mer når den er i nærheten av ansiktet enn når den er i nærheten . Blir jo ekstra lydhør for hvert eneste nys nå som det er en katt i hus. Jeg reagerer forresten også på kattehår opp i nesen, og på enkelte hunder i røyteperioden men føler det mer som en irritasjon og nyser og snufser litt, ikke mer enn det. TS Anonym poster: 3a4d46f4174d87a188003b5c911eeecc Kan det være at han reagerer på noe annet? Anonym poster: b7f0d50007f29950e0e673c98810e7d4
Frisørdama Skrevet 2. mai 2013 #8 Skrevet 2. mai 2013 Jeg er litt allergisk mot katt og har to kastrater (som både er ute og inne) reagerer kun om jeg får hår eller støv fra de innpå øyet eller oppi nesa. Ene sønnen min er allergisk, han tåler de to kastratene våre fint og har ingen reaksjoner på de, men så fikk vi kattunge i hus og det fikk han veldig reaksjon på. Så det er ingen fasittsvar når det gjelder allergier og reaksjoner alltid.
Minya Skrevet 2. mai 2013 #9 Skrevet 2. mai 2013 Hvis han var syk eller brygget på noe da dere fikk katten i hus, tror jeg heller det er forkjølelsen som fortsatt henger i enn at han er allergisk mot katten. Klør han i øynene når han har kost med katten? Hvis det bare er litt ekstra snufsing og han faktisk er litt allergisk, kan det muligens hjelpe å ta en vanlig reseptfri allergitablett hver dag. Ihvertfall om han ikke er oppsatt på å få katten ut av huset igjen.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2013 #10 Skrevet 3. mai 2013 Kan det være at han reagerer på noe annet? Anonym poster: b7f0d50007f29950e0e673c98810e7d4 Mulig det er flere ting. Jeg er litt allergisk mot katt og har to kastrater (som både er ute og inne) reagerer kun om jeg får hår eller støv fra de innpå øyet eller oppi nesa. Ene sønnen min er allergisk, han tåler de to kastratene våre fint og har ingen reaksjoner på de, men så fikk vi kattunge i hus og det fikk han veldig reaksjon på. Så det er ingen fasittsvar når det gjelder allergier og reaksjoner alltid. Nei, er klar over det, men er glad for alle erfaringer, kan tenkes at det kun er kattunger han reagerer på, for har ikke sett at han har reagert på voksne katter før. Har dere kattungen fortsatt? Reagerte sønnen din på de voksne kattene deres da de var kattunger (om dere hadde dem sammen med sønnen din?) Hvis han var syk eller brygget på noe da dere fikk katten i hus, tror jeg heller det er forkjølelsen som fortsatt henger i enn at han er allergisk mot katten. Klør han i øynene når han har kost med katten? Hvis det bare er litt ekstra snufsing og han faktisk er litt allergisk, kan det muligens hjelpe å ta en vanlig reseptfri allergitablett hver dag. Ihvertfall om han ikke er oppsatt på å få katten ut av huset igjen. ja, det var det da. Han har til tider fler nys etter hverandre, noe som kan tyde på allergi, men virker ikke som han reagerer mer etter kos med katten som han reagerer på at den er på avstand om du skjønner. Men det er ikke noen voldsomme reaksjoner. Han er innstilt på å beholde katten, så håper på det beste. Han skal på apoteket i dag for å kjøpe zyrtec, så da får vi se... Leste forresten om Petal Cleanse, var veldig skeptisk , men har lest en del om erfaringer på det, og det virker nærmest som det er en hallelujastemning rundt dette produktet. Kanskje det er noe å teste ut? Anonym poster: 3a4d46f4174d87a188003b5c911eeecc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå