Gjest Lolita8 Skrevet 29. april 2013 #1 Skrevet 29. april 2013 Ja, skal kjøpe sigarer og en flaske whisky i barselsgave til en kompis av meg, og lurer på om det er noen som har tips til en god whisky, da jeg har liiite peiling selv. Tenker i retningen Dalmore, men er litt usikker. Alle tips taes i mot med takk!
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #2 Skrevet 29. april 2013 Popcorn Sutton's, men den finnes dessverre ikke i Norge. Ellers er jo Jack Daniel's ganske god, men kanskje ikke helt det du tenkte? Anonym poster: 5e92379c47507537f03f97452dbbc709
Gjest Kim Skrevet 29. april 2013 #3 Skrevet 29. april 2013 Dalmore er god singlemalt. Hvis han liker highland whiskyer, hva med f.eks Glengoyne? eller hvis han vil ha noe litt søtere: Glenfarclas. Arran kommer med mye spennende fortiden og har en stil som er midt mellom øy whiskyene og fastlands whisky, hint av sjø og salt, men ellers ganske rund. Highland park er jo aldri feil, men dette er vel noe en whisky interessert har smakt før? Hva med noe fra Japan? Nikka Taketsuru er en fin kose whisky. ellers så har du jo Hibiki serien som er lagret på plumme likør fat, høres søt ut, men er ikke så søt som man skulle tro.
Gjest Lolita8 Skrevet 29. april 2013 #4 Skrevet 29. april 2013 Jack Daniel's er nok ikke aktuelt desverre. Men takk for tips! Skal sjekke disse ut :-)
Gjest Kim Skrevet 29. april 2013 #5 Skrevet 29. april 2013 Jack Daniel's er nok ikke aktuelt desverre. Men takk for tips! Skal sjekke disse ut :-) You`re welcome! Har du noen andre spørsmål, så er det bare å fyre løs, er vel ikke noen ekspert, men har jobbet i bar store deler av livet, så jeg kan endel om brennevin.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #6 Skrevet 29. april 2013 Tenker i retningen Dalmore, men er litt usikker. Alle tips taes i mot med takk! Vet du noen whiskyer han liker/pleier å drikke? Det er mange ulike typer, og det går litt på smak og behag, om man liker malt, torv, røyk osv. Arran som Kim nevner er et godt allround forslag, dersom du ikke har peiling på hva han liker. MacLeod er også grei, litt mer røykpreg, men fortsatt noe de fleste liker. Glenmorangie har rundere smak, siden den er lagret på sherryfat. Og aldri kjøp Jack Daniels til noen som er over snittet interessert i whisky. Anonym poster: dbdd73cf29d63eac9170c71d73ec457e 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #7 Skrevet 29. april 2013 Slenger ut mine favoritter her da. Jeg er glad i tunge whiskyer, og min absolutte favoritt er Lagavulin. Den er meget røykfylt. En litt lettere variant er Laphroaig. Ellers er Caol Ila verdt å sjekke ut, samt Talisker. Men det kommer jo veldig an på hva slags whisky han liker, som noen over meg sier. Anonym poster: 7545dbe03356c43e13ac685c20e66e08 1
Gjest Lolita8 Skrevet 29. april 2013 #8 Skrevet 29. april 2013 Er dette som er litt vanskelig, for jeg aner ikke hvilken whisky han liker, men jeg tenker at whisky og sigar er ganske standard barselsgave til far, her ihvertfall. Derfor satser jeg egentlig litt på en whisky som er av god kvalitet!
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #9 Skrevet 29. april 2013 Jack Daniels...nei nei nei. Det teller jo ikke engang! Hvis det er en whiskykjenner så kan du gå for litt mer smoky whisky. Kvalitetsmerker uansett Laphoraig, Ardbeg, Bruichladdic, Glenmorange, Macallan eller som nevnt over, Highland Park. Alle disse er gode navn og du kan sjelden gå feil. Du kan også søke på nettet på www.forpeatsake.com, for å se hva som har god rating. For all del...Jack Daniels er ikke en gave.. Anonym poster: afb2af2d0bb79a9994cd5ff1e1dd8229
Gjest Kim Skrevet 29. april 2013 #10 Skrevet 29. april 2013 Nå trenger vi ikke å bashe bourbon, sour mash, rye eller annen Amerikansk whiskey for mye, det finnes mye godt fra den fronten også: Woodford reserve, Blantons, Rip van Winkle, Rowans creek osv. osv.
Gjest Lolita8 Skrevet 29. april 2013 #11 Skrevet 29. april 2013 Jeg vil ha Whisky, ikke whiskey, bare så det er sagt!
Brunhilde Skrevet 30. april 2013 #12 Skrevet 30. april 2013 Hva med en fra Isle of Jura? Superstition er god.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå