Gå til innhold

legen: Umulig gravid, og det er enda over en uke til IKM!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en merkelig UVI de siste ukene.. Infeksjonen kommer og går. Gått på en mild kur men så dukka den opp igjen. Nå vil legen gi meg en sterk kur, som ikke skal taes hvis man er gravid.

Jeg sa at jeg mistenker jeg er gravid, på grunn av de enorme, ekstremt såre brystene jeg har hatt siden eggløsning rundt den 24. april. (kalendermetoden). Det føles ut som at mensen skulle komme 1-1 1/2 uke for tidlig denne gangen, fordi jeg får vanligvis bare så såre bryster på IKM..

Har syklus på 31 dager, som har vært temmelig regelmessig det siste halve året i hvert fall, jeg har notert datoene. Men jeg vet alltid at den nærmer seg p.g.a. veldig sterk PMS, noe som ikke har dukket opp denne mnd. Noe sambo er veldig glad for, som har merket at jeg gråter veldig lett for tiden. Men er ikke nærtagen, sur, og glefsende som vanlig.. (har svake mensmurringer som kommer og går.)

Første dag forrige mens var 7. april. IKM 8 mai.

Saken er at legen mener at det er for tidlig å ha symptomer, og at jeg ikke er gravid siden jeg må ha blitt gravid forrige mnd. Men negative tester hittil.. Bruker billigstrips fra lavpris tester. Han sier jeg må ta kuren, og evt. la være å ta den på eget ansvar fordi UVI kan spre seg til nyrene.

Kroppen min har aldri oppført seg slik, var egentlig venninnene mine som sa at jeg er gravid når de så de hovne struttende brystvortene mine og den enorme cupen (større enn noen gang), tross at jeg har gått ned 5 kg! Må understreke at puppene blir større og større og at jeg tisser oftere og oftere..

Jeg stoler ikke på legen. Jeg vet han var stressa, jeg ringte ned og sa at jeg tror jeg er gravid etter jeg fikk henta resepten, og han satt med en annen pasient.. tenkte han seg godt nok om?

Må legge til at UVIen ble diagnostisert utifra symptomene: Hyppig vannlating, smerter i magen og noen ganger svie ved vannlating. UVI slo ikke ut på urinprøve.. Har heller ikke hatt smerter ved vannlating siden fredag morgen.

Videoannonse
Annonse
Gjest vilma2000
Skrevet

Da jeg ble gravid i januar fikk jeg såre og større bryster bare noen dager etter eggløsning. Jeg brukte el-tester så jeg vet nøyaktig hvilken dag jeg hadde det. Skrev på forumet her om symptomene og mange mente det var UMULIG å merke noe så tidlig og at jeg innbilte meg ting. Men hallo? Jeg har små pupper og merker aldri noen symptomer på de ellers i syklusen, ikke engang ved mensen. Brystene ble større og større og veldig såre. Jeg fikk negativ test dagen før IKM og regnet derfor med at jeg ikke var gravid. Noen dager etterpå tok jeg en ny test og den var positiv. Så jeg står fast på at man kan få symptomer før IKM, samma hva andre sier. Man kjenner kroppen sin best og ingen andre skal komme og si at du innbiller deg noe.

• Liker 1
Skrevet

Ja det er det jeg også mener, jeg kjenner da kroppen min, mistenker jeg graviditet synes jeg det blir feil av han å avfeie det helt.. Hva ville du/dere gjort?

jeg veier sterkere mot å ikke ta kuren. Så får jeg heller ta konsekvensene om jeg får nyrebekkenbetennelse.. For jeg vet jo at det eneste sikre er å ta en test..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men det går ikke an å ha symptomer på graviditet helt siden EL. Egget har ikke festet seg engang, som igjen gir symptomer. Har du det, vil det også slå ut på GT, da det er HSG hormonet som gir symptomer.

Legen din har også rett om at det kan gå ut over nyrer ,det er derfor viktig og ta kuren tidligst mulig. Men om du er så sikker på at du er gravid, så kan du jo alltids ringe til legevakten eller tilbake til legekontoret og si at du vil ha en resept på en kur som kan tas når en er gravid, og går det ikke over denne gang, så får du ta den sterke da om du ikke er gravid :)

Anonym poster: ae241153c0291c96ead960c669d60a20

• Liker 4
Gjest vilma2000
Skrevet

Siden du har brukt kalendermetoden kan du ikke være 100% sikker på akkurat når eggløsning var. Det kan hende den kom noen dager før du forventet den og at eventuelle gravdiesymptomer allerede har meldt sin ankomst. Jeg vet ikke konsekvensene av å ikke ta denne medisinen, du bør høre med en annen lege som tar sikte for at det er en mulighet for at du er gravid.

Skrevet

Ok tusen takk for svar! Ringer legevakta med èn gang jeg!

Skrevet

Jeg har hatt symptomer siden jeg kjente egget festet seg..da ballet det på seg med kvalme, halsbrann, menssmerter+++

Skrevet

Min ærfaring med to graviditeter og langtidsprøver er: stol på deg selv!

Skrevet

Da jeg ble gravid i januar fikk jeg såre og større bryster bare noen dager etter eggløsning. Jeg brukte el-tester så jeg vet nøyaktig hvilken dag jeg hadde det. Skrev på forumet her om symptomene og mange mente det var UMULIG å merke noe så tidlig og at jeg innbilte meg ting. Men hallo? Jeg har små pupper og merker aldri noen symptomer på de ellers i syklusen, ikke engang ved mensen. Brystene ble større og større og veldig såre. Jeg fikk negativ test dagen før IKM og regnet derfor med at jeg ikke var gravid. Noen dager etterpå tok jeg en ny test og den var positiv. Så jeg står fast på at man kan få symptomer før IKM, samma hva andre sier. Man kjenner kroppen sin best og ingen andre skal komme og si at du innbiller deg noe.

Jeg har samme erfaring som deg. Det stemte eksakt - jeg har vært gravid en eneste gang i mitt liv, og det var da.

Egget har ikke festet seg på dette tidspunktet, men en ny DNA-profil er dannet, celledeling er i gang og alt. Kroppen vet garantert, selv om vi ikke har funnet opp tester enda som kan se det, hva som er på gang.

Som kvinne vet du at du kan stole på kroppen din. Så gjør det. Jeg hadde aldri i verden tatt en sånn kur om jeg mistenkte at jeg var gravid, dersom det ikke var livstruende eller det var mulighet for å kjøre en enklere variant.

Lykke til, TS. Stol på deg selv du - det vil du ikke angre på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...