Gå til innhold

Restaurant eller kafe i Voss?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som kan anbefale en restaurant eller kafe i Voss med god mat og atmosfære?

Anonym poster: 612eb3ce9998d8ae5474d297d9b073e5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Heter det ikke på Voss?

Anonym poster: 30c88ebf4ad90574e3c286106dec2188

AnonymBruker
Skrevet

Peppes.

Anonym poster: 7c3b4e1608c0cd19e8beaa1f10118df3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor PÅ Voss, og jo.. Det heter PÅ.

Jeg anbefaler Alpino som har den beste pizzaen.(200 kr for stor). Ellers har steakhouse god mat, spørs hvor dyrt du tenker. Eller Station-resturant(ligger ved Park hotell).

Det er også komt en ny italiensk pizzaresturant. Aldri prøvd, men kanskje verdt det? Også har vi jo peppes som nesten alle byer har :)

Anonym poster: cb770ac495318b3d7ca6d41c2eb353a3

AnonymBruker
Skrevet

De plassene med best atmosfære er nok forresten Station og Steakhuose!

Anonym poster: cb770ac495318b3d7ca6d41c2eb353a3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville enten gått for:

- Grill-og steakhouse om du er ute etter hamburger, biff osv.... Prisene der er faktisk ikke så ille. Feks en hamburger med potetbåter kan du få for 99 kr, og biff med tilbehør kan du få for under 300 kr.

- Station-resturant: Der selger de alt mulig, som feks lasagne, bakt potet, hamburger og andre type middager. Helt grei pris der også. :)

- Så har vi alpino pizzeria og peppes pizza. Jeg liker best alpino, den er billigst også.

- Det kommer forresten ny sushi-resturant i starten av mai. Det blir spennende :)

- Så ligger det en kebabshappe med park hotell. Der får du kebab, pizza, pommes frites, hamburger osv.

- Kafe 2etasje, ringheimscaféen og vangen café selger litt mer "vanlige" middager. Både kjøttkaker, fisk, lasagne, pai, supper også videre..

Anonym poster: 55c17b826bb21d7ec9eeaded79bb187c

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar!! :)

Jeg har googla og sett de forskjellige plassene sine nettsteder (hvis de har). Litt vanskelig å se om det er koselig eller ikke ofte.

Lurer mest på denne Cafe Stationen. Altså, ikkje restauranten (hvis det er to ulike ting).

Ok mat? Greit for en større gruppe å komme ifht å få sitte samlet?

Vi skal spise frukost/lunch.

TS

AnonymBruker
Skrevet
Tusen takk for svar!! :)

Jeg har googla og sett de forskjellige plassene sine nettsteder (hvis de har). Litt vanskelig å se om det er koselig eller ikke ofte.

Lurer mest på denne Cafe Stationen. Altså, ikkje restauranten (hvis det er to ulike ting).

Ok mat? Greit for en større gruppe å komme ifht å få sitte samlet?

Vi skal spise frukost/lunch.

TS

Nå er jeg litt usikker på hva du mener. De har en cafe på tog-stasjonen om det er den du mener. Der selger de egentlig bare dyr mat, og mer for en sånn "hurtig" løsning om folk er sultne. De selger ingen frokost, men heller bare hamburger, løvbiff, hot dog osv...

Men på station som ligger ved park så selger de god mat. Alt fra bakt potet, lasagne, hamburger til salater, brød, pizza osv. Ganske koselig plass, og maten er heller ikke så dyr der. :) De selger også øl og andre typer drikke. Det går helt fint at en større gruppe kommer å spiser, det er bare å legge flere bord sammen, det er det mange som har gjort før.

Anonym poster: ccf2b386fa53f8f6836b921b07186a1c

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg litt usikker på hva du mener. De har en cafe på tog-stasjonen om det er den du mener. Der selger de egentlig bare dyr mat, og mer for en sånn "hurtig" løsning om folk er sultne. De selger ingen frokost, men heller bare hamburger, løvbiff, hot dog osv...

Men på station som ligger ved park så selger de god mat. Alt fra bakt potet, lasagne, hamburger til salater, brød, pizza osv. Ganske koselig plass, og maten er heller ikke så dyr der. :) De selger også øl og andre typer drikke. Det går helt fint at en større gruppe kommer å spiser, det er bare å legge flere bord sammen, det er det mange som har gjort før.

Tenkte på denne plassen: http://www.visitvoss.no/no/Shopping-og-Servering/matopplevingar/?TLp=514017&Caf-Stationen=

Den ligger ved Park Hotel står det, så da er det den siste du snakker om? Den som er ok? :)

På kartet ser det ut som det ikke er langt fra togstasjonen. Må tenke litt på at man må kunne gå, i tillegg til at man gjerne har litt bagasje.

Tusen takk for svar i alle fall! Vanskelig å vite når man aldri har vært PÅÅÅÅÅ Voss før :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte på denne plassen: http://www.visitvoss...&Caf-Stationen=

Den ligger ved Park Hotel står det, så da er det den siste du snakker om? Den som er ok? :)

På kartet ser det ut som det ikke er langt fra togstasjonen. Må tenke litt på at man må kunne gå, i tillegg til at man gjerne har litt bagasje.

Tusen takk for svar i alle fall! Vanskelig å vite når man aldri har vært PÅÅÅÅÅ Voss før :fnise:

Tre brør er veldig populært! Det ligger midt på "torget" i et stort, gammelt hus. Ikke akkurat helt min stil, men har alltid vært fullt de gangene jeg har vært der :)

Anonym poster: c3bd2869e9a8cef1b54edfcba262dc3d

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte på denne plassen: http://www.visitvoss...&Caf-Stationen=

Ja det er den jeg mener. Bor på Voss så skulle bare mangle at jeg svarer. :-P Det er ikke langt å gå fra stasjonen nei, kanskje rundt 200 meter. Når du står på stasjonen (på sida der bussene holder til) så kan du se bort dit. Veldig koselig plass iallefall, med god mat :) For noen så kan det virke litt "gammelt", men det er på en måte meninga med plassen.

Tre brør er også en grei plass. Det er ikke langt å gå fra stasjonen da heller. Men jeg anbefaler heller station café. Tre brør har en litt annerledes atmosfære, er mer som å sitte i stua hjemme. De har laget til sofaer, bord og alt mulig, men en kjempekoselig plass er det absolutt :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser noen ovenfor har anbefalt Alpino. Det gjør ikke jeg. Har spist der jevnlig på gjennomreise i mange år, og jeg synes kvaliteten har tapt seg betraktelig. Atmosfæren er ikke spesielt koselig. I påsken bestilte jeg pizza capricciocca - og fikk en pizza med smårettskinke og hermetiske sjampinjong. Utrolig smakløst. Det kan hende at jeg var spesielt uheldig den dagen, men jeg synes virkelig ikke Alpino er en plass man går for å hygge seg.

Anonym poster: 31aa0de21d832f68ef34915f5666fbed

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser noen ovenfor har anbefalt Alpino. Det gjør ikke jeg. Har spist der jevnlig på gjennomreise i mange år, og jeg synes kvaliteten har tapt seg betraktelig. Atmosfæren er ikke spesielt koselig. I påsken bestilte jeg pizza capricciocca - og fikk en pizza med smårettskinke og hermetiske sjampinjong. Utrolig smakløst. Det kan hende at jeg var spesielt uheldig den dagen, men jeg synes virkelig ikke Alpino er en plass man går for å hygge seg.

Anonym poster: 31aa0de21d832f68ef34915f5666fbed

Synes alpino er best når jeg skal bestille hjem. Tror ikke du har vært så heldig med pizzaen den dagen, fordi jeg elsker den pizzaen. Men om dere skal gå en plass for å ha det koselig så vil jeg anbefale peppes pizza, det er mye koseligere der, men dyrere.

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er den jeg mener. Bor på Voss så skulle bare mangle at jeg svarer. :-P Det er ikke langt å gå fra stasjonen nei, kanskje rundt 200 meter. Når du står på stasjonen (på sida der bussene holder til) så kan du se bort dit. Veldig koselig plass iallefall, med god mat :) For noen så kan det virke litt "gammelt", men det er på en måte meninga med plassen.

Tre brør er også en grei plass. Det er ikke langt å gå fra stasjonen da heller. Men jeg anbefaler heller station café. Tre brør har en litt annerledes atmosfære, er mer som å sitte i stua hjemme. De har laget til sofaer, bord og alt mulig, men en kjempekoselig plass er det absolutt :)

Veldig gøy å få svar fra en "lokal"! :)

Tror vi går for Cafe Stationen. Det så ut som en hyggelig plass som kan passe oss. Virker til å være litt variert meny også. Vi skal som sagt spise frokost/lunch, så svinesteik er liksom ikke det vi er ute etter :fnise:

Tre brør virka også fint! Bra du sa det med at det er litt "hjemme i stua"-følelse, for vi vil helst sitte samlet på ordentlige bord. Skal ha noen småleker rundt bordet, så vi kan ikke sitte helt splittet :)

Tusen takk for svar!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...