AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #1 Skrevet 29. april 2013 Spørsmålet høres sikkert dumt ut; Da jeg kjøpte datamaskin for snart et år siden kjøpte jeg samtidig Norton virusbeskytelse programvare. Vi brukte 2 av de 3 lisensene den gang. Nå holder min på å gå ut; Kan jeg da sette den 3. lisensen på min maskin? (Jeg har som dere skjønner minimal kunnskap i IT) Anonym poster: a868f8e93ef4e4147c0ba8ec9a80752a
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #2 Skrevet 29. april 2013 Norton er noe av det dårligste av anti-virus jeg har vært borti. Jeg har opplevd at folk som jobber på kontor, som ikke benytter maskinen sin til å surfe "farlige ting på nett" med, har fått en haug med virus, til trass for at Norton har vært installert og kjørt. Norton er noe av det dårligste som finnes, mener jeg. Jeg ville heller ha lastet ned og installert Microsoft Security Essentials, Microsoft sin anti-virus-pakke. Den er helt gratis og gjør, etter mitt syn, en bedre jobb enn Norton. http://windows.microsoft.com/nb-no/windows/security-essentials-all-versions Anonym poster: 5a39805dd9cf5d0805cd5d47685a1ff3 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #3 Skrevet 29. april 2013 Norton er noe av det dårligste av anti-virus jeg har vært borti. Jeg har opplevd at folk som jobber på kontor, som ikke benytter maskinen sin til å surfe "farlige ting på nett" med, har fått en haug med virus, til trass for at Norton har vært installert og kjørt. Norton er noe av det dårligste som finnes, mener jeg. Jeg ville heller ha lastet ned og installert Microsoft Security Essentials, Microsoft sin anti-virus-pakke. Den er helt gratis og gjør, etter mitt syn, en bedre jobb enn Norton. http://windows.micro...ls-all-versions Anonym poster: 5a39805dd9cf5d0805cd5d47685a1ff3 må foresten nevne at man må huske å avinstalere norton før man installerer microsoft sitt. viss ikke funker ikke microsoft sitt normalt. Anonym poster: e841186874c143527266b326e83b8876
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #4 Skrevet 29. april 2013 må foresten nevne at man må huske å avinstalere norton før man installerer microsoft sitt. viss ikke funker ikke microsoft sitt normalt. Jeg er ikke sikker, men jeg mener å huske at Microsoft Security Essentials selv oppdager og sier i fra om andre anti-virus-pakker før den blir installert. Men du har helt helt helt rett. Anonym poster: 5a39805dd9cf5d0805cd5d47685a1ff3
petterm Skrevet 29. april 2013 #5 Skrevet 29. april 2013 Du har en Norton lisens for 3 maskiner i ett år, men har kun brukt den på 2 maskiner. Spørsmålet ditt er om du kan bruke lisensen til den 3. Maskina når lisensen på de 2 går ut. Svaret er nei! Du har lisens for inntil 3 maskiner i ett år, ikke f.eks. Til en maskin i 3 år. Jeg er veldig fornøyd med Avast sin antivirus. Har en gratisversjon, www.avast.com Eneste er at man må holde tunga litt rett i munnen når man laster ned - de prøver hele tiden å få deg til å oppgradere til en betalt versjon. :-) Så lenge du holder deg til gratis versjonen og styrer unna tilbud om versjoner som er gratis i 30 dager o.l. Så synes jeg det fungerer bra. Den siste versjonen sjekker også tilstanden på annen programvare på pcen og melder fra om nødvendige oppdateringer..
Minya Skrevet 29. april 2013 #6 Skrevet 29. april 2013 Avast var veldig fin helt til de begynte å prøve å lure deg til å laste ned betalingsversjonen. Da ble gratisversjonen mye tyngre å kjøre og brukte mye mer ressurser på å pusle og gå i bakgrunnen. Jeg har brukt avast i nesten ti år, men i fjor måtte jeg bare gi opp hele greia og lete etter en ny antivirus. Det hjelper ikke at antivirusen er god på å knerte virus når den begynner å få maskina til å bruke ti minutter på å komme seg inn i windows. Det var da jeg byttet til MSE- Microsoft Security Essentials. Minst like god som avast til å knerte virus, og kjører på svært lite ressurser.
Gjest padawan Skrevet 4. mai 2013 #7 Skrevet 4. mai 2013 Det er jo samme lisensnummer til alle tre maskinene så det går nok dessverre ikke. Har du feks DNB gir de deg gratis virusbeskyttelse. Sjekk i nettbanken din hva eller om du gir deg. Norton er noe av det dårligste av anti-virus jeg har vært borti. Jeg har opplevd at folk som jobber på kontor, som ikke benytter maskinen sin til å surfe "farlige ting på nett" med, har fått en haug med virus, til trass for at Norton har vært installert og kjørt. Jeg har brukt Norton i sikkert 10 å og aldri fått virus med så jeg er helt uenig i det du sier.
Mann 42 Skrevet 7. mai 2013 #8 Skrevet 7. mai 2013 Det er jo samme lisensnummer til alle tre maskinene så det går nok dessverre ikke. Har du feks DNB gir de deg gratis virusbeskyttelse. Sjekk i nettbanken din hva eller om du gir deg. Jeg har brukt Norton i sikkert 10 å og aldri fått virus med så jeg er helt uenig i det du sier. Jeg har hatt Norton i flere år, og jeg må innrømme at jeg surfer en del på "farlige nettsteder". Jeg har aldri hatt virus. Men rett som det er kommer det et varsel om at jeg har forsøkt å gå inn på et nettsted som Norton fraråder, eller at et forsøk på nedlasting av et nasty program eller exploitpack er avvist. Jeg er ekstremt godt fornøyd med Norton.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2013 #9 Skrevet 7. mai 2013 Jeg har hatt Norton i flere år, og jeg må innrømme at jeg surfer en del på "farlige nettsteder". Jeg har aldri hatt virus. Men rett som det er kommer det et varsel om at jeg har forsøkt å gå inn på et nettsted som Norton fraråder, eller at et forsøk på nedlasting av et nasty program eller exploitpack er avvist. Jeg er ekstremt godt fornøyd med Norton. Du bør sjekke innstillingene i nettleseren din. Det der skal ikke skje av seg selv om alt er oppdatert og i orden. Anonym poster: 326880b4d6fd4b72547e7d706220db72
Gjest Morteno Skrevet 8. mai 2013 #10 Skrevet 8. mai 2013 Har ikke brukt Antivirus på 10 år og har aldri hatt problemer med Virus, trege PCer eller lignende. Rart. Bruk Avast eller AVG, Norton har jeg bare hørt dårlig om.
Mann 42 Skrevet 8. mai 2013 #11 Skrevet 8. mai 2013 Du bør sjekke innstillingene i nettleseren din. Det der skal ikke skje av seg selv om alt er oppdatert og i orden. Anonym poster: 326880b4d6fd4b72547e7d706220db72 At antivirusprogrammet gjør jobben sin og stopper virusangrep og melder fra om det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå